Pasjonsfrukten Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Har hatt hormonspiral (Kyleena) et par år nå. Ønsker å gå i gang med prøving til sommeren. Når bør man ta ut hormonspiralen? Tenkte på at kroppen burde komme tilbake i riktig syklus først før man prøver, slik at jeg har litt oversikt over EL.. Og da burde jeg vel kanskje vurdere å gjøre noe snart? Hva er deres erfaringer med hormonspiral? Kom mensen kjapt i gang etter den var fjernet?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Jeg tok ut min i juli og har fortsatt ustabile sykluser, så jeg ville tatt den ut så raskt som mulig 😊 Anonymkode: b31da...87e
Alex_rude Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Jeg aner ikke med sykluser og sånn, for jeg ble gravid med en gang når jeg tok den ut i november🙈
Mir1a Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 (endret) Slenger meg på samme tråden. Har hatt Mirena hormonspiral i 3 år, og ønsker å prøve på nestemann i sommer. Men ikke veldig interessert i å bruke kondom i mange måneder. Så innmari usikker på når jeg bør ta den ut(?), har veldig regelmessig «syklus» med spiral. Mensen hver måned. Ble gravid veldig raskt med barn nr.1, men forstår at dette kan endre seg fra gang til gang... Endret 7. februar 2020 av Mir1a
Pasjonsfrukten Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2020 1 time siden, Mir1a skrev: Slenger meg på samme tråden. Har hatt Mirena hormonspiral i 3 år, og ønsker å prøve på nestemann i sommer. Men ikke veldig interessert i å bruke kondom i mange måneder. Så innmari usikker på når jeg bør ta den ut(?), har veldig regelmessig «syklus» med spiral. Mensen hver måned. Ble gravid veldig raskt med barn nr.1, men forstår at dette kan endre seg fra gang til gang... Veldig likt som meg og! Mensen stabilt hver måned på spiral og satt på første forsøk med nr 1. Men man veit jo aldri. Liker å planlegge så håper jo det går like lett denne gangen og. Men frister ikke med månedsvis med kondom. Men som anonymbruker skrev over her så hadde hun ikke stabil syklus etter slutt. Bestilt legetime i slutten av februar. Så da blir det kondom i hvert fall 3 mnd før prøving 😅😅 kan jo nesten ikke ta sjansen på at syklusen er 100 rett etter fjerning.
Mir1a Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 (endret) Jeg tenker vi tidligst begynner å prøve juli/august. Så jeg drøyer kanskje litt til med å ta ut spiralen. Har et stort ønske om en nr.2 vår/for-sommer 2021! Jeg vil gjerne høre din erfaring når du tar ut spiralen, hvordan det evt. påvirker/ikke påvirker din syklus 😊 #nysgjerrig Endret 9. februar 2020 av Mir1a 1
Pasjonsfrukten Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2020 22 timer siden, Mir1a skrev: Jeg tenker vi tidligst begynner å prøve juli/august. Så jeg drøyer kanskje litt til med å ta ut spiralen. Har et stort ønske om en nr.2 vår/for-sommer 2021! Jeg vil gjerne høre din erfaring når du tar ut spiralen, hvordan det evt. påvirker/ikke påvirker din syklus 😊 #nysgjerrig Jeg skal poste oppdateringer her 😁 legetime om ca to uker. Så nå må jeg bare skaffe til veie masse kondomer 😅
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Jeg hadde veldig stabil syklus før hormonspiral og mens jeg hadde den inni (28 dager på sekundet). Tok ut i sommer og de første fire syklusene var rundt 35 dager, nå ser det ut som det har stabilisert seg på 29 dager. Men jeg har ekstremt mye mer hormonelle symptomer nå enn jeg noen gang har hatt før. Skikkelig pms, kviser, pupper tunge som bly og fulle av blodårer m.m. Føler ikke at kroppen har blitt stabil enda, men blir bedre og bedre for hver måned. Vi har prøvd siden i høst:) Jeg ville tatt ut nå og heller vært litt forsiktige rundt eggløsning om dere helst vill unngå graviditet nå Anonymkode: a28f3...101 1
Pasjonsfrukten Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2020 Spiralen ble tatt ut 21.feb, allerede to dager etter kom blødning. Nå har jeg ventet til første mens skulle komme, og den har nå sagt hei! Første syklus var da på 32 dager, så da tenker jeg at jeg skal begynne å sjekke eggeløsningen denne måneden. Satse på at jeg kommer inn i noenlunde stabil syklus. Foreløpig ikke merket så mange endringer egentlig. Kroppen føles lik. 1
Mir1a Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 Jeg har time for å ta ut hormonspiral i morgen, spennende å se hvordan det går. Var det vondt å ta den ut?
Pasjonsfrukten Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, Mir1a skrev: Jeg har time for å ta ut hormonspiral i morgen, spennende å se hvordan det går. Var det vondt å ta den ut? Det var over på 2sek. Ubehagelig ja, men kjente ingenting etter den var ute. Er som når man tar celleprøve. Veldig ubehagelig der og da. Men synes det tok enda kortere tid. Hadde gruet meg veldig, men det var ikke ille i det hele tatt. Blødde heller ikke etterpå. Det hadde jeg trodd siden jeg fossblødde da den ble satt inn. Lykke til!! 1
frk.bie Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Tok min ut i september, fikk normal syklus kjapt etterpå ☺️ 2
frk.bie Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 2 timer siden, Mir1a skrev: Jeg har time for å ta ut hormonspiral i morgen, spennende å se hvordan det går. Var det vondt å ta den ut? Var ikke vondt, men jeg skvatt litt bare 😛 ubehagelig i 1 sek bare. Lykke til ☺️
Mir1a Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 Jeg tok ut spiralen i dag, merket faktisk ingenting før den var ute😅 Synes det var ganske ubehagelig å sette den inn, men merket utrolig nok ingenting når jeg tok den ut. Har ikke blødd noe heller i dag. Gjorde det hos gynekolog, hun sa også at alt så bra ut ellers, hadde gode «eggreserver». Har nå kjøpt inn kondomer for en periode, har lyst til å se det an et par måneder om syklusen endrer seg før vi prøver. Det er vel også greit med tanke på dagens urolige situasjon I samfunnet. 1
neon_sun Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 Fikk positiv test tre uker etter jeg tok ut spiralen, så aner ikke hvordan syklusen min var 🙄😁 lykke til, ts:) 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 8 minutter siden, neon_sun skrev: Fikk positiv test tre uker etter jeg tok ut spiralen, så aner ikke hvordan syklusen min var 🙄😁 lykke til, ts:) Blødde du noe innimellom der? Kjente du noe til EL? Anonymkode: abb85...ba4
neon_sun Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blødde du noe innimellom der? Kjente du noe til EL? Anonymkode: abb85...ba4 Tror ikke det, dette er nesten 2 år siden, så husker ikke. Tror jeg hadde småblødninger. Veldig overrasket over positiv test, så mange tegn kan jeg ikke ha hatt.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blødde du noe innimellom der? Kjente du noe til EL? Anonymkode: abb85...ba4 Og sa Gyn noe om hun kunne se EL da du tok den ut? Anonymkode: abb85...ba4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, neon_sun skrev: Tror ikke det, dette er nesten 2 år siden, så husker ikke. Tror jeg hadde småblødninger. Veldig overrasket over positiv test, så mange tegn kan jeg ikke ha hatt. Takk for raskt svar😊 Tenkte på om du blødde noe etter du tok ut spiralen? Husker du når i syklusen du fikk positiv test? Hvordan skjønte du at du var gravid hvis du testet positiv tre uker etter uttak? Anonymkode: abb85...ba4
~umulia~ Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 11 minutter siden, neon_sun skrev: Fikk positiv test tre uker etter jeg tok ut spiralen, så aner ikke hvordan syklusen min var 🙄😁 lykke til, ts:) Jeg også. Da hadde jeg ikke hatt mensen på 3 år 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå