AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 I det siste har det dukkett opp noen tråder som hvorvidt sexualundervisning for barn i barnehage og skole bør gå frem. For at ingen skal missforstå: Ikke sex som sex, men dette med legning, hva hetrofili er, homofili, at det går ann å ha to mammaer og pappaer, at kjærlighet kan skapes mellom samme kjønn osv osv. Dette er litt sårt tema, da det er mange meninger om hva som er rett og galt. Jeg kan bare si min mening, men ønsker gjerne deres synspunkt på følgende punkter: Homofili og natur. For noen er det normalt, for andre er det ikke. Jeg personlig er imot homofili, men jeg kommer aldri til å si noe om dette i fare for å ikke krenke noen. Mange sier at homofili er naturlig. Hvordan kan det være naturlig, da det strider imot enhver naturlov, evolusjon og videreføring av menneskeheten og alle andre arter på jorden? To kvinner kan ikke få barn, og det kan ikke to men heller. Dermed er det IKKE naturlig. Om alle var homofile idag, ville menneskeheten dødd ut om 100år. At noen anser homofili som "normalt" da det utbrer seg i mer og mer i samfunnet vårt, kan jeg nesten akseptere. Normal JA (eller på godt vei til å bli det i allefall), men IKKE naturlig. Homofili og religion: Her kommer dobeltmoralen inn. Jeg kan nevne de tre største religionene, dvs kristendom, islam, jødedom forbyr homofili på det sterkeste. Og så å si alle andre religioner... Det som forundrer meg mest er folk som vil "påtvinge" andre til å mene at homofili er normalt, selv om dette strider veldig imot vedkomendes religion og livssyn. En som er kristen, muslim, jøde KAN IKKE akseptere homofili som normalt. Det går bare ikke. Det strider imot religionen hans/hennes og det som vedkomende tror på. Ja, man kan akseptere at andre er homofie og at det er normalt for dem. Men det må da være lov til å gå motsatt vei også og akseptere at noen mener dette IKKE er normalt. At det rett og slett er feil.. Ingen trenger å krenkes, men at folk har foskjellige syn bør respekteres. Homofili og giftemål: For all del.. folk må gifte seg meg hvem de vil. Men en ting har jeg altid lurt på: HVORFOR vil noen homofile/lesbiske par gifte seg i kyrkja forran en prest? Dvs en religiøs brylupp basert på kristne verdier. Altså hvor er logikken? Hele religionen er imot homofile og aksepterer dette ikke. Fordømmer det på det sterkeste, men likevel velger de å påtvinge sine holdninger til en hel religion. Da må det være lov at folk som er kristne reagerer. Jeg ville nesten foreslå at de startet en egen religion, lignende kristendom, islam eller jødedom, men der homofili er akseptert. For hos dagens religioner er det ikke.. og da er det hele både dobbeltmoralskt og feil. Hva vi lærer barna våre: Så... til dagens store tema. Her skriver mange at vi må lære barna våre om at alt er normalt idag. Hetrofili, homofili, lesbiske, transkjønnede par, osv osv... Vi bør lære barna at de skal akseptere at det finnes forskjellige typer kjærlighet. Altså at de godtar og aksepterer at andre praktiserer det. Men at man IKKE kan påtvinge noen til å mene at dette er normalt eller riktig. For hvordan kan en som vokser opp etter en eller annen religions verdier akseptere at dette er normalt? Det går bare ikke da det er sterke motsridelser. En kan ikke mene at homofili er normalt, og samtidig tro på en kristen gud og bibelen. Eller koranen for muslimenes sin del. Derfor mener jeg det er feil at man skal påtvinge folk til å tro at homofili er normalt. Mange vil synnes dette er normalt, men det må da være lov å kunne si at det ikke er normalt. På samme måte som noen idag kan si at religion er opspinn og fantasi.. Hele poenget mitt er: Folk må gjerne være sammen med hvem de vil.. praktisere hva de vil, pule hvem de vil og tro på hva de vil. Men jeg er dritlei av å høre at ALLE må må mene at homofili er normalt. NEI det må vi ikke. Og NEI, vi må heller ikke oppdra barna våre til å tro det dersom det strider mot våre holdninger. Ja, vi må godta at andre gjør det, og akseptere at andre lever annerledes, men ikke faen om noen skal fortelle meg at alt dette er normalt og naturlig. For min del er det virkelig ikke det.... Anonymkode: 3faa6...236 8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Homofili er jo normalt, det er ikke bare mennesker som er homofile, det er også eksempler på dyrearter hvor flere av individene er homofile hos blant annet pingviner, småfugl, sjiraffer og svaner. Et kjapt googlesøk forteller at zoologisk museum mener at det er opptil 1500 homofile dyrearter er homofile. Hos dvergsjimpansene som er vår nærmeste slektning er hele arten bifil. Prosjektleder ved naturhistorisk museum har uttalt at «homofil seksuell omgang mellom dyr er heller regelen enn unntaket». Når det gjelder graviditet og det at kvinner ikke kan få barn med andre kvinner - kanskje evolusjonen bare ikke er kommet langt nok enda? Trær kan være tvekjønnede og både befrukte og bli befruktet. Foreleseren vår fortalte en gang om en fiskeart hvor hannen fester seg på hunnen og blir redusert til bare en testikkel, slik at hunnfisken kan befrukte seg selv. Kanskje noe lignende vil skje for mennesker om noen millioner år, dersom vi ikke utrydder oss selv innen den tid da. Forøvrig kan man fint være både religiøs og homofil. Religiøse er ikke en homogen gruppe, og på individnivå er det store forskjeller. Ta for eksempel kristendommen, det som er felles for kristne er at de tror på treenighetslæren, tror at Jesus er sann Gud og sant menneske og regner Bibelen som Guds ord. Her kommer dog ulike tolkningstradisjoner inn i bildet, og bibelen inneholder flere selvmotsigelser hvilket gjør at mange mener at den ikke kan tolkes bokstavlig. Ta de to skapelsesberetningene for eksempel, hvordan kan begge være riktige når de er så forskjellige? Anonymkode: 6efa9...547 24
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Jeg er selv bifil. Jeg har et barn med en mann og er nå sammen med en dame. Gutten min har lært at «kjærlighet kan man gi til alle. Ingenting er feil.» Synet på homofili og seksuell orientering generelt har blitt normalisert i dag. Vi er mer åpen om det. Da jeg kom ut av skapet så ble jeg så lettet av all den støtten jeg fikk fra familie, venner og kollegaer. Føler jeg kan være megselv nå. Slippe å leve på en løgn. Sønnen min har et helt normalt syn på hvordan familier er bygd opp. Det kan være mamma og pappa, eller 2 mammaer eller 2 pappaer. Han sier han har 2 mammaer og 1 pappa. Han er en godt reflektert liten gutt som kommer til å vokse opp som en mann med respekt for medmennesker. Anonymkode: 1b7ee...4f4 14
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Jeg kommer til å lære barna mine at det er normalt, fordi det er det det er. Jeg kommer ikke til å lære dem at mennesker som er født med en annen legning er unormale eller at det er naturstridig. Anonymkode: 682fb...e36 11
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Homofili er jo normalt, det er ikke bare mennesker som er homofile, det er også eksempler på dyrearter hvor flere av individene er homofile hos blant annet pingviner, småfugl, sjiraffer og svaner. Et kjapt googlesøk forteller at zoologisk museum mener at det er opptil 1500 homofile dyrearter er homofile. Hos dvergsjimpansene som er vår nærmeste slektning er hele arten bifil. Prosjektleder ved naturhistorisk museum har uttalt at «homofil seksuell omgang mellom dyr er heller regelen enn unntaket». Når det gjelder graviditet og det at kvinner ikke kan få barn med andre kvinner - kanskje evolusjonen bare ikke er kommet langt nok enda? Trær kan være tvekjønnede og både befrukte og bli befruktet. Foreleseren vår fortalte en gang om en fiskeart hvor hannen fester seg på hunnen og blir redusert til bare en testikkel, slik at hunnfisken kan befrukte seg selv. Kanskje noe lignende vil skje for mennesker om noen millioner år, dersom vi ikke utrydder oss selv innen den tid da. Forøvrig kan man fint være både religiøs og homofil. Religiøse er ikke en homogen gruppe, og på individnivå er det store forskjeller. Ta for eksempel kristendommen, det som er felles for kristne er at de tror på treenighetslæren, tror at Jesus er sann Gud og sant menneske og regner Bibelen som Guds ord. Her kommer dog ulike tolkningstradisjoner inn i bildet, og bibelen inneholder flere selvmotsigelser hvilket gjør at mange mener at den ikke kan tolkes bokstavlig. Ta de to skapelsesberetningene for eksempel, hvordan kan begge være riktige når de er så forskjellige? Anonymkode: 6efa9...547 Hei og takk for svar. Respekterer det du skriver men par argumenter mener jeg er helt grunnløse som du mener. Homofili og graviditet... du sier kanskje evolusjonen bare ikke har kommet langt nok? Altså seriøst? Er dette er argument? Helt enig at det i bibelen og koranen står ting som kan tolkes foskjellig. Blant annet det du nevner. Men også andre temaer. Men her er temaet homofili. Og når det kommer til homofili så er religionene HELT KONKRETE på dette og fordømmer dette. Akkurat rundt dette temaet er det ingen tvil... Ingen av disse religionene aksepterer homofili og det er de helt klare på. Men det som jeg mener er den største feilen er at folk skal påtvinge andre til å tro at homofili er normalt, selv om vedkomende ikke mener det. Du mener homofili er naturlig og normalt. Det godtar jeg og respekterer din mening. Men klarer du å respektere og godta at jeg mener at det IKKE er normalt og naturlig? Det er det som jeg undres mest over... Anonymkode: 3faa6...236 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Hvis homofili ikke er naturlig, hvem er det som opererer inn denne homsechipen på de som er homofile? Aner jeg store konspirasjoner her? Anonymkode: 5ecf5...6e9 17
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #7 Skrevet 7. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å lære barna mine at det er normalt, fordi det er det det er. Jeg kommer ikke til å lære dem at mennesker som er født med en annen legning er unormale eller at det er naturstridig. Anonymkode: 682fb...e36 Ja jeg har skjønt det.. du er ikke den første som skriver dette. Men kan du i det minste argumentere litt for dette? Jeg nevnte noen punkter i første inlegg. Som jeg svarte til ei tidligere: Jeg godtar og respekterer din mening og det du mener er riktig. Men klarer du å respektere og godta at jeg mener at homofili IKKE er naturlig og normalt? Jeg er mest opptatt om dette er gjensidig... Anonymkode: 3faa6...236
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om alle var homofile idag, ville menneskeheten dødd ut om 100år. Anonymkode: 3faa6...236 Dette er det dummeste jeg har lest. Det ville den selvfølgelig ikke. Homofile og lesbiske ønsker seg også barn og kan også få det. Man trenger ikke ha lyst på hverandre for å kunne få barn. Å si man er i mot homofili er like åndssvakt som å si at man er i mot trær eller sola eller mennesker. Det er ikke et valg, det bare ER. Jeg er fristet til å si at jeg håper du er barnløs, for holdninger som dine må få dø ut og ikke videreføres. Anonymkode: c9831...f17 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis homofili ikke er naturlig, hvem er det som opererer inn denne homsechipen på de som er homofile? Aner jeg store konspirasjoner her? Anonymkode: 5ecf5...6e9 Altså.. igjen... kan du i det minste argumentere mer konkret? Dersom vi alle var homofile, så vil jo vi være utrydder om 100år.. Homofili viderefører ikke menneskeheten, naturen, evolusjonen osv osv... Anonymkode: 3faa6...236 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er det dummeste jeg har lest. Det ville den selvfølgelig ikke. Homofile og lesbiske ønsker seg også barn og kan også få det. Man trenger ikke ha lyst på hverandre for å kunne få barn. Å si man er i mot homofili er like åndssvakt som å si at man er i mot trær eller sola eller mennesker. Det er ikke et valg, det bare ER. Jeg er fristet til å si at jeg håper du er barnløs, for holdninger som dine må få dø ut og ikke videreføres. Anonymkode: c9831...f17 Okeeej.. hvordan kan homofile og lesbiske få barn? Hvordan kan en kvinne få barn uten å ha noe fra mannen? Eller hvordan kan mann få barn uten kvinne? Sæddonasjon? Jepp.. men det må fortsatt en mann til det... Nei to kvinner kan ikke få barn alene helt uavhengig. det kan ikke to menn heller. Anonymkode: 3faa6...236 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv bifil. Jeg har et barn med en mann og er nå sammen med en dame. Gutten min har lært at «kjærlighet kan man gi til alle. Ingenting er feil.» Synet på homofili og seksuell orientering generelt har blitt normalisert i dag. Vi er mer åpen om det. Da jeg kom ut av skapet så ble jeg så lettet av all den støtten jeg fikk fra familie, venner og kollegaer. Føler jeg kan være megselv nå. Slippe å leve på en løgn. Sønnen min har et helt normalt syn på hvordan familier er bygd opp. Det kan være mamma og pappa, eller 2 mammaer eller 2 pappaer. Han sier han har 2 mammaer og 1 pappa. Han er en godt reflektert liten gutt som kommer til å vokse opp som en mann med respekt for medmennesker. Anonymkode: 1b7ee...4f4 Kjapt spørsmål? Vil han ha respekt for de som mener homofili er galt? La oss si de som er mer religiøse da.. de som mener det er feil... Anonymkode: 3faa6...236
Gidavmeg Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Mener du at heterofile ekteskap uten barn også er feil? For hvis alle valgte å ikke få barn så hadde vi jo også død ut om hundre år... 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #13 Skrevet 7. februar 2020 Nei værst for deg som har så mye hat og meninger om andres liv og lykke Anonymkode: 94334...70b 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #14 Skrevet 7. februar 2020 Akkurat nå, Gidavmeg skrev: Mener du at heterofile ekteskap uten barn også er feil? For hvis alle valgte å ikke få barn så hadde vi jo også død ut om hundre år... Eh ja.. hvis alle valgte å være barnløs så ville vi dødd ut. Men greia er at hetrofile ekteskap kan få barn. Anonymkode: 3faa6...236
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #15 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei værst for deg som har så mye hat og meninger om andres liv og lykke Anonymkode: 94334...70b Jeg gir blanke f.. i andres liv og lykke. Alle må leve slik som de vil. Poenget mitt er at jeg er lei av dobeltmoralismen om du ikke har skjønt det. Du sier at jeg må mene at homofili er riktig. Ellers så er jeg en hater. Med andre ord kan jeg ikke ha egen mening om. Det er jo netopp du som mener at jeg ikke kan tro noe annet. Eller så har du en mening om andres liv og lykke.... Anonymkode: 3faa6...236 1
Gidavmeg Skrevet 7. februar 2020 #16 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh ja.. hvis alle valgte å være barnløs så ville vi dødd ut. Men greia er at hetrofile ekteskap kan få barn. Anonymkode: 3faa6...236 Ja, men rent biologisk kan homofile og få barn. Du virker som et av hovedargumentene dine er at homofili er feil for det de ikke kan få barn. Da lurer jeg på om du mener at alle ekteskap og all seksualitet er kun for å lage barn?? 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #17 Skrevet 7. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okeeej.. hvordan kan homofile og lesbiske få barn? Hvordan kan en kvinne få barn uten å ha noe fra mannen? Eller hvordan kan mann få barn uten kvinne? Sæddonasjon? Jepp.. men det må fortsatt en mann til det... Nei to kvinner kan ikke få barn alene helt uavhengig. det kan ikke to menn heller. Anonymkode: 3faa6...236 det er jo ikke sånn at kvinner ikke kan bli gravid med en mann selv om hun er lesbisk. kroppen er jo den samme. hvis man ser bort fra sæddonasjon, men om vi skulle vært "buskmenn", så ville en lesbisk kvinne paret seg med en mann og født ungen inn i sitt lesbiske forhold. quite enkelt. homofile dyr adopterer også tidvis babydyr som har mistet sine foreldre osv. Anonymkode: 072db...783 6
Gidavmeg Skrevet 7. februar 2020 #18 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir blanke f.. i andres liv og lykke. Alle må leve slik som de vil. Poenget mitt er at jeg er lei av dobeltmoralismen om du ikke har skjønt det. Du sier at jeg må mene at homofili er riktig. Ellers så er jeg en hater. Med andre ord kan jeg ikke ha egen mening om. Det er jo netopp du som mener at jeg ikke kan tro noe annet. Eller så har du en mening om andres liv og lykke.... Anonymkode: 3faa6...236 Altså når du sier at noen er umoralske, feil og uforenelig med religioner må du forvente at noen sier i mot. Ingen har sagt at du ikke får komme med disse ytringene, men de argumenterer med hvorfor de synes meningene dine er grunne, lite reflektere, fordomsfulle og ganske blåste. 6
abc123detvardet Skrevet 7. februar 2020 #19 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir blanke f.. i andres liv og lykke. Alle må leve slik som de vil. Poenget mitt er at jeg er lei av dobeltmoralismen om du ikke har skjønt det. Du sier at jeg må mene at homofili er riktig. Ellers så er jeg en hater. Med andre ord kan jeg ikke ha egen mening om. Det er jo netopp du som mener at jeg ikke kan tro noe annet. Eller så har du en mening om andres liv og lykke.... Du motsier deg selv. 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det strider imot religionen hans/hennes og det som vedkomende tror på. Religion er personlig. Kun man selv kan bestemme hva kristendommen, Islam og Jødedommen betyr. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #20 Skrevet 7. februar 2020 Det er en dobbeltmoral i det at to kvinner kan få en sønn uten at noen sier at det er et problem at sønnen ikke har mannlig rollemodell, mens det blir ofte fremstilt som et stort problem når det gjelder alenemødre og barn med lite kontakt med far. Det samme vil jeg tro gjelder tilfelle der to menn får en datter. Hvorfor er ikke heller tanken av barn trenger to voksenpersoner i livet sitt. Religionsutøvelse er en personlig anliggende og religionen er også i utvikling. Heterofili er det mest vanlige, men homofili skal likevel respekteres. Jeg tror det provoserer enkelte at homofili løftes frem såpass mye som det gjør, og at det fremstilles som like vanlig for det er det jo ikke. Anonymkode: 10f1b...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå