AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Velkommen til deres høyst personlige søppelboss for frustrasjoner rettet mot sjefen deres! Jeg starter: * Useriøs sjef med tendenser til å velge enkle løsninger uten tanke på hvordan det evt kan påvirke produksjonen. * Setter opp folk lederne personlig går godt overens med, heller fremfor å tenke på hva som er best for selve produksjonen. Folk som er dyktige, effektive, som respekterer spillereglene på jobben er de som blir utelatt. Sosiale folk som ikke respekterer at halv time lunsj betyr 30 minutter pause som drøyer det til 1-1,5 times pause. * Spiller pokemon midt i arbeidstiden. Ok å spille dersom det ikke er travelt, men det er ikke alltid det passer seg for en som er i lederposisjon å spille pokemon midt i arbeidstiden, ettersom det kan påvirke arbeidsmiljøet i negativ retning. * Drikker altfor mye alkohol på julebord/ sammenkomster .* Pinlige episoder som jeg ikke kan gjengi her pga gjenkjennelsefaren er for stor. Deres tur! Anonymkode: 8eaaf...638 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 På en tidligere jobb jeg hadde: Manglet oversikt over folk/oppgaver. Lite planlegging av produksjon, fravær/ferie/annet noe som naturlig nok gikk utover de ansatte også. Kanskje som følge av punktet over: Ba alltid en av oss ansatte å lage presentasjoner/tekster/dokumenter som skulle brukes videre inn i sjefsmøter og lignende, gadd ikke å gjøre det selv. Drakk iblant så mye på sosiale tilstelninger at det ble noen flaue episoder Lite styring/driv/evne til å ha fokus på målsetninger og hvordan oppnå disse ved å motivere og sette riktig folk til riktig oppgave. Alt virket mer eller mindre tilfeldig Tok opp kritikk/vanskeligheter med ansatte i plenum (forand andre). Også selv om kritikken egentlig skyldtes ting som sjefen ikke hadde gjort eller informert om. Pluss en del annet. Glad jeg byttet, lærte hvertfall en del om hvordan jeg ikke vil ha det på jobb om ikke annet. Anonymkode: b989a...cc0 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Endrer ofte på rutinene, fellesnevneren for alle endringene er at det blir mer å gjøre eller mer upraktisk for de ansatte. Gjerne uten at man oppnår noe med endringene. Uten at det blir tatt hensyn til at dette fører til at man trenger mer tid til å utføre jobben enn før. Kjøper spontant inn "hjelpemidler" som liksom skal hjelpe oss, greia er bare at disse innkjøpene som oftest er totalt ubrukelige. Skryter gjerne av handelen i ettertid og klager så over at ingen bruker tingene. Anonymkode: 838c6...817 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 * Inkompetent leder uten erfaring eller utdanning, vet ikke hvordan han løser konflikter eller behandler ansatte * Arrogant, men samtidig konflikt- og folkesky. * Tar ikke ansvar, og gjemmer seg på kontoret. * Skal være venner med sine ansatte. Det slår helt feil. Anonymkode: a373b...711 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 1. Kutter antall ansatte og øker antall pasienter - forstår deretter ikke hvorfor folk slutter som følge av utmattelse og misnøye. 2. Klager på at pasientklokkene ringer for lenge og sier at man "bare må være gode til å hjelpe hverandre" når samtlige ansatte er opptatte i stell man ikke kan gå ifra og ørten klokker ringer samtidig. Forstår ikke at man ikke kan være fire steder samtidig. 3. Jævla gjerrig. Nekter å kjøpe ny oppvaskmaskin selv om den ikke funker, for vi må bare lære oss hvordan maskinen funker. Displaypanelet er crazy, såpedispenseren til oppvaskmaskinen funker ikke så vi hive inn oppvaskmiddel som det passer oss. - Det resulterer i at det av og til er ALT for mye såpe i maskinen, og andre ganger er det ingenting siden vi ikke er synske og folk hiver inn forskjellig. Klager på dette. 4. Lager prosedyrer på papir, laminerer de og legger de i permer. Ansatt følger prosedyrene fra punkt og prikke, sjef sier etterpå: "men vi gjør det jo ikke sånn.........." ALTSÅ HVA ER VITSEN MED FINE LAMINERTE PROSEDYRER OM MAN UANSETT IKKE SKAL FØLGE DE? Bare til pynt. 5. I sammenheng med nr. 1- forstår ikke hvorfor sykefraværet er høyt. Er jo bare sånn at man stresser seg ihjel på jobb og regelrett blir fysisk syk som følge av stresset. Immunforsvaret mitt har aldri vært dårligere. Vanskelig å forstå at jeg jobber i helsevesenet? 😃😃 Er på nippet til å si opp. Anonymkode: 93ba6...20d 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Bruk avviksmeldinger. Da må noe skje! Anonymkode: cd9b2...b8c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #7 Skrevet 7. februar 2020 Tidligere arbeidsplass: så. ufattelig. konfliktsky! Ble spesielt tydelig i avdelingsmøter der to sterke personligheter mente stikk motsatt av hverandre, og det ble nødvendig for leder å ta avgjørelsen på om vi skulle gjøre sånn eller slik. Leder valgte å alltid si seg enig med siste taler. Det ble et langt møte... To dager senere fikk vi en mail med avgjørelsen på hvilken løsning det ble. Anonymkode: 9d353...158
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 Sjefen min er useriøs på alle områder "punktum". Hvis noen prøver å gjøre ordentlig profesjonelt arbeid så får de kritikk for å gjøre for mye ut av noe. Det virker som slurvete arbeid, medarbeidere og ledere som ikke vet hva de gjør foretrekkes. Anonymkode: 1e56e...1c7 4
Nuttery Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Hun ene er litt dårlig til å svare på e-post, og hun andre kan virke litt bitchy til tider. Ellers veldig kjekke.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 Jeg hadde sommerjobb på et sentralbord. Det var en fæl jobb, fordi alle ringte for å kjefte (det var streik i firmaet). Så jeg fikk konstant kjeft 7.5 timer daglig. Sjefen, og alle de andre ansatte som var hennes nære venner, røykte. Og dermed tok de 10 min røykepause hver eneste time (og 10 min ble fort til 15). Jeg fikk kjeft da jeg prøvde å spørre om jeg kunne gå en luftetur rundt bygget to ganger daglig. Jeg prøvde å si at de fikk pauser da de røykte, og at jeg også trengte å få fru fra kjeften. Men da fikk jeg til svar at jeg kunne jo bare begynne å røyke. Anonymkode: 6f540...862
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Nåværende sjef: Dårlig ånde og svettelukt. Er ellers veldig ålreit! Tidligere sjef på kjøkken: Kunne skjelle deg ut for den minste ting. Jeg jobbet som ufaglært ekstrahjelp. Jeg kuttet ikke løken riktig, jeg rullet ikke kjøttboller riktig, jeg tok ikke riktig ut av oppvaskmaskinen... Jeg tror ikke jeg fikk skryt en eneste gang i løpet av årene jeg jobbet der. Følte ofte jeg var med i en episode av Hells Kitchen. Hun ble sur da jeg sa opp. Tidligere sjef for sommerjobb: Tok ofte fri og lot meg stå med kunder, åpning/stenging, prepping av mat etc. alene. Ville ikke betale overtid. Jeg var 15 år og jobbet ofte 12-14 timer uten overtidsbetaling, kun fordi sjefen ville sove lenge eller ut og feste (dette var han heller ikke flau for å si). Anonymkode: 2b49c...de2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Nåværende sjef: Veldig opptatt av å spare penger og å holde personalkostnadene lave. Forsåvidt forståelig, men når det er bemannet "inntil beinet" er det ikke mye å gå på om noen blir syke e.l. Vi har også mistet flere flinke tilkallingsvikarer fordi de rett og slett ikke får nok å gjøre og derfor har de funnet seg andre jobber. Forrige sjef ga folk vakter innimellom selv om vi strengt tatt ikke hadde behov, bare for å holde på dem. Elendig på å planlegge bemanningen. I helgene er vi avhengig av tilkallingsvikarer og han legger ofte ikke ut de tilgjengelige vaktene før torsdag ettermiddag. Dette skaper mye frustrasjon blant tilkallingsvikarene. Er også frustrerende for arbeidslederne som ikke vet hvem som kommer på jobb og dermed er det vanskelig for dem å planlegge. Det går utover produktiviteten. Skjevfordeler vakter. Enkelte uker er det tilkallingsvikarer som får 3-4 vakter mens andre får 1 eller ingen. Forgjengeren fordelte jevnere, da fikk f.eks. alle to vakter i uka. Anonymkode: 2c487...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Sjefen min er storforlangende og svært flink til mye. Han krever mye av seg selv og andre, og jeg har lært mye av han. Aberet er at han ikke har samme fagfelt som meg, aner hva jeg bruker tiden min på, og ikke ser hvor mye jeg faktisk jobber. Anonymkode: 0cc29...24a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjefen min er storforlangende og svært flink til mye. Han krever mye av seg selv og andre, og jeg har lært mye av han. Aberet er at han ikke har samme fagfelt som meg, aner hva jeg bruker tiden min på, og ikke ser hvor mye jeg faktisk jobber. Anonymkode: 0cc29...24a *Aner ikke hva jeg bruker tiden min på Anonymkode: 0cc29...24a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 Jeg er selv sjef, og jeg kan godt forstå frustrasjonen som dere helt sikkert kjenner på. Arbeidslivet stiller krav til både ledelse og ansatt, og vi har alle plikter, sånn er det bare. Hvis du som ansatt er misfornøyd med forholdene på jobb, så råder jeg deg til å gå tjenestevei. Skriv avvik i de tilfellene det oppstår avvik. Gi din nærmeste leder ærlige tilbakemeldinger, hvis du ikke gjør dette så vil heller ikke lederen din forandre atferd eller bli en bedre leder. De fleste ledere ønsker å gjøre en god jobb, akkurat som du ønsker å gjøre en god jobb. Hvis det ikke hjelper; snakk med verneombud og/eller tillitsvalgt avhengig av problemstilling. Be om at det må tas tak i. Enkelte ganger kommer man ikke til enighet, og da er det interne retningslinjer, og relevante lover og forskrifter som gjelder. Tilstreb godt samarbeid, vær løsningsfokusert og bidra positivt. Står du midt i en nedbemanningsprosess? Ikke grav deg ned, våg å tenk positivt og ikke la nedbemanningsprossesen være eneste fokus. Fokuser på det som også går bra. Hvis du ikke synes dette høres ut som noe du vil være med på, så ta en runde med deg selv, finn ut hva du vil, eventuelt finn ny jobb. Ikke klag og syt, ikke ta på deg offerrollen, det hjelper ingen. Vær konstruktiv, si ifra om kritikkverdige forhold, vær ryddig, og forhold deg til fakta. Synsing hjelper heller ikke. Vi drar lasset sammen i dette landet, enten vi liker det eller ikke. Anonymkode: 34ca8...cb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå