Gå til innhold

Lønner det seg med all inclusive?

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med diettmat og all inclusive? Tåler ikke gluten og er veganer. Serveres det vegetarretter på slike steder, eller er det kun hamburgere? 

Anonymkode: f8322...e5d

De fleste har mye vegetarisk, men det er ofte ost eller smør i samme retten. Men tilbudet på vegansk blir bare bedre og bedre, men man kan også være uheldig. 

Sjekk bilder på nett av maten på stedene du tenker på å dra, hva folk skriver osv.. eller send en melding på forhånd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 1 uke så er all inclusive veldig ålreit. Vi har vært heldige med maten og det har vært forskjellige tema hver dag osv så maten har vært veldig variert. Når vi reiser med 10-åring og nesten 2-åring i en uke nå så har vi valgt det, rett og slett fordi vi ikke orker å ut å lete etter restauranter, finne mat alle liker og alt det styret der. Han er i den alderen at det er viktigere for han å leke med ungene på hotellet enn å oppleve kultur med oss. Og det er helt greit 😊

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror 1000 kroner er mer enn nok pr. dag for 2 personer, så er det nok lenge siden du har vært i et sydenland ;)   

Anonymkode: ee7dd...4d7

Vi bruker aldri mer enn dette, skjønner ikke hvor og hva folk spiser når de klarer å bruke så mye på en dag🤷🏼‍♀️  De siste to årene har vi feriert i Kroatia, Portugal, Thailand, Polen, Latvia og Estland. Og i vårt tilfelle bruker vi ca 50kr på frokost(bakeri, man får myyye på et bakeri i både Kroatia og Portugal), 200kr på lunch(spiser ofte sandwichs, wraps, salat e.l), max 400kr på middag( i Polen feks fikk vi lassevis med mat, og vi kom ikke over 350kr en eneste dag, og da var det ofte inkl både drikke og forrett i tillegg). Også kanskje en is eller to innimellom disse måltidene. Og dette er for to stk, ikke pr pers! Og jeg bruker alltid tripadvisor flittig og spiser aldri på dårlig ratede restauranter. 

Anonymkode: 299bb...7e5

Skrevet
På 8.2.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror 1000 kroner er mer enn nok pr. dag for 2 personer, så er det nok lenge siden du har vært i et sydenland ;)   

Det er da ikke så dyrt å spise på lokale restauranter. Frokost er stort sett inkludert, eller i apartments kan man lage selv. Lunsj og middag koster ikke mer enn noen hundrelapper og en kaffe eller øl er jo ikke dyrt. Vi bruker aldri så mye penger. 

Anonymkode: 4c3ef...b07

Skrevet
På 8.2.2020 den 14.23, Apocalypte skrev:

Skjønner ikke at det er mulig å bruke 1000 kr hver dag på mat i et sydenland. 

På 8.2.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Eller har en veldig snever definisjon på hva et sydenland er.

• Liker 1
Skrevet

Det avhenger helt av hvor mye ekstra man betaler for inkludert, og i hvor stor grad man velger det dyreste når man spiser. I Spania kan det gjøres veldig dyrt med dyre restauranter og spesielle viner, og veldig billig med rimelige spisesteder utenfor turistfellene og en 4-pakning med kronesis til €1 fra en Dia-butikk.

Anonymkode: af750...b26

Skrevet

Så lenge man drar på et stort og bra klassifisert hotell er det bra med all inclusive, synes jeg. Der hvor jeg har vært de siste årene har maten definitivt ikke ligget under varmelampe i timesvis, ikke blir den "resirkulert", og det er heller ikke slik at den har vært "eksponert for hosting, barnehender, og at hundrevis av andre mennesker går forbi den" slik en som er imot all inclusive klaget over på forrige side. Tvert imot, så virker det som de har svært god kontroll på hygienen (og jeg har selv aldri blitt syk av å spise på all inclusive-buffet) og det kommer ny mat HELE tiden, på nytt rent fat og med nytt redskap å forsyne seg med. Det er jo veldig stort omløp på maten, folk spiser den jo, så det blir ikke liggende i evigheter! I tillegg er det jo ofte flere ulike restauranter man kan velge mellom, og få både a la carte eller buffet etter hva man ønsker - i tillegg til fri tilgang på alle slags drikkevarer, frukt, is og enklere retter hele dagen. 

Det forrige hotellet vi var på i Spania hadde temabuffet hver dag, og det var stor variasjon. Alt fra et stort utvalg av sushi den ene dagen, til ordentlig meksikansk dagen etter, lokale retter på dag tre... Mye å velge mellom, og mye smak! (og så har man selvfølgelig også muligheten til å velge milde/smakløse/enkle retter som pasta, pizza, hamburger og annet dersom man ønsker det...) For min egen del spiser jeg ellers aldri så mye gode grønnsaker, frukt og salat flere ganger daglig som når jeg er på all inclusive-ferie :)

Hvis man drar på små hoteller, hoteller med mindre enn 4 stjerner o.l. kan man sikkert få ganske varierende kvalitet på all inclusive'n 😂

Jeg hadde selvsagt ikke valgt all inclusive på storbyferie, men når jeg drar til et sted hvor de har hoteller som tilbyr all inclusive, så drar jeg jo dit omtrent utelukkende for å slappe av, eller på treningsferie. Da er det bare et kjempepluss å slippe å måtte lete etter en ny restaurant hver dag og å slippe å vente på å få servert maten. Om jeg tjener/sparer på det økonomisk? Tja, skulle jeg spist og drukket det samme som jeg gjør på all inclusive, så hadde det nok kostet minst like mye som kostnaden for all inclusive. Hvis man derimot velger å lage enkel frokost i leiligheten, spiser en enkel lunch og kanskje til og med lager middag selv noen dager, så er det selvfølgelig billigere enn å betale for all inclusive. 

Anonymkode: 30fc2...910

• Liker 3
Skrevet

Vi velger al inklusiv der hotellene ligger et stykke unna by, tettsted og mange restauranter . På Mallorca velger vi ut å spiser, da utvalget ofte er stort. På 𝐊𝐲𝐩𝐫𝐨𝐬 velger vi all inklusiv, da vi synes resturantene serverer mye dårlig mat i området osv. Se an litt hvor man drar, vi tjener nok ikke på all inklusiv , da alkohol inntaket er lite og spiser ikke utenom måltidene frokost, lunsj og middag. Men skal man nyte paraplydrinker, liter med øl, snacks/is, dessert mm.. så vil jeg jo tro all inklusiv er lønnsomt. Våres tre favoritt hoteller, har sykt bra utvalg, glutenfritt, vegansk, sunt og nydelig mat. Det ene hotellet har ala carte, verdens beste mat. Vi utforsker steder/ land på andre måter, ikke gjennom mat. 

Skrevet

Velger konsekvent bort all inclusive når vi reiser. All inclusive tar næringsgrunnlaget bort fra små lokale spisesteder og gjør nærområdene veldig kjedelige for oss som turister. Av det jeg har vært borti har maten også vært temmelig kjedelig, og av alkohol serveres det ofte kun lokale drikkevarer og da i bittesmå glass. 

Anonymkode: a8ba0...a19

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, morhjertegod skrev:

Vi velger al inklusiv der hotellene ligger et stykke unna by, tettsted og mange restauranter . På Mallorca velger vi ut å spiser, da utvalget ofte er stort. På 𝐊𝐲𝐩𝐫𝐨𝐬 velger vi all inklusiv, da vi synes resturantene serverer mye dårlig mat i området osv. Se an litt hvor man drar, vi tjener nok ikke på all inklusiv , da alkohol inntaket er lite og spiser ikke utenom måltidene frokost, lunsj og middag. Men skal man nyte paraplydrinker, liter med øl, snacks/is, dessert mm.. så vil jeg jo tro all inklusiv er lønnsomt. Våres tre favoritt hoteller, har sykt bra utvalg, glutenfritt, vegansk, sunt og nydelig mat. Det ene hotellet har ala carte, verdens beste mat. Vi utforsker steder/ land på andre måter, ikke gjennom mat. 

Vi skal til Mallorca i år og har valgt all inclusive, men vi skal så langt bort fra Palma som vi kommer omtrent og har inntrykk av at det ikke er så mye som skjer rundt. Målet er uansett utelukkende å være sammen som familie ❤️

Enig i at Kypros ikke har den beste maten, hverken i ayia napa eller protaras. Ofte ganske langt å gå også mtp at gatene er så lange. 

Åååh nå gleder jeg meg til bryllupsreise med ungene ❤️

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, addict skrev:

Vi skal til Mallorca i år og har valgt all inclusive, men vi skal så langt bort fra Palma som vi kommer omtrent og har inntrykk av at det ikke er så mye som skjer rundt. Målet er uansett utelukkende å være sammen som familie ❤️

Enig i at Kypros ikke har den beste maten, hverken i ayia napa eller protaras. Ofte ganske langt å gå også mtp at gatene er så lange. 

Åååh nå gleder jeg meg til bryllupsreise med ungene ❤️

Kos dere masse, Mallorca er så fint. Vi pleier være på Cala D Or, masse resturanter. Men enig med deg, ligger det litt utenfor et sentrum, så er al inklusiv best. God tur 👍🏻

Skrevet

Kommer helt an på. 

Vært på en sydentur med all inclusive (hadde ikke tenkt det, men bestemte oss når vi kom dit) og det var veldig vellykka. Fordi det var god mat, men mest av alt fordi vi som var på tur var ganske slitne og alt vi ville var å ligge ved bassenget/hotellet sin strand, gå på hotellets spa eller treningssenter. Dermed hadde vi alle "opplevelser" på hotellet uansett. Hoteller lå et stykke unna sentrum, det var bare et lite, shabby område i nærheten, uten ok spisesteder. Om vi skulle betalt for lunsj osv på hotellet + taxi og middag ute på kvelden, hadde det fort blitt dyrt.

Tur nr 2 hadde vi kun frokost, og avogtil lagde vi lunsj eller middag i leilighete. Vi bodde nærmere et middels stort sentrum med mange gode spisesteder. All inclusive på det stedet ville ikke lønt seg, mye mtp kvaliteten på maten der, og tilgjengelighet på mye annet bra! Vi ville nok endt opp med å gå ut og spise selv med all inclusive.

Skrevet
2 timer siden, morhjertegod skrev:

Er alkohol alltid inkludert på all inclusiv?  Drikker ikke folk seg snydens drita når drikka er gratis hele dagen og kvelden??

Skrevet
På 9.2.2020 den 10.23, AnonymBruker skrev:

Vi bruker aldri mer enn dette, skjønner ikke hvor og hva folk spiser når de klarer å bruke så mye på en dag🤷🏼‍♀️  De siste to årene har vi feriert i Kroatia, Portugal, Thailand, Polen, Latvia og Estland. Og i vårt tilfelle bruker vi ca 50kr på frokost(bakeri, man får myyye på et bakeri i både Kroatia og Portugal), 200kr på lunch(spiser ofte sandwichs, wraps, salat e.l), max 400kr på middag( i Polen feks fikk vi lassevis med mat, og vi kom ikke over 350kr en eneste dag, og da var det ofte inkl både drikke og forrett i tillegg). Også kanskje en is eller to innimellom disse måltidene. Og dette er for to stk, ikke pr pers! Og jeg bruker alltid tripadvisor flittig og spiser aldri på dårlig ratede restauranter. 

Anonymkode: 299bb...7e5

Nå sa jeg ikke at det var umulig å greie seg med 1000 kr pr dag for to personer i et sydenland, jeg synes bare ikke det er en så voldsom sum. De fleste av landene du ramser opp er da heller ikke det man først og fremst tenker på som syden....  I Polen og Estland har jeg også vært og spist grisebillig, men på f.eks "Granca" og Mallorca flyr pengene veldig mye fortere :) 

Skrevet
21 timer siden, Apocalypte skrev:

Er alkohol alltid inkludert på all inclusiv?  Drikker ikke folk seg snydens drita når drikka er gratis hele dagen og kvelden??

Nei. Du blir lei av å stå i kø for å fylle øl i miniglassene som snaut nok rommer et par desiliter (hvorav omtrent halvparten er skum) 😁  Det er sikkert litt forskjellige regler rundt omkring, men de gangene jeg har hatt all inclusive har "gratis" øl og vin vært tilgjengelig det meste av dagen + en dagens drink i poolbaren i et begrenset tidsrom

Skrevet
På 12.2.2020 den 21.44, Apocalypte skrev:

Ja, det heter seg vel som regel at «lokal» alkohol er inkludert. Det betyr at du feks kan få sprit, men ikke nødvendigvis Absolut eller Smirnoff. De stedene jeg har vært har de fleste slags drinker vært inkludert, samt store og små glass og flasker med øl, vin i glass og hele flasker, cava eller champagne i glass og hele flasker, og mye annet vært inkludert. Kjenner meg absolutt ikke igjen i anonymbruker...4d7 sin beskrivelse. Tvert imot synes jeg de fleste drinker er større enn det jeg har fått servert ellers, øl kan man alltid få i halvlitersglass, og vi har ofte fått hele flasker med vin/øl/cava/champagne som vi har kunnet ta med opp på rommet. Og glassene når det har vært egne tappekraner, som på lunchbuffet eller i poolbaren, har vært både små 2,5 (?) dl glass og svære glass på 0,4-0,6 liter. Ølen har blitt varm og tam før jeg rekker å drikke opp noe større enn det, i hvertfall, så da er det bedre å hente seg en ny ☺️

Og nei, jeg har aldri opplevd drita fulle folk på all inclusive, verken på dag- eller kveldstid. Men drar du på et billig rølpehotell er det kanskje annerledes...

Anonymkode: 30fc2...910

Skrevet (endret)

Jeg har vært veldig fornøyd med all inclusive der jeg har reist; Kreta, Zakynthos (Hellas) og Tunisia blant annet.

Varierende mat til både frokost, lunsj, middag og kvelds, god øl/vin, enkle drinker samt brus og vann i fleng:laugh: Men ser jo at folks erfaringer varierer, så man kan definitivt havne på et hotell med dårlig utvalg også!

Anbefaler å finne hoteller som passer dere, for så å lese anmeldelser på Tripadvisor :)

Endret av Cleopatra.
La til noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...