Gå til innhold

Hvordan har folk råd til store tatoveringer, kosmetiske behandlinger, Pt-time samtidig som de egentlig ikke har en spesielt godt betalt jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som stusser over dette? Er det mange som lever over evne? Greit nok noen mennesker har god råd, men de fleste er faktisk ikke rike. Det går ikke opp at så mange kan ta seg råd til disse tingene.

Anonymkode: 30711...d02

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrukslån, spinking og sparing. 

Skrevet

Det er ikke alltid slikt koster skjorta, da.. 

Har relativt mye blekk på kroppen, og har vel ikke brukt mer enn et par tusen på dette. 

• Liker 2
Skrevet

Lurer på det samme selv

Anonymkode: 83ef5...43c

• Liker 1
Skrevet

Prioriteringer. Bruker ikke penger på interiør, klær (utenom det nødvendige), handler med ukeplan, spiser/drikker lite ute osv. Tattisene er fra utlandet og billigere. 

Anonymkode: 5a7be...03f

• Liker 4
Skrevet

Arvet penger kanskje 

Anonymkode: b7c13...087

Skrevet

Jeg tror helt klart at mange av de jeg ser som åpenbart lever over evne har mye lån - både mer huslån enn nødvendig (øker lån til oppussing, baker inn biler og refinansierer gammel kredittkortgjeld i huslånet) og forbrukslån/kredittkort/ulike handlekontoer. Tror mange lever på smertegrensen, og det blir spennende å se hva som skjer når renta begynner å stige.

Anonymkode: 0ddd9...627

• Liker 1
Skrevet

Nei, om man har ok husleie har man lett penger til overs. Alt handler om prioriteringer

• Liker 1
Skrevet

Bank norwegian

Anonymkode: 33052...50b

Skrevet

Vet om en ung dame, hun sender regningen for TV, eller mobil bruk til pappaen sin. 

Bare er par tusen? Der er langt fra «bare», så lenge man jobber for pengene selv. 

Anonymkode: 529fa...eea

• Liker 1
Skrevet

De prioriterer det viktigste i livet deres.

Anonymkode: 7726d...ec9

• Liker 1
Skrevet

Forbrukslån

Anonymkode: 26a3f...d05

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare er par tusen? Der er langt fra «bare», så lenge man jobber for pengene selv. 

Det kommer jo an på hvor mye man tjener, selvsagt.. 

Skrevet

Jeg fikk tatt en tatovering på grunn av oppsparte penger på Coop-kontoen som jeg hadde glemt av 😅

Anonymkode: 19fdb...d1d

Skrevet

Prioriteringer og økonomisk selvdisiplin hos de jeg kjenner ihvertfall. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en ung dame, hun sender regningen for TV, eller mobil bruk til pappaen sin. 

Jeg jobber og et par tusen er ikke mye.

Anonymkode: 5a7be...03f

• Liker 1
Skrevet

Mange sparer lenge da. Jeg feks tjener ikke spesielt godt, men har tenkt til å ta meg råd til noe som koster 60.000. Har spart og spart og spart. Veldig bevisst på alt jeg handler et par års tid, så går det fint😊

Anonymkode: 79eda...104

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har sett noen episoder av luksusfellen så forstår du. Her er det et flertall av mennesker fulle av tatoveringer og piercinger, hårfarge osv, som søker hjelp. De tar opp forbrukslån og treater seg selv. Huff.

Anonymkode: bbc65...f03

• Liker 1
Skrevet

For noen er det prioriteringer, for andre er det overforbruk.

Har selv tattiser, men de sparte jeg opp til og fikk rimelig hos en i familien som er tatovør.

PT = ene barnet mitt, som jobber som det til dagen i det å store utland (Skype) 

Kosmetiske behandlinger er vel frisør osv og der går jeg 1-2g i året, ellers stusser ene barnet mitt håret mitt, samme barnet sminker meg om jeg skal på noe spesielt.

Anonymkode: 5ba7f...5f8

Skrevet

Jeg tok flere tatoveringer, tok jevnlig fillers og reiste på ferie minst et par ganger i året mens jeg kun levde på studielån og en 20% deltidsjobb, over halvparten av all inntekten min gikk til leiligheten og faste regninger, men likevel hadde jeg alltid mye penger på sparekonto og følte aldri at jeg levde "fattig". Handler vel om prioriteringer, for utenom dette brukte jeg aldri penger på alkohol, bruker ikke sminke og kjøper nesten aldri klær (som de fleste andre jenter på min alder sløser haugevis av penger på) og jeg har og hadde alltid mye penger gjemt bort på sparekonto. Tror de fleste sløser veldig mye penger her og der som de ikke legger merke til selv, om du er flink med økonomien er det ikke vanskelig å ha råd til et par tatoveringer og dyre ferier...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...