AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Jeg begynner: * På en Qantas-flyging fra Melbourne til Singapore, var det en flyvertinne som åpenbart hadde en dårlig dag og var sur konstant. Jeg holdt en lav profil og passet på å heller kommunisere med andre kabinansatte som var blide og lette å kommunisere med. Jeg tror den sure flyvertinnen la merke til at jeg konsekvent unngikk henne (unngår sure/ negative mennesker, har ikke energi til å håndtere disse) og hun ble bare surere og surere. Til slutt så tror jeg det sprakk for henne, for etter at vi hadde landet og vi skulle gå av, og jeg var blant de siste som skulle gå av (jeg venter alltid til de som er foran meg, har gått) og når jeg skulle reise meg for å hente bagen fra hattehylla, så plutselig sprang hun frem og rev bagen min rett foran meg og nærmest slengte bagen over til meg. Jeg ble så paff at jeg bare sa "Thank you". I ettertid så har jeg ergret meg over at jeg ikke sa til henne at dette ikke er en akseptabel måte å behandle kunder på og jeg ville ha bedt om navnet hennes. Men der og da ble jeg bare så paff og det tror jeg de som satt bak meg også ble. Har aldri fløyet med Qantas siden. * På en annen flyging med et annet australsk flyselskap, som var en lavpris-selskap, så var det en selsom opplevelse. Det var så trangt at til og med jeg med mine 1,66 cm slet med å bevege beina mine, det virket som at alt var "presset" sammen. Toalettet var skitne (vel, de er alltid skinte, men på denne avgangen var det synlig - tydeligvis at de hadde hastverk med å snu), jeg kjøpte noe frukt for å piffe ting litt opp, men frukten var vassent og var langt overpriset. Kabinansatte var veldig unge. På de andre flygingene, gjerne mer SAS-type, så er det alltid et par eldre kabinansatte med ombord. Det er ikke betryggende med kun unge ansatte, for da skjønner man fort at kostnad har spilt inn her og at erfaring ikke var viktig for dette flyselskapet. For så si det sånn, jeg ble i alle fall ikke så veldig fristet til å fly med lavpris-flyselskaper og har prøvd å velge de mer tradisjonelle, men litt mer dyrere, flyselskapene siden den opplevelsen. Man får nemlig hva man betaler for. * Flyvertinne som kjeftet på en medpassasjerer. OK at det finnes vrange passasjerer,men dette burde vært håndtert på en bedre måte. Synes bare jeg. Anonymkode: 289d6...c2e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Flyvning Berlin-Oslo oktober 2018. Flyturen fra helvete. En venninnegjeng i 50-årene som hadde vært på jentetur hadde glemt å reservere seter sammen. De hadde bestilt billetter hver for seg, og regnet med at flyselskapet forsto at de ville sitte sammen. De var plassert i samme del av flyet, men på forskjellige rader. De hadde også gått på da barn og passasjerer med behov for assistanse kunne gå på, og da var jo hele bakerste del ledig (vi satt i samme del som dem), så de hadde bare satt seg samlet på tre rader. Passasjerene som skulle ha de setene kom på og fikk ikke lov til å sitte der, for de fant setene først. Flere prøvde å fortelle dem at de hadde reservert setene sine, og dermed betalt ekstra for å sitte der, så de ville gjerne ha plassene sine. Damene svarte bare frekt tilbake og fortsatte med den høylytte kaklingen sin. Flyvertinnene prøvde å ordne opp, og de som ble fratatt setene sine var ikke særlig gira på en krangel, så de sa bare at de tok damene sine seter og var ferdig med saken. Kort tid før vi skulle lette la vi merke til at en mann sto i midtgangen og så veldig utilpass ut. En flyvertinne kom bort, og samtalen foregikk som følger: Flyvertinne: "Er det noen som har tatt ditt sete også?" Han: "Nei!" Trekker flyvertinnen med seg bakover og sier lavt; "Eller.. jo. På en måte.." Mannen ser på dette tidspunktet veldig brydd ut, og det virker som han heller vil ut av flyet enn å fortelle hva greia er. Han: "Damen som sitter ved siden av meg er litt.. Nei. Hun er VELDIG stor. Og hun tar både sitt sete og nesten hele mitt. Jeg får ikke plass til å sitte i setet mitt..." Flyvertinnen gikk til setet hans, så på damen, nikket bekreftende til han og lette etter et ledig sete. Underveis i flyturen begynte hypokonder-kaklekjerringene å drikke. Og de drakk ikke litt heller. Etter hvert som drikken gikk i blodet, kaklet de mer og mer og prøvde å flørte med flere av mennene på flyet. Da vi endelig landet ventet vi til flyet var nesten tomt før vi reiste oss. Vi pleier å gjøre det, for det blir jo bare kaos når alle skal ut først på samme tid. Jeg sto i midtgangen og løftet bagen min ned fra bagasjehylla da en dame kommer gående med en trillekoffert og bare presser seg forbi meg. Jeg er smal og kan gjøre meg kjempeliten, men samme hvor liten jeg gjorde meg endte det opp med at jeg ble klemt fast mellom et sete og den dumme kofferten hennes. I stedet for å stoppe opp og slippe meg løs så jeg kunne flytte meg, bare presset hun videre. Bena mine så ikke ut etterpå, med skrubbsår og blåmerker. Vi fant henne på tax free-en etterpå. Hun hadde det travelt med å få med seg hele sprit-kvota.. Anonymkode: 22741...b06
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flyvning Berlin-Oslo oktober 2018. Flyturen fra helvete. En venninnegjeng i 50-årene som hadde vært på jentetur hadde glemt å reservere seter sammen. De hadde bestilt billetter hver for seg, og regnet med at flyselskapet forsto at de ville sitte sammen. De var plassert i samme del av flyet, men på forskjellige rader. De hadde også gått på da barn og passasjerer med behov for assistanse kunne gå på, og da var jo hele bakerste del ledig (vi satt i samme del som dem), så de hadde bare satt seg samlet på tre rader. Passasjerene som skulle ha de setene kom på og fikk ikke lov til å sitte der, for de fant setene først. Flere prøvde å fortelle dem at de hadde reservert setene sine, og dermed betalt ekstra for å sitte der, så de ville gjerne ha plassene sine. Damene svarte bare frekt tilbake og fortsatte med den høylytte kaklingen sin. Flyvertinnene prøvde å ordne opp, og de som ble fratatt setene sine var ikke særlig gira på en krangel, så de sa bare at de tok damene sine seter og var ferdig med saken. Kort tid før vi skulle lette la vi merke til at en mann sto i midtgangen og så veldig utilpass ut. En flyvertinne kom bort, og samtalen foregikk som følger: Flyvertinne: "Er det noen som har tatt ditt sete også?" Han: "Nei!" Trekker flyvertinnen med seg bakover og sier lavt; "Eller.. jo. På en måte.." Mannen ser på dette tidspunktet veldig brydd ut, og det virker som han heller vil ut av flyet enn å fortelle hva greia er. Han: "Damen som sitter ved siden av meg er litt.. Nei. Hun er VELDIG stor. Og hun tar både sitt sete og nesten hele mitt. Jeg får ikke plass til å sitte i setet mitt..." Flyvertinnen gikk til setet hans, så på damen, nikket bekreftende til han og lette etter et ledig sete. Underveis i flyturen begynte hypokonder-kaklekjerringene å drikke. Og de drakk ikke litt heller. Etter hvert som drikken gikk i blodet, kaklet de mer og mer og prøvde å flørte med flere av mennene på flyet. Da vi endelig landet ventet vi til flyet var nesten tomt før vi reiste oss. Vi pleier å gjøre det, for det blir jo bare kaos når alle skal ut først på samme tid. Jeg sto i midtgangen og løftet bagen min ned fra bagasjehylla da en dame kommer gående med en trillekoffert og bare presser seg forbi meg. Jeg er smal og kan gjøre meg kjempeliten, men samme hvor liten jeg gjorde meg endte det opp med at jeg ble klemt fast mellom et sete og den dumme kofferten hennes. I stedet for å stoppe opp og slippe meg løs så jeg kunne flytte meg, bare presset hun videre. Bena mine så ikke ut etterpå, med skrubbsår og blåmerker. Vi fant henne på tax free-en etterpå. Hun hadde det travelt med å få med seg hele sprit-kvota.. Anonymkode: 22741...b06 Det var ikke meningen å skrive inn hypokonder- der, beklager. Merker det ikke funker så bra å pugge medisinsk terminologi samtidig som jeg gjør andre ting. 😅 Anonymkode: 22741...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå