Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd eggdonasjon? Hvordan gikk det? Jeg er nok blitt for gammel til eget barn, men vurderer sterkt eggdonasjon. Virker som man er mer garantert et positivt resultat enn ved vanlig IVF?

Anonymkode: 4d69c...4c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker andre kvinners egg så blir det ikke ditt genetiske barn. Hvorfor ikke adoptere siden det jo ikke blir forskjell ?

Anonymkode: bf813...1df

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor vil du gi et barn som blir en voksen person med egne tanker og følelser en anonym biologisk mor ? Barndommer er en bare en kort tid. Les på siden til Them before us hvordan mange donor barn sliter og er ulykkelige over å ha anonyme opphav. Og hvordan de føler seg som en vare. De har også mange av de samme problemene som adopterte barn har. Les om adopsjon og traumer. Ikke utsett et annet menneske for traumer som du selv ikke har opplevd. Det er en menneskerett å kjenne sitt biologiske opphav. Mors linjen er en viktig del av et menneskes følelse av identitet. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du bruker andre kvinners egg så blir det ikke ditt genetiske barn. Hvorfor ikke adoptere siden det jo ikke blir forskjell ?

Hvorfor svarer du med noe som ikke er relevant for hva jeg etterspør?

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du gi et barn som blir en voksen person med egne tanker og følelser en anonym biologisk mor ? Barndommer er en bare en kort tid. Les på siden til Them before us hvordan mange donor barn sliter og er ulykkelige over å ha anonyme opphav. Og hvordan de føler seg som en vare. De har også mange av de samme problemene som adopterte barn har. Les om adopsjon og traumer. Ikke utsett et annet menneske for traumer som du selv ikke har opplevd. Det er en menneskerett å kjenne sitt biologiske opphav. Mors linjen er en viktig del av et menneskes følelse av identitet. 

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har prøvd eggdonasjon? Hvordan gikk det? Jeg er nok blitt for gammel til eget barn, men vurderer sterkt eggdonasjon. Virker som man er mer garantert et positivt resultat enn ved vanlig IVF?

Man er ikke mer garantert et positivt resultat enn ved vanlig IVF med egne egg. Det blir akkurat det samme. 

Lykke til. 

Anonymkode: 568e5...d36

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relevant med tanke på barnets interesse. Har du ingen tanker på hvordan et barn som voksen vil oppleve detter. Eller handler alt kun om å tilfredstille deg selv ?

Skrevet

Har du ingen etiske betenkeligheter ? Det virker ikke som du hat tenkt over hva dette medfører.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen etiske betenkeligheter ? Det virker ikke som du hat tenkt over hva dette medfører.

MEN FOR SVARTE SVINGENE! Det er jo ikke det hun spør om??? Det må da være lov å stille et spørsmål, uten at du skal komme ridende inn på din høye hest og være så FORBANNA nedlatende og ekstremt lite relevant mtp. hva det er hun faktisk spør om! Fy flate altså. Tror du ikke hun har tenkt gjennom dette? Må hun greie ut om dette for deg? Har du tenkt over at det finnes barn som fødes uten eggdonasjon som vokser opp med foreldre som ikke er tilstede eller absolutt ikke burde få ha barn? Du kan ærlig talt ikke sitte der og uttale deg om en situasjon du har NULL innblikk i. Hun spør spesifikt om erfaringer med eggdonasjon? Har du noen? Hvis ikke foreslår jeg at du bryr deg litt mer om deg selv og dine, enn denne kvinnen som stilte et rimelig uskyldig spm. pga. det jeg antar er et stort ønske om å bære frem et eget barn. Du er utrolig ufyselig. 

Anonymkode: c0956...522

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relevant med tanke på barnets interesse. Har du ingen tanker på hvordan et barn som voksen vil oppleve detter. Eller handler alt kun om å tilfredstille deg selv ?

Må hun seriøst skrive ned alle tankene og overveielser hun har gjort ifm. dette? NEI. SLUTT å svare så frekt og nedlatende, hun stilte et spørsmål og du bidrar IKKE til å gjøre henne klokere. 

Anonymkode: c0956...522

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor tror du at eggene dine er for gamle? Har du sjekket? 

Jeg ser forresten ingen forskjell på sæd og eggdonasjon. Skjønner ikke hvorfor egg skal være mer uetisk en sæd. 

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke mer garantert et positivt resultat enn ved vanlig IVF med egne egg. Det blir akkurat det samme. 

Lykke til. 

Selvfølgelig er det ikke det samme. Hovedgrunnen til at man sliter med å bli gravid når man nærmer seg overgangsalderen er at eggene er blitt dårlige. Med donoregg fra ung donor har man like stor sjanse for å bli gravid som den kvinnen man fikk egg fra, om man ikke har andre tilleggsproblemer.

Anonymkode: b7f3d...cae

Skrevet

Alle dere som roper så høyt om etiske aspekter og lignende. Føler dere det samme med sæddonasjon? 

Syns det er så påfallende hyklersk hvordan samfunnet snakker så ned om eggdonasjon i forhold til sæddonasjon.

Denne diskusjonen hører ikke hjemme i tråden, men siden den allerede er i gang kan jeg like godt slenge inn et synspunkt.

• Liker 4
Skrevet

Kjenner ei som har prøvd eggdonasjon, og fødte for litt siden en nydelig datter.

Vi kommer selv til å bruke donoregg om nødvendig (dog kan det se ut som vi nok kanskje ikke trenger donoregg, men må vi det er vi åpne for det), og vi må bruke donorsæd.

Og nei, vi har ingen betenkeligheter med dette. Ser ikke forskjellen på donorsæd og donoregg. 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke det samme. Hovedgrunnen til at man sliter med å bli gravid når man nærmer seg overgangsalderen er at eggene er blitt dårlige. Med donoregg fra ung donor har man like stor sjanse for å bli gravid som den kvinnen man fikk egg fra, om man ikke har andre tilleggsproblemer.

Anonymkode: b7f3d...cae

Det er jeg enig i. Da misforstod jeg hi. Trodde ts mente det generelt var høyere sannsynlighet med donoregg enn vanlig IVF (altså ikke kun i hennes tilfelle). 

Skrevet
10 minutter siden, SPOCA skrev:

Kjenner ei som har prøvd eggdonasjon, og fødte for litt siden en nydelig datter.

Vi kommer selv til å bruke donoregg om nødvendig (dog kan det se ut som vi nok kanskje ikke trenger donoregg, men må vi det er vi åpne for det), og vi må bruke donorsæd.

Og nei, vi har ingen betenkeligheter med dette. Ser ikke forskjellen på donorsæd og donoregg. 

Er helt enig i at det ikke er forskjell på p bruke donoregg og donorsæd. Men bruk av anonym donor (av begge) synes jeg er svært problematisk. 

Anonymkode: 36ec4...56b

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For alt du vet skal søsteren min eller en venninne donere egg. Du stiller spørsmål som antar veldig mye. Og hvilke foreldre har barn uten å ønske å tilfredstille seg selv og sine behov?

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig korttenkt svar! Blir helt flau...

Anonymkode: 0cf70...b53

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga. Har prøvd å bli gravid i åtte år, men med embryoadopsjon så ble jeg gravid 3 av 4 ganger. Er 38 år nå, og er utrolig takknemlig. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga. Har prøvd å bli gravid i åtte år, men med embryoadopsjon så ble jeg gravid 3 av 4 ganger. Er 38 år nå, og er utrolig takknemlig. 

Gratulerer!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...