Gå til innhold

Kan barnevernet bare møte opp på døra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller får man noe som helst varsel i forkant? 

Anonymkode: b8e1f...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men veldig vanlig er det ikke. 

Anonymkode: da934...453

• Liker 3
Skrevet

"Hei, vi ser at du misbruker barnet ditt, er det greit at vi kommer innom neste fredag og tar barnet ditt?". Kommer vel helt an på hvor alvorlig mistanken er. 

• Liker 17
Skrevet

Det kommer jo an på sakens alvorlighetsgrad. Er det grov vold/missbruk så "dukker de bare opp". Ellers er ikke det vanlig. 

Anonymkode: 06ea4...281

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kan de det hvis det er fare for liv og helse, eller at de har mottatt en særlig alvorlig bekymringsmelding. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner at både de og politi kommer om det er alvorlig.

Jeg ordla meg/ga for lite info i hi. Jeg tenker på der de har fått en generell varsel, som ikke er alvorlig... får mandag beskjed om at de vil komme hjem på besøk? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at både de og politi kommer om det er alvorlig.

Jeg ordla meg/ga for lite info i hi. Jeg tenker på der de har fått en generell varsel, som ikke er alvorlig... får mandag beskjed om at de vil komme hjem på besøk? 

*man

Skrevet

Mindre sannsynlig, men det spørst forsatt litt. De veier jo anklagelsen opp mott alvorligheten og sannsynlighet for det sant, og vurdere om haste tiltak er nødvendig. 

Anonymkode: d33b8...422

• Liker 1
Skrevet

De kan det ja. Som feks hvis du har hatt økonomiske vansker og ikke klart å betale strømregningen din.

Men du er ikke pliktig til å slippe de inn. Kun politi med godkjenning av en dommer har krav på å ta seg inn til folk.

Anonymkode: 828ed...8a0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan det ja. Som feks hvis du har hatt økonomiske vansker og ikke klart å betale strømregningen din.

Men du er ikke pliktig til å slippe de inn. Kun politi med godkjenning av en dommer har krav på å ta seg inn til folk.

Økonomiske er ikke nok til å troppe opp.

Anonymkode: 91d6a...53a

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du slutte å spre sånt tull? Selvfølgelig vil IKKE barnevernet blande seg opp i familier som har trøbbel med å betale en regning! Hvorfor holder du på sånn?

Anonymkode: dafc1...155

• Liker 15
Skrevet

De kan komme som følge av en helt vanlig bekymringsmelding når det gjelder ting i hjemmet, for å sjekke om det er hold i meldingen.

Anonymkode: 81646...e55

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan komme som følge av en helt vanlig bekymringsmelding når det gjelder ting i hjemmet, for å sjekke om det er hold i meldingen.

Nei. De kaller inn til møte først.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå lyver du, og det er ikke pent!

Anonymkode: efc19...aea

• Liker 3
Skrevet

Når de får inn en bekymringsmelding så vil de ta kontakt med dere og kalle dere inn på et møte. Også blir det vurdert hva som gjøres videre etter det møtet. 

Det er virkelig alvorlige ting de har fått melding om, hvis de kommer på døra. Da snakker vi fare for liv og helse. Og da blir gjerne barna tatt på skole/bhg også blir foreldrene hentet av politiet og avhørt. 

Anonymkode: 78aab...70a

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt ann på hvorvidt bekymret de er, jeg har hatt barnevernsvakta hos meg. De dro og det ble en vanlig undersøkelse senere. Så er som regel ikke noe farlig uansett, med mindre du faktisk gjør noe galt. 

Anonymkode: bde1a...313

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet trenger ikke godkjenning av en dommer, det er feil. De trenger derimot godkjenning fra en politijurist. 

Anonymkode: 7f7c7...346

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller får man noe som helst varsel i forkant? 

Ja de kan når det skjer er det enten bv vakten eller noe helt spesielt som gjør at de må gjøre hurtig undersøkelse

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg få påpeke at økonomisk rot ikke kvalifiserer til besøk fra bv.

Så til politi delen.

Du mener vel ransakingsordre.

Har selv hatt politiet på døren med en slik uten at jeg slapp de inn.

Joda adressen stemte men vedkommende de hadde fått ransakingsordren på ante jeg ikke hvem var, og vedkommende bodde ikke i samme hus som meg.

Moralen er da å ikke la de rævkjøre deg, men pust dypt og be om å få se ordren (denne har du krav på å lese før de slippes inn, er alt rett har du og rett til å tilkalle adv før de slippes inn -ved adv kan du vente med å slippe de inn til adv er på stedet-)

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. De kaller inn til møte først.

Så da bv ringte meg på jobb og fortalte at de allerede hadde vært hjemme hos meg og lurt barna mine til å slippe seg inn så løy de mener du? Og ungene mine var med på løgnen når de også fortalte at to damer fra bv hadde vært der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...