Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Hørte akkurat naboen baksnakke meg. De kom hjem og katta vår springer mot de og mjauer. Og så spør naboen om den vil ha mat og så gir han den mat da.Og så sier han andre. Håper de passer på katta. Er ikke så godt å si med det folket der. Hva fan??? For det første har vi da aldri hatt noe utestående med dem, og for det andre så er vi da snill med katta. Og hva fan har han med å mate katta mi???? Gjett at jeg skal ta det opp med dem! Bare vent!
Trampe Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Hø? Dette må du da spørre dem om, Cyan. Hvorfor i all verden tror de at du er slem mot katta? :klø:
sixx Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil også anbefale deg å ta opp dette med dem....både det med at de mater katten deres...og ikke minst hva de mente med "Er ikke så godt å si med det folket der". Jeg kjenner jo overhodet ikke forholdene, men det er sjelden av det gode å la slarv gå sin gang...kvel det i begynnelsen. Lykke til.
Gjest Aurélie Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Huffda. Synes du bør gjøre det helt klart for naboene dine at mating av katten din er det kun du som eier som skal sørge for. Fortell de at katten allerede har et hjem, et godt sådan
Gjest Madeline Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Her må du nok ta deg en prat med naboen (men vent til det verste sinnet har lagt seg slik at du kan snakke rolig og saklig). De har ingenting med å mate katten din. Og den kommentaren han kom med sier vel mer om naboen din enn om deg.
lillesky Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Jeg hadde gitt blaffen i naboen. Eller, jeg ville bedt de om å ikke mat katta mi, for hvis andre mater andres katter, så blir det bare tull. Vil heller si at katta di er fin og sosial som kommer løpende til folk for å skravle med dem!
Gjest gjesta Skrevet 7. juni 2005 #7 Skrevet 7. juni 2005 eg villa tatt det opp med dei ja.. på en fin måte! du må oppdatere oss på saken:) lykke til!
Titti72 Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Herregud for noen toskete naboer. Vår katt løper oss i møte hver dag, han kjenner igjen lyden på bilene/sykkelen. Når han kommer mot oss så jamrer han som en gal, og gnir og gnukker inntil bena våres. Han prater hele veien fra parkeringen og inn i hagen, og hvis mine naboer hadde prøvd å antyde at det er pga sult/dårlig stell av pusen så hadde jeg forklart han et par ting rimelig høyt og T-Y-D-E-L-I-G. Hadde pusen vært oversett og sjelden blitt matet så hadde han ikke kommet løpende mot oss for å få kos og en prat. Da hadde han vært på jakt og sjelden vært hjemme. Vår pus vanker i nabolaget og er sjelden lenger borte en at vi kan plystre på han. Min nabo klagde over at vi plystret, for katten var ingen hund og ville derfor ikke komme mente han, gjett hvem som kommer jamrende/skrikende når mor står i døre og plystrer??!!
~sikka~ Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 :o Herregud hva er det for noen ting å si da?? Si fra hvordan det gikk - lykke til
Gjest 653 Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 Absolutt ta en prat med dem, både ang baksnakkingen og ang mating av katta. Katter har det med å bli værende der de får mat, så hva skjer den dagen naboen blir lei av katta....For ikke å snakke om at de ikke har noe med å mate den i utgangspunktet. En ting hadde vært om katta åpenbart var sulten og uflidd, da hadde nok jeg og gitt den mat, men jeg går da ikke og overtar naboens katter sånn uten videre.
Gjest Pjusk Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 Så ekkelt å overhøre en slik kommentar! Hva har skjedd videre? "... man vet aldri med de folka der." Hadde noen sagt det om meg og min familie ville jeg blitt kjempelei meg!
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2005 #12 Skrevet 8. juni 2005 Har aldri snakket med de folkene engang jeg. Så hva de har i mot oss vet jeg ikke. Katta er passe tykk, og mjauer til alle den ser. Sosial sånn. Ikke rart katta mjauer på han for han pleier mate sin egen katt ute så den vet jo at det er mulig å få mat der.
Gjest puuusen Skrevet 8. juni 2005 #13 Skrevet 8. juni 2005 Ser du får støtte her, men har lyst til å støtte deg jeg også For det første bør en katteeier (altså naboen deres) vite at a)katter liker mat b)katter spiser mat der de får c)katter er flinke til å se sultne ut selv om de er mette d)hvis man mater andres katter risikerer man at katten flytter, selv om den får mat andre steder også Synes naboen din høres ganske så ubetenksom ut, og å snakke nedlatende om dere hører ingensteds hjemme. Høres ut som en bygdepensjonist med for mye fritid... (egen erfaring..) Du bør be naboen mate katten sin innendørs, og si fra at dere mater deres selv. Jeg bodde en stund sammen med en katt som - i tillegg til NOK mat hjemme - fikk bøtter og lass med fisk den faktisk ikke tålte av "snille" naboer. Grr.
MiniMjau Skrevet 10. juni 2005 #14 Skrevet 10. juni 2005 Tror ikke naboen din skjønner at enkelte katter er veldig sosiale og i møtekommende! Og for katter tar imot mat med åpne poter uansett hvor det kommer fra. :-) Du må forklare naboen din hvordan katten din er.... Lykke til! Hold oss oppdatert da! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2005 #15 Skrevet 10. juni 2005 I går hørte jeg naboen komme hjem og katta sprang han mjauende i møte. I det jeg ser ut av vinduet står han og mater katta mi igjen! Han gjør det vist hver gang jo! :o Å så så han litt usikkert på meg og vinka litt forsiktig! Jeg kokte! Kunne ha helt kokende olje på han der og da! Der står han å mater katta mi hver dag og så synes han det er rart den kommer mjauende???? :evil:
MiniMjau Skrevet 10. juni 2005 #16 Skrevet 10. juni 2005 Katten din har vent seg til at naboen har med mat, så derfor kommer den jo i mot han hver eneste dag. Skjønner ikke naboen din dette?
Gjest Seleena Skrevet 10. juni 2005 #17 Skrevet 10. juni 2005 Hadde ein liten pus då eg var lita. Naboen eg hadde på den tida (ei gammal dame), skulle alltid rope på den og få den bort til henne. Greit det tenkte vi , men etterkvar så begynte ho å MATE den. Vi blei jo heilt i frå oss og sa i frå om at dette ville vi ikkje - fordi pusen min skulle jo alltid bort til denne dama. Etterkvart så flytta pusen min over til dama og låg til og med i sofaen på kveldstid. (Ho gav han ofte mat!!) Så ein dag så ringte (!) ho bort og sa at om vi ikkje hentar den "jækla" katten snart og gav den mat sjølv, så skulle ho få sønnen til å skyte den. :evil: Ta det opp med naboen!!!!!
Gjest lurven Skrevet 10. juni 2005 #18 Skrevet 10. juni 2005 det må du ta opp med naboen så fort som mulig, ingen vits i å vente. men prøv å ta det opp på en saklig måte uten å være sint
Gjest seroxata Skrevet 10. juni 2005 #19 Skrevet 10. juni 2005 øøøh... det der høres jo bare tåpelig ut!! Hva gir de rettene til å mate deres katt, og samtidig si slikt? ingenting! Ville tatt det opp med de, prøvd på en rolig måte, sånn der "hei, jeg hørte tilfeldigvis hva dere sa her om dagen, og lurer på hva som får dere til å si slikt? Og katta vil vi da helst få mate selv" eller noe?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2005 #20 Skrevet 10. juni 2005 Du Cyan - hvis naboen din mater katten din hver gang han ser den, OGSÅ når han ser deg i vinduet - HVA er det som stopper deg fra å åpne døren og spørre ham om han ikke vet at katter som får mat hos andre, gjerne flytter inn. Og at du foretrekker å mate katten din selv, så du vet hva og hvor mye han spiser osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå