AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Har en venninne som jeg egentlig er mest med fordi hun ikke har særlig med jente venner... Hun har nokk ikke venner fordi hun har en helt annen humor og væremåte enn alle andre jeg kjenner. Hun er VELDIG usikker på seg selv. Grunnen til at jeg vet det er fordi hun snakker stygt om hvordan andre ser ut og hun kommer med kommentarer til meg som drar meg ned. Jeg synes jo synd på henne og vil at hun skal føle hun har noen som vil være med henne. Samtidig så får jeg en dårlig følelse etter jeg har vært med henne. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Anonymkode: be2ff...1a5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Jeg tenker at det er sympatisk av deg å være sammen med henne når hun ikke har så mange andre. Men det får også være grenser for hvor mye man skal «redde» folk som ikke evner å oppføre seg som folk. Tror jeg hadde faset henne ut. Hvis du orker kan du jo fortelle henne at du ikke orker å være så mye samme med henne når hun hele tiden skal snakke stygt om andre og rakke ned. Hun må jo vite (innerst inne) at dette er helt ugrei oppførsel. Ikke rart ingen vil være venner med henne. Anonymkode: 4b2c8...e37 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 Du virker svak hvis du tar deg nær av kommenter fra noen du egentlig ikke liker. Ta deg sammen og hev deg over det. Det er ikke synd på deg!!! Det er jo DU som er usikker på deg selv!! Anonymkode: 3f542...058
Oppgitt78 Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 La henne seile sin egen sjø.. Hun fortjener ikke å ha deg som venn, når hun drar deg ned på den måten.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Det er bra å bry seg om andre, men ikke når disse andre er idioter. Kutt henne ut. Anonymkode: 1567c...ea0
Nymerïa Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Hvis du har tenkt å fortsette å møte henne kan du håndtere de nedsettende kommentarene hennes med "Synes du det? Jeg synes Per er en kjempefyr." "Virkelig? Jeg syntes Kari så flott ut i går kveld." Så snakker du om noe annet. Når hun ikke får noen som helst respons som hun er ute etter, er det sannsynligvis ikke så stas å være nebbete heller. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Du kan først gi henne en sjanse til å korrigere kursen. Dvs at du sier fra hver gang hun er ugrei. "Det er da bra at folk ser forkjellige ut?" "Det var ikke noe fint sagt" "Jeg vil ikke at du skal snakke slik til meg, det er ikke noe hyggelig". Hvis hun ikke korrigerer kursen, så faser du henne ut. Husk at et vennskap skal være til glede begge veier. Anonymkode: 16ac5...693 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 Hvis man ikke liker en situasjon eller et menneske, så er det ens eget ansvar å gjøre noe med det for å få det til å bli bedre for en selv. Du ts er ikke ansvarlig for henne, for det skal hun klare å være selv og klarer hun det ikke, så er det fremdeles ikke ditt ansvar. Er hun voksen, tilregnelig og du har ikke noe ansvar ala støttekontakt el.l. da kan du trekke deg ut og si hade til henne hvis du kjenner at det er bedre for deg. Det kommer nok kanskje til å bli litt misnøye fra hennes side, men vil du ha forandring så må du gjøre det selv. Sett i gang i dag. Det kommer til å gjøre deg godt etter hvert. Anonymkode: 6aadd...083
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Hadde en slik person i livet for en del årsiden. Min løsning var å kutte henne ut. Anonymkode: 2ed5a...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #10 Skrevet 14. februar 2020 Hvor gamle er dere? Jeg pleide å være litt sånn som venninnen din høres ut da jeg var i ungdommen, og ble kuttet ut av noen venner på grunn av det. Skulle ønske de hadde tatt en ordentlig prat med meg om det, for da hadde jeg lyttet og tatt meg sammen, jeg skjønte ikke selv hvor dårlig jeg oppførte meg. I stedet forsvant de uten ett ord, og jeg skjønte ikke hvorfor før jeg så tilbake på oppførselen min mange år senere. Jeg klandrer de ikke for det, ingen skal føle at de må være i en destruktiv relasjon, og de gjorde det de måtte for å ta vare på seg selv. Men har du forsøkt å snakke ordentlig med henne om denne oppførselen? Anonymkode: 927ea...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #11 Skrevet 23. februar 2020 På 8.2.2020 den 9.37, AnonymBruker skrev: Det er bra å bry seg om andre, men ikke når disse andre er idioter. Kutt henne ut. Anonymkode: 1567c...ea0 Enig, en ting er å være snill med andre, men du skal ikke la andre være dritt mot deg av den grunn. Anonymkode: d47d0...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå