Gå til innhold

Hvordan se Tv på et sted der det kun er Internett tilgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart flytte i bofellesskap med to 18 åringer pga praksisplass. Har skjønt at ungdommen ikke ser tv på samme måte som jeg gjør. Det streamer og sitter ikke med tv og fjernkontroll som jeg bruker ...

Det er kun Internett tilgang og jeg er abonnent hos canal digital. Her jeg er nå har jeg parabol.

Har smart tv. Er det chromcast som gjelder da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja feks come cast, vi bruker det. Det ligger mye ute på nrk som du kan se når du vil. Dplay har en del gratis. Mye muligheter :)

Skrevet

Tv 2 sumo og nrk nett tv har funksjoner der du kan se Tv kanalene live. 

Anonymkode: 03b57...e8b

• Liker 2
Skrevet

Sumo koster ekstra jeg har dårlig råd men har brukt chromcast i utlandet så regner med d funker her og .. billig greie i forhold til abonnement på alt mulig. Takk for svar

• 2 uker senere...
Skrevet
På 7.2.2020 den 9.03, Bente1234 skrev:

Sumo koster ekstra jeg har dårlig råd men har brukt chromcast i utlandet så regner med d funker her og .. billig greie i forhold til abonnement på alt mulig. Takk for svar

Du må jo ha abonnement på ting for å ha noe å caste via chromecasten da. Hvis ikke må du bare bruke det som er av gratis innhold, eks NRK er helt gratis (i bruk), dplay har  noe gratis. Vet ikke om Sumo har noe gratis. Viafree er er gratis.

Så du må jo ha noe du kan streame, ellers er det jo ikke noe vits i ha chromecasten.

Anonymkode: db368...489

• Liker 4
Skrevet

Se opp for gratistilbud fra Sumo og Netfilx også, hender de har 14 dager eller en måned gratis. Jeg ser kun TV på nett selv, googler også serier og filmer og legger til "free online". Man bør aldri laste ned noe på de sidene som dukker opp da, siden man kan få virus/malware. Noe finnes også på Youtube og Daily Motion. Man kan også se f.ex. BBC direkte gratis, men jeg har glemt siden nå....finnes sikkert flere sider som tilbyr det.

Anonymkode: 098bc...35e

Skrevet

Jeg betaler på Netflix fra før pluss Canal digital

Skrevet
1 time siden, Bente1234 skrev:

Jeg betaler på Netflix fra før pluss Canal digital

Så du planlegger å ta med parabol og dekoder dit du flytter? Da har du jo vanlig TV da.

Anonymkode: db368...489

Skrevet

Nei kan bruke chromcast via mobilen da får en inn canal digital den veien og Netflix er på nett fra før. Vi så i hvertfall canal digital slik i Egypt i fjor sommer

Skrevet

Går via appen til canal digital istedet 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bente1234 said:

Nei kan bruke chromcast via mobilen da får en inn canal digital den veien og Netflix er på nett fra før. Vi så i hvertfall canal digital slik i Egypt i fjor sommer

Ja, men da må du ja en parabol med signaler, og tilhørende abonnement, et eller annet sted. Ellers så hjelper det ikke.

Skrevet

Nei hadde ikke d i Egypt. Brukte en vpn app slik at det så ut som vi var i Norge .. jeg betaler jo abonnement uansett

Skrevet (endret)

Hvis Canal Digital har en app eller innlogging på internettside, der du kan se på deres innhold, kan du jo bruke Chromecast til det. Bruker foreldrene mine sine Altibox, men caster fra appen eller internett på egen TV.

Det er mulig: https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/strommetjenesten/slik-streamer-du-med-chromecast/?keyword=&gclid=EAIaIQobChMIwpPQz-fY5wIVQcKyCh2Nig0rEAAYASAAEgI3FvD_BwE

Endret av udiskutert
Skrevet

Canal Digital har egen app, så lenge du er parabolkunde, så får du tilgang til den gratis og kan se både direkte tv og mye annet via den👍 Jeg bruker den mye i forhold til at de tilbyr alt fra FOX i appen sin, og søstra mi er parabolkunde hos Canal Digital. Hvilken dekoder har du fra Canal Digital? Har du den nyeste de tilbyr fra Google ligger det Chromecast innebygd i den, så da har du ikke behov for å kjøpe chromecast i tillegg. 

https://satellitt.canaldigital.no/strommetjeneste/?cid=pds:google_sal_brand:Always on:App&keyword=canal digital app&gclid=EAIaIQobChMIso6m1NDZ5wIVWuWaCh0y0w1SEAAYASAAEgIth_D_BwE

Skrevet

Takk for svar. Har billig dekoder uten noe ekstra krim krams. One Place. Om det er innbygd chromcast aner jeg ikke. Hvordan finner en ut det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...