Gjest Tina:) Skrevet 7. juni 2005 #1 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei Jenter! Her endelig klart å gå ned fra 65 til 60 kg! :-) Det var ikke så mye som skulle bort...bare det lille ekstra som irriterte meg grønn! Å nå er det borte... Jeg gikk ned i vekt ved å spise mer protein og fiber(metter mer- spiser mindre) og ved at jeg trente 1 time annenhver dag! Nå har jeg klart målet, men vet ikke helt hvordan jeg skal klare å holde vekta. Jeg legger fort på meg, så må nok være litt påpasselig...Det er jo ikke den store forandringer fra under "slankekuren"....Jeg spiser fortsatt "lett" mat og prøver å få i meg nok protein og fiber, samt at jeg trener fortsatt, men ikke så mye lenger. Trener 45 min spinning to ganger i uka og gå en tur rundt 30 min de andre dagene... Er litt i tvil om dette er nok? Hva bør man hjøre for å holde vekta?? Håper på noen tips...Vet at mange av dere er flinke!! På forhånd, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 7. juni 2005 #2 Del Skrevet 7. juni 2005 Forsett å trene og spise som du har gjort under slanking. Livsstilsendring er det som skaper varig vektreduksjon, ikke slanking, så her er det bare å kjøre på i samme spor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente21 Skrevet 7. juni 2005 #3 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei! Kjempeflott at du klarte dette da!Skulle gjerne klart det selv. Hvor lenge trente du får å nå målet ditt?!Har vært flink til å trimme i vel 14 dager nå, føler jeg selv har vært veldig flink! Men ser jo ikke så store resultater at det gjør noe :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 8. juni 2005 #4 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei Jenter! Her endelig klart å gå ned fra 65 til 60 kg! :-) Det var ikke så mye som skulle bort...bare det lille ekstra som irriterte meg grønn! Å nå er det borte... Jeg gikk ned i vekt ved å spise mer protein og fiber(metter mer- spiser mindre) og ved at jeg trente 1 time annenhver dag! Nå har jeg klart målet, men vet ikke helt hvordan jeg skal klare å holde vekta. Jeg legger fort på meg, så må nok være litt påpasselig...Det er jo ikke den store forandringer fra under "slankekuren"....Jeg spiser fortsatt "lett" mat og prøver å få i meg nok protein og fiber, samt at jeg trener fortsatt, men ikke så mye lenger. Trener 45 min spinning to ganger i uka og gå en tur rundt 30 min de andre dagene... Er litt i tvil om dette er nok? Hva bør man hjøre for å holde vekta?? Håper på noen tips...Vet at mange av dere er flinke!! På forhånd, takk! Jeg driver også på med et "perfeksjonistprogram", og har fått veldig gode resultater ved å spise sunn mat med lav GI, og trene en god del. Poenget er at du MÅ gjøre det til en livsstil for å holde deg på samme nivå som nå. Når det er snakk om så lite, har alt du putter i deg/all trening mye å si - ikke bli fanatiker pga dette, bare vær det bevisst. Fortsett å velg sunn mat, spis ofte, og tren litt mer enn du gjør nå. Hvordan er "gåturene"? I veldig raskt tempo, eller rusleturer? Det har mye å si. Du vil jo fort se om du trenger å justere kosthold/treningsmengde, så her er det sannsynligvis best å prøve seg frem selv - som sagt, når det er snakk om så små forskjeller. Kjempeflott at du klarte dette da!Skulle gjerne klart det selv. Hvor lenge trente du får å nå målet ditt?!Har vært flink til å trimme i vel 14 dager nå, føler jeg selv har vært veldig flink! Men ser jo ikke så store resultater at det gjør noe Du spurte ikke meg, men jeg svarer litt likevel. Jeg skulle ned 2-3 kg, og jeg klarte det på 3 uker (max). Nå var det nok ikke bare fett jeg mista, men blant annet vann - og kanskje litt muskler (vet ikke, selv om jeg spiste riktig). Hvordan trener du? "Å være flink til å trimme" er relativt. 14 dager er heller ikke mye - dette har svært mye med utgangspunktet ditt å gjøre også. Hvor er du nå, og hvor vil du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 8. juni 2005 #5 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg brukte 6 måneder på å gå ned ca 6-7 kg. mitt råd er BRUK TID! det er et år siden jeg la om livsstilen, mer trening og ikke godteri / snacks. jeg holder vekta uten problemer. ikke gjør endringer i livet ditt som du ikke kan leve med i lengden (f. eks null karbohydrater, trening hver eneste dag, osv.). det høres banalt ut, men overdrivelse er aldri bra. lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tina:) Skrevet 13. juni 2005 #6 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei! Kjempeflott at du klarte dette da!Skulle gjerne klart det selv. Hvor lenge trente du får å nå målet ditt?!Har vært flink til å trimme i vel 14 dager nå, føler jeg selv har vært veldig flink! Men ser jo ikke så store resultater at det gjør noe :-? Hei! Så bra at du har begynt å trene! Selv klarete jeg målet fordi jeg var veldig nøye mad maten. Kostholdet er veldig viktig. Jeg spise mye protein og fiber som metter mye. Eks: grivt brød m/ skinke eller tunefisk. Spise regelmessig slik at jeg ikke ble kjempe sulten og heiv i meg mat på en kafè eller lignende... trimmet 2 time annenhver dag. Sykle, løpe, romaskin og gå tur. Gjør noe du har lyst til! Gjorde også mageøvelser for å stramme opp ekstra. Gjorde 2 mageøvelser for rette magemuskeler og 3 for skrå magemuskler annenhver dag og det har hjulpet. har aldri hatt stor mage liksom,men nå er den iallfall stram!! Så skriv et treningsprogram(som du KAN holde) og gjerne et kostholdsprogram også og prøv å hold det. kryss av etterhvert som du klarer det- da får du motivasjon! Jeg ønsker deg lykke til! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 13. juni 2005 #7 Del Skrevet 13. juni 2005 jeg brukte 6 måneder på å gå ned ca 6-7 kg. mitt råd er BRUK TID! det er et år siden jeg la om livsstilen' date=' mer trening og ikke godteri / snacks. jeg holder vekta uten problemer. ikke gjør endringer i livet ditt som du ikke kan leve med i lengden (f. eks null karbohydrater, trening hver eneste dag, osv.). det høres banalt ut, men overdrivelse er aldri bra. lykke til! :-)[/quote'] Enig med deg, livsstilsendring tar tid og skal vare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. juni 2005 #8 Del Skrevet 13. juni 2005 her inne er slanketè og platsfolie anbefalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 13. juni 2005 #9 Del Skrevet 13. juni 2005 her inne er slanketè og platsfolie anbefalt! Og det funker som bare det, i hvertfall i lengden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. juni 2005 #10 Del Skrevet 13. juni 2005 Og det funker som bare det, i hvertfall i lengden! jepp. Løp og kjøp!!! (det var sarkasme ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna Skrevet 13. juni 2005 #11 Del Skrevet 13. juni 2005 her inne er slanketè og platsfolie anbefalt! Ikke ødelegg en av de svært få positive, konstruktive og seriøse trådene om temaet jeg har sett her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. juni 2005 #12 Del Skrevet 13. juni 2005 ok. Men jeg tenker litt på ordet "trene".... det er litt negativt synes jeg. Dvs det innebærer noe man må gjøre; et nødvendig onde om du vil. Hva med å bli mer fysisk aktiv? Blir man mer fysisk aktiv innebærer det at en forbrener mer kcal og får en sunnere kropp som vil vare lengre....... En ting er utseendet, men det hjelper lite når man trenger kroppen for å leve etter hvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna Skrevet 14. juni 2005 #13 Del Skrevet 14. juni 2005 ok. Men jeg tenker litt på ordet "trene".... det er litt negativt synes jeg. Dvs det innebærer noe man må gjøre; et nødvendig onde om du vil. Hva med å bli mer fysisk aktiv? Blir man mer fysisk aktiv innebærer det at en forbrener mer kcal og får en sunnere kropp som vil vare lengre....... En ting er utseendet, men det hjelper lite når man trenger kroppen for å leve etter hvert.... Men mange får også positive assosiasjoner til ordet. Det viktigste er vel å finne treningsaktiviteter man trives med. Man kan godt gå ned noen kg ved å spinne 5 dager i uka, men om man hater å spinne kommer man til å se treningen som et ork innen kort tid. Det beste er å prøve ut så mange aktiviteter som mulig, jo flere alternativer man finner som man trives med, jo større variasjon får man, og man går ikke så fort lei. Det finnes jo vanvittig mye gøy man kan gjøre som mange ikke tenker på når de skal begynne å trene - selv har jeg tenkt å hive meg på klatring til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesther Skrevet 14. juni 2005 #14 Del Skrevet 14. juni 2005 jepp. Løp og kjøp!!! (det var sarkasme ja... Jeg trodde ikke noe på det med slanketten, men jeg gikk faktisk ned 2-3 kg av den. sikkert bare vann men allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. juni 2005 #15 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg trodde ikke noe på det med slanketten, men jeg gikk faktisk ned 2-3 kg av den. sikkert bare vann men allikevel. man går nok ikek ned før man er nede etter noen mnd tenker jeg. Og i denne tråden snakker man om varige resultater. Om en te vil virke slankende vil man også fortsette nedover.... Det gjør man jo ikke, for den er bare væskedrivende. Men la oss ikke ødelegge tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. juni 2005 #16 Del Skrevet 14. juni 2005 Men mange får også positive assosiasjoner til ordet. ja, de som liker trene og er aktive liker ordet. Mange av de som slanker seg er ikke så aktive og glade i trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna Skrevet 14. juni 2005 #17 Del Skrevet 14. juni 2005 ja, de som liker trene og er aktive liker ordet. Mange av de som slanker seg er ikke så aktive og glade i trening. Etter å ha gjennomført et vellykket slankeprogram, slik trådstarter har, vil mange få et nytt og bedre forhold til trening. Jeg har sett treningsnarkomaner bli født/frelst på kortere tid enn noen måneder, og de har forblitt treningsentusiaster i ettertid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. juni 2005 #18 Del Skrevet 14. juni 2005 Etter å ha gjennomført et vellykket slankeprogram, slik trådstarter har, vil mange få et nytt og bedre forhold til trening. Jeg har sett treningsnarkomaner bli født/frelst på kortere tid enn noen måneder, og de har forblitt treningsentusiaster i ettertid også. noen ja. Men etter en del år som instruktør på studio vet jeg at de fleste slutter på treningssenter etter et år maks. Kanskje man ville sett flere igjen på turer eller i "fysiske aktive settinger" som er sosiale og lystbetonte på en annen måte enn i et studio... F eks en gruppe jenter på tur med hunder, noen menn på jakt, et par på padelturer, en familie som sykler mye.... Poenget er vel som du skriver å fine noe man opplever trivsel med. Ikke bare noe man gjør som et nødvendig onde for å holde vekten i sakk med. For den fysiske aktiviteten burde ikke være det..... Et nødvendig onde for å holde vekten nede altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #19 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg ser det også; folk begynner på treningsstudio i januar, men fra mars og utover dabber det veldig av. Allikevel, om vinteren er de fleste begrenset av været, og det koster mindre energi å gå på studio og trene inne enn å faktisk bevege seg utendørs. For mange er det kanskje også psykisk; det "føles" mer som skikkelig trening at man betaler for å gå på studio og trene, selv om man kanskje ikke helt trives med det. Det gjelder, som sagt, å finne aktiviteter man liker å holde på med, for da blir det noe man ser fram til, og som etterhvert blir en automatisk del av hverdagen. Akkurat den delen kan ta litt tid, spesielt for folk i en overgangsfase fra å trene med mål å gå ned i vekt, til å fortsette med det etter at den fasen er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #20 Del Skrevet 14. juni 2005 *dobbeltposting* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå