AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Del Skrevet 7. februar 2020 Noen som vet. Anonymkode: 1925e...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Del Skrevet 7. februar 2020 Det kommer helt an på type utfordringer, og hva som dermed anbefales i evt. sakkyndig vurdering. Anonymkode: 9b377...fb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 7. februar 2020 #3 Del Skrevet 7. februar 2020 Stort sett så får de en assistent (dessverre ofte mange forskjellige og uvitende personer), som blir med eleven ut på eget grupperom. En må som foreldre kjempe for rettighetene og være veldig heldig med skoleledelse og lærer, assistente om en skal få ett godt tilrettelagt opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Del Skrevet 7. februar 2020 10 timer siden, Mt3 skrev: Stort sett så får de en assistent (dessverre ofte mange forskjellige og uvitende personer), som blir med eleven ut på eget grupperom. En må som foreldre kjempe for rettighetene og være veldig heldig med skoleledelse og lærer, assistente om en skal få ett godt tilrettelagt opplegg. Tull. En Asberger-diagnose utløser ikke assistent eller spesped.timer i seg selv. Man blir ansett som en normalelev. Har du Asberger OG store læringsvansker derimot, blir man gjerne henvist til PPT som skriver en sakkyndig vurdering slik at rektor kan fatte vedtak om spesialundervisning. I gamledager var det slik at all spesialundervisning foregikk utenfor klasserommet. I moderne pedagogikk holder vi alle elevene inne i klasserommet, så lenge eleven har noe utbytte av å bære der. Anonymkode: df7aa...a7e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Del Skrevet 7. februar 2020 * være der Anonymkode: df7aa...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Del Skrevet 9. februar 2020 Det er mildt sagt meget varierende hvilket tilbud de får. Det kommer an på sakkyndig vurdering, ressurser, eleven selv, skolen, lærerenes holdning og kompetanse, andre ansatte og hva foreldrene krever. I media og diskusjoner ellers, er det ofte stort fokus på at det beste for eleven er å være i klasserommet som en hvilken som helst annen elev. Men tror mange ikke forstår at disse elevene ofte velger/vil være på eget rom fordi det er belastende for dem å være i klasserommet. Der er det ofte uro og støy som mennesker med Asperger opplever som mye mer stressende enn det vi nevrotypiske tenker over. I tillegg til faglige og sosiale krav. Viktig å tenke på at de allerede har et høyt stressnivå, og er mer sårbare enn oss andre. Det er ikke få mennesker med Asperger som lider av overbelastning og utbrenthet, og går på psykiske smeller som kunne vært unngått. Både foreldre og lærere må ha dette i bakhodet, selv om de er ivrige til å få best mulige faglige prestasjoner, siden mennesker med Asperger gjerne er svært evnerike. Anonymkode: 825aa...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå