Gå til innhold

Finn - varen er betalt, men blir ikke hentet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OK, hva gjør jeg i forhold til dette: Skal selge et møbel, og det har vært noen interesserte. Førstemann fikk tilslaget på varen, og skulle først komme og hente den på onsdag. Da var bilen ødelagt, så han lurte på om han kunne komme i går. Det var greit for meg, men ingen kom. Sendte mail om at den måtte hentes i dag mellom kl. 15-16 hvis han skulle ha den - ikke fått noe svar.

Problemet er at han har betalt for varen, men dette er et møbel av en viss størrelse, og jeg har ikke plass til å lagre den stort lenger. Hva gjør jeg - er det innafor å sende tilbake pengene til ham og selge til neste på lista?

Anonymkode: 56c4a...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i alle fall gjort det på den måten. Kjøper man og betaler for noe bør man jo også skjønne at vedkommende som selger ønsker å få det unna fortest mulig. 

Du er jo ikke uærlig om du betaler ham tilbake pengene og selger videre heller når han er så treig med å hente. 

Ville kanskje sendt en siste melding og gitt ny (kort) frist (f.eks samme tidspunkt i dag), samt en beskjed om at dersom varen ikke er hentet innen da og da betales pengene tilbake og at gjenstanden så går videre til neste person på "lista".

Anonymkode: 1e4e9...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er forferdelig irriterende. Men så blir det et problem hvis de andre interesserte har funnet andre alternativer, og ikke trenger den lenger også 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt en mld og sagt han må hente den innen f.eks kl 18 idag pga plassmangel, penger vippses tilbake kl 18 og jeg selger til neste på lista. Problem løst.

Anonymkode: 315a1...7fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart gi beskjed med hentefrist, ellers blir den solgt videre.

Jeg er også såpass sleip at jeg ikke ville betalt tilbake før varen var solgt til nestemann, så jeg plutselig ikke risikerte å stå uten noen interessenter. 

Anonymkode: 6b446...4b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke lagre det i et par dager til?

Anonymkode: ece6f...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville sendt en mld og sagt han må hente den innen f.eks kl 18 idag pga plassmangel, penger vippses tilbake kl 18 og jeg selger til neste på lista. Problem løst.

Anonymkode: 315a1...7fa

Enig.

Så lenge du betaler han tilbake så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi man ofte må ha det bort NÅ. Som ved flytting i leieforhold, hvor du ofte har liten tid på deg til å komme deg ut. Det er stress med utvask og pappesker overalt, og på utflyttingsdatoen må ALT klaffe og samkjøre for at ting skal gå i orden.

En gang måtte vi ut på en avtalt dato, fordi huseier hadde bestilt håndverkere for å pusse opp leiligheten vi flyttet fra. La ut en diger sofa på finn gratis, og vi fikk MANGE henvendelser. Så var jeg så dum å høre på min venninne bønn om å gi den bort til hennes venninne. Hun lovte å hente den på avtalt tidspunkt og alt var i orden. Vi fikk stresset oss ferdig med utvask og utflytting. Sofaen la vi utenfor (under tak) sånn at denne dama kunne hente den en time senere. Vi måtte dra. 

Dagen etterpå fikk vi en illsint tlf fra gamle huseieren om at sofaen sto der fortsatt. Jeg ringte da denne dama. Nei, sofaen den var ikke helt riktig farge, så den tok hun ikke. Gadd ikke si fra eller noe. Takk skal du faen meg ha liksom

Anonymkode: be0a8...fa7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har plass - som jeg skrev i HI.

Uansett - han fikk hentefrist, men trakk seg. Så nå sitter jeg foreløpig uten kjøper. Faen ass. Folk....🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har plass - som jeg skrev i HI.

Uansett - han fikk hentefrist, men trakk seg. Så nå sitter jeg foreløpig uten kjøper. Faen ass. Folk....🤬

OM han har sagt han skal ha den, og vippset penger så er han faktisk bundet til avtalen. Så blir hans problem, hadde ikke vippset tilbake. Du har ditt helt riktig

Anonymkode: 3b24d...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OM han har sagt han skal ha den, og vippset penger så er han faktisk bundet til avtalen. Så blir hans problem, hadde ikke vippset tilbake. Du har ditt helt riktig

Anonymkode: 3b24d...101

Jeg har vippset tilbake pengene. Tar ikke sjansen på å plutselig få en gærning på døra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...