AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Jeg er snart 32, har lite nære venner, og har en splittet familie. Har pga noen hverdagsutfordringer vært ufør siden 2015. Det plager meg, for jeg ville virkelig utdanne meg og jobbe. Det har jeg også lyst til å prøve meg på igjen, om jeg blir bedre senere. Om ikke 100%, i hvert fall et par dager i uka. Bekjentskaper har jeg, og god tone med mange, som jeg ser nå og da, men ikke noen jeg omgås jevnlig. Familien er det vanskelig med. Har lite kontakt med søsken, og med noen av dem ingen kontakt. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det ikke går. 2 av dem jobber veldig mye, Og en annen er så fæl til å sladre, at jeg ikke orker. Plager meg også Veldig at mange i familien og flere av de jeg kjenner (heldigvis ikke alle), ser på drittkanalen visjon Norge. Noen gir dessverre penger også. Jeg ønsker ikke å snakke om hva som forkynnes på denne kanalen, for jeg ønsker å samtale om andre ting, og gjøre kjekke ting i hverdagen. Er selv troende, men jeg liker ikke visjon Norge. Det har jeg sagt også, og da stopper som regel samtalene. Anonymkode: 6f592...82a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Splittet familie og kristne. Når stoppet du å leve? Og hvem var årsak? Anonymkode: 8b744...1ea
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Splittet familie og kristne. Når stoppet du å leve? Og hvem var årsak? Anonymkode: 8b744...1ea Godt spørsmål. Jeg klarte meg egentlig bedre på skolen da jeg flyttet hjemmefra, og hadde mindre kontakt, men slet alltid økonomisk og sosialt. Ble slått til jeg var 16, og har aldri glemt det. Har lyst på ny omgangskrets, så jeg kan ha en mer positiv hverdag, og kan fokusere på andre ting. Jeg valgte skole ut ifra fornuft, og ikke ut ifra hva jeg hadde lyst til/interesserte meg for/eller var flink til. Fikk heller ikke hjelp til å vurdere hva dette innebar på noen god måte. Faglig/teoretisk klarte jeg meg bra, men samspill slet jeg alltid med. Har blitt bedre med årene da. Følte mye skar seg i begynnelsen av 20-årene. Da tålte jeg ikke mer, og måtte ta imot den hjelpen jeg ikke villa ha fra nav. Anonymkode: 6f592...82a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Venninne gruppen på facebook Anonymkode: 16330...e45 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Kanskje du kan finne en annen kristen gruppe, engasjere deg frivillig eller lignende? Anonymkode: 73524...549 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan finne en annen kristen gruppe, engasjere deg frivillig eller lignende? Anonymkode: 73524...549 Det er ingen dum ide. Hadde jeg bare visst om noen. Må bare være sikker på at det er ordentlige folk, og ikke noe merkelige greier. Ikke sikkert frivillig arbeid er så dumt heller. Det kunne nok ha gitt hverdagen litt mer mening. Anonymkode: 6f592...82a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Jeg har nylig fått en ny venninne gjennom trening. Trengte også et miljøskifte. Tar litt tid å bli kjent med folk, men å være jevnt og trofast på et sted med all righte folk, gjøre ting sammen, by på et smil, tørre å samtale litt innimellom pust og pes, gir avkastning. Har gått der i snart to år, men gradvis bygd meg opp en slags trygghet. Har hjulpet veldig at enkeltpersoner har smilt, sagt «så hyggelig å se deg» o.l. Det har faktisk betydd masse for meg. Er også en oppegående person som har hatt mange venner, men hatt mange tøffe år pga påkjenninger og tap. Har både mistet relasjoner, men også selv ikke klart å følge opp. Blitt mer usikker på meg selv, og følt meg på mindre «sosialt attraktiv» en før da jeg både ble kjent med folk i øst og vest, flørtet og hadde et annet liv. Livet kan være krevende som voksen. Jeg har en god mann og barn, men altså kjent på mer ensomhet. Ble for litt siden bedt hjem på kaffe/te av ei på treningen, og «falt litt av stolen» inni meg. Tenkte «hæ? Vil hun bli kjent med meg?». Ble rørt og utrolig glad. Mitt tips er altså å trene eller å involvere deg i en aktivitet og stille jevnlig, smile til folk uten å kreve noe tilbake, tørre å ta initiativ til prat og være tålmodig. Jeg er også troende, og tenker også at dette er noe det går an å ta med i kveldsbønnen sin. «Kjøre Gud. La meg oppleve å få mye, gode venner.» Anonymkode: e3a8f...529 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 * Kjære, skulle det stå. Anonymkode: e3a8f...529
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 I hvilket fylke bor du forresten? Anonymkode: e3a8f...529
Castor Troy Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 På 7.2.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev: Jeg er snart 32, har lite nære venner, og har en splittet familie. Har pga noen hverdagsutfordringer vært ufør siden 2015. Det plager meg, for jeg ville virkelig utdanne meg og jobbe. Det har jeg også lyst til å prøve meg på igjen, om jeg blir bedre senere. Om ikke 100%, i hvert fall et par dager i uka. Bekjentskaper har jeg, og god tone med mange, som jeg ser nå og da, men ikke noen jeg omgås jevnlig. Familien er det vanskelig med. Har lite kontakt med søsken, og med noen av dem ingen kontakt. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det ikke går. 2 av dem jobber veldig mye, Og en annen er så fæl til å sladre, at jeg ikke orker. Plager meg også Veldig at mange i familien og flere av de jeg kjenner (heldigvis ikke alle), ser på drittkanalen visjon Norge. Noen gir dessverre penger også. Jeg ønsker ikke å snakke om hva som forkynnes på denne kanalen, for jeg ønsker å samtale om andre ting, og gjøre kjekke ting i hverdagen. Er selv troende, men jeg liker ikke visjon Norge. Det har jeg sagt også, og da stopper som regel samtalene. Anonymkode: 6f592...82a Jeg bor rett ved visjon norge gården. hver gang jeg lufter hunden stopper kristine folk og sier :si meg min gode mann, hvor finner jeg visjon norge" 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå