Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fattiglus
Skrevet

Hei!

Er ofte innom dette forumet og leser mye intressant om noe som ligger mitt hjerte nær...Kosmetikk!

En ting jeg har stusset litt på er hvor mange her inne som bruker maaaannge og ofte dyre produkter.(selvfølgelig de som er her inne mye er kanskje også veldig intressert i emne....),men skjønner ikke helt hvordan mange av dere har råd til dette? Og trenger dere virkelig såååå mye?

Selv er jeg ung og student med lite penger og må til en hver tid vurdere nøye om jeg kan gå til anskaffelse av en dyr Helena Rubinstein krem eller YSL maskara...

Her inne lister dere jo opp det ene dyre(etter min mening) produktet etter det andre...

Bruker dere mye penger på dette? Hva er normal for dere å bruke sånn gj.snittlig pr mnd? Trenger dere egentlig alt det dere kjøper? Selvfølgelig mye av morroa er jo følelsen av "luksus" og det å skjemme bort seg selv....

Prøver å spare på de få kronene som er til overs,så her i huset(eller knøttliten hybel om du vil..) går for det meste i shampo fra Pantene, ansiktskrem fra Olay, foundation fra Max Factor og øyeskygger fra H&M for å nevne noe...Mens mange her inne har lister som bare inneholder YSL, Kanebo, Guerlain, Dermalogica, Clarins og Helena Rubinstein....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

jeg bruker også bare billige produkter, bortsett fra to, superpowder fra Cliniqe og eight hour cream fra Elizabeth Arden. + parfyme da. Veldig drøye produkter, kjøper bare når jeg er på tax free.

Skrevet

Jeg synes at det du klæsjer midt i trynet bør få høy prioritet, så jeg kjøper gjerne dyre og gode produkter innen sminke og hudpleie.

Når det er sagt, så er jeg heldigvis ikke av dem som bare kjøper for å kjøpe, og jeg synes ikke det blir så mye penger ut av det, siden alle produktene holder lenge.

Skrevet

Mange av oss kjøper produktene fra essentialdayspa og strawberrynet. :)

Gjest Aurélie
Skrevet

Jeg handler for 1000-2000 kr hos Look Fantastic ca. hver 3. måned. Da handler jeg hudpleie og shampoo. Dermalogica er en suveren hudpleieserie, og jeg sparer mange lapper på å bruke LF, kontra å kjøpe over disk her i Trondheim.

Sminke handler jeg når jeg går tom, men kjøper alltid kvalitet på parfymeriene, og bruker kanskje 500-1000 kr på dette hver 2. til 3. måned, i tillegg til hudpleie. Det er ikke så mye, synes jeg.

Jeg er også student..men avholdsmenneske, så sparer vel noen kroner sånn sett :wink:

Skrevet

Jeg prioriterer å bruke ordentlige merker som er bra for hud og hår. Handler på LF og tax free, og sparer dermed noen kroner.

Gjest Gjest
Skrevet

I perioder kan jeg handle for flere tusen hver måned på parfymeri, så kan det gå mange mnd mellom hver gang jeg handler, at jeg kun kjøper det jeg har gått tom for. Men jeg har en venninne som er make up-artist, så det kommer jo litt derfra da...

Bruker sjelden sminke til daglig. Hadde noen sagt det til meg for 8 år siden, at jeg faktisk kunne møte opp smnikeløs på steder det kunne befinne seg sååå masse gutter hadde jeg vel trodd de var gale, men man vokser vel opp og driter litt mer i sånt. Er det fest/cafebesøk o.l. av en litt mer planlagt art kan jeg sminke meg i evigheter, synes det er gøy å holde på.

Jeg har nok mer sminke enn gjennomsnittet, men lever og ånder ikke for den heller.

Skrevet

Jeg har, som trådstarter, også tenkt den samme tanken. Men jeg er også en av dem som foretrekker merker med høy kvalitet på produktene, og jeg bruker faktisk ikke så innmari mye penger i måneden på slikt. Det er som noen nevner ovenfor at i perioder går det litt, men som sagt er produktene jeg bruker drøye. Jeg har også flere ting fra H&M altså :)

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg er selv bevisst på hva jeg bruker av kosmetikk. Man har bare fått utdelt en hud og den vil jeg gjerne ta vare på. Det vil ikke dermed si at jeg kjøper dyre ting bare fordi de er dyre, jeg kjøper og billige merker.

Men jeg tror mange som bruker mye penger og tester ut og pøver kosmetikk har det mer som en hobby enn andre. Kanskje de velger å bruke penger på dette istedenfor golfutstyr eller andre "hobbyting".

Gjest gjest1
Skrevet

Noe må man jo bruke penger på ;) Jeg liker fin sminke, blir glad av å se på det. Hår råd til det også. (Og kanskje ikke det store behover for å forsvare sminkekjøpingen min heller).

Man trenger vel strengt tatt ikke noe sminke, så argumentet om at man ikke trenger "SÅ mye sminke" faller på sin egen urimelighet.

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg kjøper produkter fra Nivea, Natusan, Aco, Wella osv. Øyenskygger kjøper jeg på HM (de har så tøffe farger), og mascara fra Maybelline - alt annet derfra også. Hvorfor?

Jo, jeg har ikke råd til så enormt dyre ting. I tillegg er jeg veldig allregisk, og har perioder der jeg må slutte å bruke alt av kremer o.l. for at huden skal få fri litt, derfor bruker jeg lang tid på å bruke opp ting. I tillegg har jeg erfart at det er utrolig mye mer tilsetningsstoffer som jeg ikke tåler i dyr sminke, enn i billig.

Skrevet

Dette er vel en prioriteringssak.

Om man er student, så han man vel ikke like god økonomi som en som jobber fulltid heller.

Jeg bruker nok ikke så mye penger på kosmetikk, men kjøper gjerne produkter som jeg VET at fungerer på min hud. Ofte er dyre produkter mye drøyere også.

Det går fint an på blande dyrt og billig også.

Skrevet

Jeg er også student, men bruker ikke særlig mye sminke til vanlig så da unner jeg meg å kjøpe merker jeg liker. Det eneste jeg bruker hver dag er mascara og lipgloss. Lipgloss kjøper jeg som oftest ikke dyre merker av, fordi jeg liker mange av de billige. Når det gjelder mascara derimot må jeg ha YSL Faux Cils som er den absolutt beste. Men en mascara varer jo en stund da, så det blir jo ikke svindyrt uansett. Jeg kjøpte sminke kanskje en håndfull ganger i året, ikke min første prioritering.

Skrevet

Jeg er nok litt gjerrig når det gjelder kosmetikk.

Sminke bruker jeg bare når jeg pynter meg så det syns jeg ikke det er vits å bruke mye penger på. Dessuten syns jeg ikke det er så stor forskjell på dyrt og billig(mulig jeg tar feil).

Når det gjelder hudpleie har jeg enda ikke funnet et merke som passer til min hud. Er generelt sett opptatt av at produktene jeg bruker ikke skal være testet på dyr og at de ikke skal inneholde skumle ting.

Sliter med litt uren hud så jeg kan godt bruke mer penger på renseprodukter og kremer. Bruker det jo ikke opp så fort så det går ikke med så mye penger til kosmetikk hver mnd.

Skrevet

Havner ofte ut med å kjøpe de litt dyrere produktene. I hvertfall sminke. Smiker meg sjelden til daglig, så det går ikke så mye penger i løpet av ett år allikevel.

Har forøvrig erfart at dyrt ikke nødvendigvis trenger å være best. Sliter med fryktelig tørr hud i ansiktet, særlig på vinterstid, og har prøvd det meste av de dyrere merkene. Jeg nevner Decleor, MD, Lancome, Kanebo+++ Ingenting har virket 100% For moro skyld tenkte jeg at jeg skulle prøve en billig fra matbutikken, og den funker strålende til min hud :)

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg har vel et skyhøyt kosmetikkforbruk vil noen mene. (Kjæresten har det med å himle oppgitt med øynene hver gang det dumper en hentelapp ned i postkassen ;)). Jeg bruker stort sett dyre merker også, ikke fordi det er dyrt eller nødvendig, men jeg har erfart at dyre produkter ofte (men på langt nær alltid) er bedre enn billige, og fordi sminke/hudpleie/hårpleie for meg er en interesse, og jeg synes det er gøy.

Hadde jeg ikke hatt råd til det forbruket jeg har, så hadde jeg selfølgelig kuttet. Det er jo ikke sånn at kosmetikk kommer foran noe som helst, det er mer et tillegg, som en hvilken som hels annen hobby.

Gjest Gjesta
Skrevet

For meg er kosmetikk også en hobby, men det går i perioder hvor mye penger jeg bruker. Generelt går det nok mer på hud-og hårprodukter enn på f. eks. sminke, der jeg ikke er så veldig interessert i nyheter osv. Men sånn alt i alt bruker jeg ikke usummer på kosmetikk.

Jeg bruker en blanding av billig og dyrt; til kroppen bruker jeg nesten utelukkende billigprodukter, mens til ansiktet ville jeg aldri gjort det. Også på hårfronten synes jeg at dyre produkter lønner seg foran billige.

Skrevet

jeg har en tendens til å kjøpe sminke og hårprodukter jeg aldri bruker, rett og slett fordi jeg synes sminke er spennende, men ikke fullt så spennende å ha på :) så for min del er det vel kosmetikkpengeforbruket - ikke selve kosmetikkforbruket - som er høyt....

Skrevet
Jeg prioriterer å bruke ordentlige merker som er bra for hud og hår.

Enig.

Dessuten har jeg en anelse om at dyre produkter er mye mer drøyere, og at det går opp i opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...