AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Hei! Lønner det seg å ha alle måltider inkludert på ferie? Sist samboer og jeg reiste brukte vi ca 1000 kr pr dag, dette blir jo 14.000 kr! Kjenner at det hadde vært veldig deilig å dra på en reise hvor man bare kan forsyne seg av mat uten å tenke på det, men ser jo at prisen øker en del når jeg søker opp med alt inkludert. Men man sparer vel på det uansett? Anonymkode: 77015...9d6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Tror man sparer penger, men min erfaring er at maten er billig og kjedelig. Husker også dessertene som sukker uten smak, typ neongrønn gele og sukkerbrød med melis. Men akkurat det varierer jo:) Anonymkode: 64db9...983 8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Jeg har god erfaring med all inclusive, sparer absolutt penger. Har også hatt godt utvalg av mat der jeg har vært med all inclusive, både god og smakfull. Anonymkode: f4e4e...066 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Det kommer helt an på. Vi reiste tidligere til type sunving hotell. Der spiser barn under 12 år gratis sammen med betalende voksen. Vi valgte da frokost inkludert, men kjøpte resten selv. Mener å huske at på disse hotellene lå all inclusive på rundt 13-14.000kr ekstra for 2 uker. Vi gjorde opp handlekortet ved avreise og endte da lavere enn prisen på all inclusive, og da var det kjøpt bademadrasser, leker, godterier, spa osv i den prisen. Vi spiste likevel på restaurant daglig. Anonymkode: b5137...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Hvis man er av typen som er fornøyd med å ta en billig-burger her og en kebab der taper man penger på all inclusive. Er man av typen som liker god mat, lange lunsjer, og vinpakker. Vil man tjene mye på all inclusive. Men nødvendigvis ikke ha det så bra på ferie. Personlig takler jeg ikke all inclusive. Rimelige råvarer, mat som har ligget under varmelampe i timer, mat som er eksponert for hosting, barnehender, og at hundrevis av andre mennesker går forbi den. Og etterhvert blir alt ensformig. Anonymkode: ffc56...5e1 14
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Veldig kjedelig å spise omtrent den samme maten hver dag. Vi har hatt all inclusive flere ganger, men ender med å gå på restaurant andre steder likevel. Så da blir det dobbelt så dyrt 😅. Men lettvint at barna kan hente seg så mye is, frukt og drikke de vil, men ikke akkurat økonomisk. Anonymkode: 7ad88...b31 1
Strange Doll Skrevet 7. februar 2020 #7 Skrevet 7. februar 2020 Vi har vært veldig heldig med all inclusive der maten har vært kjempegod og variert, og da har det vært gull å ha det. Vi har også spart penger på det fordi vi har bestilt under kampanjer, feks barn spiser gratis eller 50% avslag på all inclusive. Hadde vi ikke gjort det tror jeg det hadde gått opp i opp med selve måltidene, med med all drikke, is, snacks sparer vi nok penger. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 Det kommer helt an på. Jeg har vært på helt grei all inclusive, og fantastisk bra all inclusive. På den greie ble alle måltider inntatt på samme sted hele uken, det var kjedelig. På den fantastiske spiste man de ulike måltidene på ulike steder, og hotellet hadde i tillegg flere restauranter (med meny og bordbestilling) som var inkludert i pakken. Du bør se på prisnivået på restaurantene rundt, og sjekke ut bilder fra reisende som viser maten du får på hotellet. Tenkt også over hva som er inkludert utover måltider. Vi har dratt til steder hvor all drikke, snacks og mellommåltider har vært inkludert. Anbefaler Tripadvisor til dette. Vi har spart penger på våre turer, til tross for at vi også har valgt noen måltider utenfor hotellet. Anonymkode: a5570...205
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 Skjønner ikke at noen vil tilbringe det meste av ferien innenfor et hotellkompleks, antakelig merker du knapt hvilket land du er i. Samtidig sorger all inclusive-resorter for å utarme lokalt nærlingsliv. Turistene legger igjen alle pengene ett sted istedetfor at de små lokale restaurantene og kafeene får litt hver. Anonymkode: 00137...8b8 13
Ulrikke Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 Vi har reist med fire barn på All Inclusive, da vil jeg definitivt tro at det har lønt seg, uten at vi har regnet på det direkte! Alle småting som drikke og is osv blir jo litt i løpet av 14 dager. Nå er vi to voksne og en tenåring og velger å droppe All Inclusive uansett hva som lønner seg. Men med fire små barn var det helt knall!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Det kommer jo helt an på hvordan du liker å feriere. For oss lønner det seg ikke. Vi liker ikke å spise på det samme stedet mer enn én gang (med mindre maten er helt sjukt god og vi vil prøve mer), og hater å ha tider å forholde oss til når vi er på ferie. På ferie er vi sjeldent på hotellet annet enn for å sove, skifte, dusje og ta en pust i bakken, så at drikke på hotellet er betalt på forhånd blir bare tull uansett. For svigermor og svigerfar lønner det seg. De har ikke noe i mot å spise på det samme/de samme stedene hver dag, liker å plaske i bassenget og steke på solsenga hele ferien, og går stort sett kun utenfor hotellområdet for å kikke litt i butikker om kvelden. Anonymkode: 3496f...1b2 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Noen som har erfaring med diettmat og all inclusive? Tåler ikke gluten og er veganer. Serveres det vegetarretter på slike steder, eller er det kun hamburgere? Anonymkode: f8322...e5d
Caeruleus Skrevet 7. februar 2020 #13 Skrevet 7. februar 2020 Enig i at det lønner seg hvis du er fornøyd med helt grei mat.. Hvis mat og matkultur er en viktig del av ferien, så velger du noe annet. Jeg synes maten blir smakløs - og at det rett og slett litt uappetittlig med buffet. Tror maten "resirkuleres" dag etter dag. Så ser du de samme folkene hele tiden.. og får dårlig samvittighet hvis du allikevel går og spiser et annet sted. Du har jo allerede betalt for maten, liksom. Men noen trives jo med det, så kanskje verdt å prøve en gang og se om dere trives med det:) 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Skrevet 8. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med diettmat og all inclusive? Tåler ikke gluten og er veganer. Serveres det vegetarretter på slike steder, eller er det kun hamburgere? Anonymkode: f8322...e5d Der hvor jeg har vært har de vært flinke på diettmat, men jeg bor kun på femstjerners når jeg har all inklusive. Anonymkode: a5570...205
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 For meg lønner det seg absolutt ikke, og ikke har jeg lyst heller. Noe av det beste med å reise er jo nye matopplevelser, finne en sykt bra restaurant i ei gjemt bakgate osv. Jeg kan ikke forstå de som frivillig velger all inclusive, dere aner ikke hva dere går glipp av!(Jada, dere med en haug av unger som konstant vil ha is og brus er delvis unnskyldt, men ikke voksne par på ferie uten barn!) Jeg kan godt bruke rundt 2000kr på mat på ei uke i utlandet. Sjelden jeg spiser middag for over 200kr, lunch er gjerne en hundrelapp. Drikker ikke alkohol, og drikker stort sett vann så det går lite kroner der. Anonymkode: 299bb...7e5 5
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2020 #16 Skrevet 8. februar 2020 Skjønner ikke at det er mulig å bruke 1000 kr hver dag på mat i et sydenland. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #17 Skrevet 8. februar 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Noen som har erfaring med diettmat og all inclusive? Tåler ikke gluten og er veganer. Serveres det vegetarretter på slike steder, eller er det kun hamburgere? Anonymkode: f8322...e5d Det må du nesten spørre hotellet du vurderer om, er naturlig nok stor forskjell. Anonymkode: d0e37...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 På 7.2.2020 den 1.18, AnonymBruker skrev: Hei! Lønner det seg å ha alle måltider inkludert på ferie? Sist samboer og jeg reiste brukte vi ca 1000 kr pr dag, dette blir jo 14.000 kr! Kjenner at det hadde vært veldig deilig å dra på en reise hvor man bare kan forsyne seg av mat uten å tenke på det, men ser jo at prisen øker en del når jeg søker opp med alt inkludert. Men man sparer vel på det uansett? Anonymkode: 77015...9d6 Jeg tror det stort sett lønner seg økonomisk, men du verden så kjedelig det blir i lengden. Bordene ser ofte helt fantastiske ut, men det blir mye likt hver dag, og smaksopplevelsen har mer preg av storkjøkken/ kantine enn av restaurantmat. Min erfaring med all inclusive har jeg fra betalte turer der jeg har vært ledsager for en funksjonshemmet dame, jeg ville aldri valgt det om jeg reiste for meg selv/ med familien. Både fordi jeg som sagt synes det blir litt kjedelig, men også fordi jeg synes man skal støtte lokale bedrifter når man er turist. Liker best å bo steder med tilgang til kjøkken, lager da ofte frokost (og av og til lunch) selv og tar middagen på forskjellige restauranter Anonymkode: ee7dd...4d7
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. februar 2020 #19 Skrevet 8. februar 2020 På 7.2.2020 den 7.00, AnonymBruker skrev: Personlig takler jeg ikke all inclusive. Rimelige råvarer, mat som har ligget under varmelampe i timer, mat som er eksponert for hosting, barnehender, og at hundrevis av andre mennesker går forbi den. Og etterhvert blir alt ensformig. Det kommer jo helt an på hvor man er og hva man har betalt for dette.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #20 Skrevet 8. februar 2020 27 minutter siden, Apocalypte skrev: Skjønner ikke at det er mulig å bruke 1000 kr hver dag på mat i et sydenland. Hvis du tror 1000 kroner er mer enn nok pr. dag for 2 personer, så er det nok lenge siden du har vært i et sydenland Anonymkode: ee7dd...4d7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå