AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Er ganske opprørt nå. Jeg hadde besøk av en venninne av meg ikveld og vi satt å så på serier, spiste og koste oss. Mens vi satt der veltet jeg uheldigvis glasset og hun fikk litt brus på seg. Da klikket det helt for hun og hun reiste seg opp, dro meg opp etter halsen på genseren og slo meg i skulderen og dyttet meg. Jeg rakk nesten ikke si noe før hun stormet ut døra i sinne og dro hjem. Vi har vært venninner i ett halvt år cirka. Hun har asperger, men har jo aldri vært noen spesielle slike problemer med hun tidligere. Vet ikke om jeg verken har lyst eller tørr å møte hun igjen nå. Jeg skjønner ikke hva som feiler hun. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 32861...534
Oppgitt78 Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Tørket opp resten av brusen, iallfall.. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Jeg hadde holdt meg mest mulig unna... Tydeligvis skjønner hun ikke at det er vondt å bli slått og at man ikke gjør sånn når man er voksen. Anonymkode: ff041...ebd 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Hvor gammel er hun? Det der hadde jeg faktisk ikke giddet... Anonymkode: 7aa10...328 11
Cinnamondiva Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Det hørtes ikke noe særlig greit ut. Litt brus med uhell burde man tåle. Jeg personlig ville bare ha ledd litt . Snakk med henne og spør hvorfor hun reagerte sånn og si ifra at det der var virkelig ikke greit . Sender deg trøsteklem❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Assa hva slags veninne er det da.... jeg klarte å snuble på bordet til min veninne og knuste hele bordet, med det braket vekket jeg også barna hennes+ at det nye teppet hennes ble tilgriset av brus som stod på bordet. Hun holdt på å le seg ihjel og filmet meg på snap imens jeg ryddet opp...det er sånn det skal være når det er snakk om uhell. dropp henne!!! Anonymkode: aaa45...92e 19
youcancallmejune Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 Asperger eller ikke, det er totalt uakseptabelt å klikke sånn over bagateller. Hvis du fortsetter dette vennskapet har du nok mye sånt i vente. 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 Man blir ikke voldelig av å ha Aspergers, så diagnosen hennes har ikke noe med dette å gjøre. Hun er nok generelt ustabil. Jeg hadde kanskje ikke vært alene med henne mer. Ikke fordi jeg hadde vært så redd, men for at hun ikke kan kontrollere sinnet sitt, noe som kan bli slitsomt i mange situasjoner for deg framover. Anonymkode: fbf60...b63 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 sånt vennskap hadde jeg ikke orka. herregud vold over litt sølt brus??? hva med neste gang? nei dropp henne! Anonymkode: 1e926...339 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Slå tilbake enda hardere. Anonymkode: ed9b0...180
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Det der har ikke med Aspergers å gjøre, men henne som person. Jeg har det, og ville aldri slått for noe sånt. Hadde du derimot vært en mann som stappet hånda i skrittet på meg, da ville jeg ha slått. Hardt. Anonymkode: 79475...102 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 I alle dager! Det hadde jeg ikke akeptert. Hadde ikke anmeldt, men hadde kuttet vennskapet. Anonymkode: a9956...2b3 2
Matas Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 Høres ut som om hun fikk en meltdown eller noe lignende? Det er jo uvanlig at voksne mennesker reagerer med vold, men dersom hun ikke har lært seg å reagere på slike ting og fått veileding som barn, vil jo ikke mønsteret endre seg, uavhengig om man har asperger eller ei. Tok det lang tid fra det skjedde til hun reagerte? 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 Hun har asperger, hva mer er det å si? Et uventet irritasjonsmoment og autister kan angripe før de i det heletatt har skjønt at de er sinna. Anonymkode: 4eee7...aed 2
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Vennskap inneholder IKKE vold!!!!!
exictence Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 På 6.2.2020 den 23.58, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg verken har lyst eller tørr å møte hun igjen nå. Jeg skjønner ikke hva som feiler hun. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 32861...534 Jeg hadde ikke tatt initiativ til å møtes igjen. Jeg hadde forventet at hun kontaktet meg for åc si unnskyld. Hvis hun ikke gjør det, så hadde det vært muligens enklest for meg: nemlig ingen mer kontakt. Hadde hun ringt/kontaktet for å si unnskyld og legge seg flat, hadde jeg sagt at jeg satt pris på at hun viste anger og sa unnskyld, for det var ikke grei oppførsel av henne. Du trenger ikke forsvare deg, eller si at det var et uhell, og at du ikke gjorde det med vilje. Såpass forstår hun vel selv? Har du lyst til å beholde videre et tett vennskap mellom dere? Har du opplevd lignende før med henne? Føler du deg glad og oppmuntret av henne? For min del, tror jeg at jeg ville holdt henne litt på avstand. Sagt (hvis hun tok kontakt) at vi godt kan hygge oss og være sammen av og til. 1
Gjest Alkoholist Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 Dette har ingenting med asperger å gjøre. Hun er tydeligvis i stand til å være voldelig. Jeg hadde kuttet henne ut.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #19 Skrevet 23. februar 2020 På 7.2.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev: Jeg hadde holdt meg mest mulig unna... Tydeligvis skjønner hun ikke at det er vondt å bli slått og at man ikke gjør sånn når man er voksen. Anonymkode: ff041...ebd Helt enig, Jeg hadde blitt nervøs rundt sånn oppførsel! Anonymkode: fe5d0...763
Gjest Lasox Skrevet 23. februar 2020 #20 Skrevet 23. februar 2020 (endret) Aspberger eller ei dropp henne. Vær heller "glad" for at du fant det ut såpass tidlig i vennskapet. Så kan du heller bruke tiden din på noen andre som er verdt å satse på. Man kan gjerne bli små irritert, men man slår virkelig ikke folk på grunn av et uhell! Vær så snill ikke unnskyld henne for oppførselen hennes på grunn av at hun har det. Altfor mange som sykeliggjør folk og lar dem få holde på slik som dem gjør og blir enda verre med tiden! Hold deg unna henne også kan hun kanskje ta en lærdom av det? Alle klarer å mestre sinnet sitt. Tullete å sykeliggjøre folk på den måten. Endret 23. februar 2020 av Lasox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå