Gå til innhold

Kjøpe ny mobil? Swap/svitsj erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å nærme seg slutten for den mobilen jeg har og så var jeg innom Telenor og Telia og da var det så voldsomt om å gjøre at jeg måtte bare ha en slit swap/svitsj avtale for det var så voldsomt lønnsomt osv. Så dere med erfaring er dette så fantastisk som de sier?

Anonymkode: 1d918...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en veldig ok løsning om du er en sånn som gjerne vil ha ny telefon hver 12. mnd. Hvis ikke lønner det seg etter min erfaring ikke.

Anonymkode: 71bbb...c09

Skrevet

Nei, altså mine telefoner går i arv til barna og som regel så har jeg de 2-3 år før jeg gir de videre. 

Noen med flere synspunkt?

Anonymkode: 1d918...810

Skrevet

Om du har pengene, så bare kjøp ny mobil uten avtale. Er det et spesielt merke/modell bruk prisjakt og følg med på tilbud og kampanjer på de ikke helt nyeste modellene som nettopp er kommet ut. 
Swap/Svitsj er egentlig en rentefri avbetaling over to år. Bytter du tlf etter et, er du bundet to år til. 

Anonymkode: fa4d2...d4a

Skrevet

Swap med den nyeste Samsung S20 koster 499 pr måned. Pluss abonnement. Så 6000kr i året pluss bruk. Og med Telenors noe høye priser blir det fort 10k i året.

Jeg pleier å kjøpe en mobil til rundt 5000 annenhvert år, så sånn sett sparer jeg 3500 i året sammenlignet med Swap. Men da har jeg ikke den aller nyeste og kuleste telefonen

Skrevet

Jeg sjekka prisen for å kjøpe mobilen kontant vs svitsj, og det skilte 200 eller noe sånt. 200 dyrere med svitsj. Jeg skal ikke bytte mobil etter 1 år, jeg kjøpte med svitsj rett og slett for å få skjermforsikring og slippe å betale 10k der og da 😊

Skrevet

Men hvis du kjøpte fjorårets toppmodell hadde du spart 30-50%. Gjelder riktignok ikke eple-segmentet, men for produsenter med Android vil det være korrekt

Skrevet

Anbefales ikke. Swap tar ikke ansvar når mobilen tar kvelden uten synlig skade. Henvender deg alle retninger, ingen som faktisk hjelper deg.

Betalte altfor mye. Ingen ting tilbake for det heller.

Lureri vil jeg kalle det. Et veldig dyrt lureri.

Anonymkode: 50356...977

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...