AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hørte at folk med Asperger kanskje ikke kom inn i USA. Og de kunne ikke søke esta men måtte søke visum på Ambasaden. Er dette sant? Ønsker å dra dit en gang, men kanskje jeg bare kan glemme det?... Anonymkode: 1961e...2c8
Hentacruel Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Hvordan skal USA vite at du har asperger? Og hvis de ikke vet det hvordan skal de da nekte deg innreise? 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, Hentacruel skrev: Hvordan skal USA vite at du har asperger? Og hvis de ikke vet det hvordan skal de da nekte deg innreise? Nei, det vet jeg ikke. Var bare noe jeg hørte. Kan de ikke finne ut hva de vil i en database? Sånn at de kontrollerer alle? Sikkert bare jeg som krisetenker. Anonymkode: 1961e...2c8 1
Hentacruel Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, det vet jeg ikke. Var bare noe jeg hørte. Kan de ikke finne ut hva de vil i en database? Sånn at de kontrollerer alle? Sikkert bare jeg som krisetenker. Anonymkode: 1961e...2c8 Tror du USA har en database om deg eller at de kontrollerer alle? Da er det nok en psykoselidelse innblandet også. 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Nei, nei og atter nei. Hvor har du hørt noe så dumt? Anonymkode: 0583d...3c8 3
Sylveon Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 På 6.2.2020 den 20.36, AnonymBruker skrev: Hørte at folk med Asperger kanskje ikke kom inn i USA. Og de kunne ikke søke esta men måtte søke visum på Ambasaden. Er dette sant? Ønsker å dra dit en gang, men kanskje jeg bare kan glemme det?... Anonymkode: 1961e...2c8 De ber jo ikke om helseopplysninger. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Nei, herlighet. Anonymkode: 2509f...415
Gjest theTitanic Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 På 6.2.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Nei, det vet jeg ikke. Var bare noe jeg hørte. Kan de ikke finne ut hva de vil i en database? Sånn at de kontrollerer alle? Sikkert bare jeg som krisetenker. Anonymkode: 1961e...2c8 Du har blitt lurt av en ondsinnet person. Ingen myndigheter bryr seg om diagnoser. Det de bryr seg om er rulleblad. Har du forbrytelser på rullebladet da blir du nektet innreise. Har du?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Du kommer selvfølgelig inn i USA med aspberger. og det er ikke visa lenger, men esta, som du bestiller enkelt på nett rett før avreise. Det du må forholde deg til med din aspberger er at de kan være litt sure og irriterte i passkontrollen, og mase litt. Det må du forberede deg på og forholde deg rolig til. Anonymkode: 4382c...801 1
Eneri Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Selvsagt står ikke dette i veien for å reise til USA! Det er verken et lovbrudd, truende for rikets sikkerhet eller smittsomt å ha aspergers. Håper du får en fin ferie 😊 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #11 Skrevet 14. februar 2020 Så slemt av noen om det er noen som hat fortalt deg dette. Sånne ting bryr de seg ikke om. Men som noen andre sier her, så har jeg hørt jeg også at de kan være sure på flyplassen. At hvis de ber deg om å gjøre noe, så ikke tull med dem eller la være å gjøre det. De tar jobbene sine ytterst seriøst. Anonymkode: 09d4f...721
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 Gammelt svar ( fra USA ambasade i england i 2009), men trykk på stjernen for utdypende informasjon i skjemaet når du skal opplyse om du har fysisk eller psykisk sykdom, og sjekk at det er det samme fortsatt : Q: My child has autism. Can he travel visa wavier? The ESTA application asks about mental disorders. A: If you click on the highlight for “mental disorders” on the ESTA application question regarding this issue, you see that it takes you to an explanation. Briefly, it says to answer “yes” if you have or had a mental disorder which has a history that has posed a threat to property, safety or welfare of others, and is likely to recur or lead to other harmful behavior. You are to answer “no” if your disorder does not cause such threats, or is not likely to recur. Please see the ESTA website, https://esta.cbp.dhs.gov, for more information, and click on the links provided in the question. Lykke til Anonymkode: 946a2...eb6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #13 Skrevet 31. oktober 2023 On 2/6/2020 at 8:46 PM, Hentacruel said: Tror du USA har en database om deg eller at de kontrollerer alle? Da er det nok en psykoselidelse innblandet også. Er det så rart å tenke? Det var en drøy konklusjon å trekke, selv om det var ment ironisk Anonymkode: c1b73...b0c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #14 Skrevet 31. oktober 2023 On 2/8/2020 at 11:42 AM, theTitanic said: Du har blitt lurt av en ondsinnet person. Ingen myndigheter bryr seg om diagnoser. Det de bryr seg om er rulleblad. Har du forbrytelser på rullebladet da blir du nektet innreise. Har du? Vet de om politiet har kommet hjem til noen å tatt de til sykehus eller vært på celle over natten? Anonymkode: c1b73...b0c
Gjest theTitanic Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet de om politiet har kommet hjem til noen å tatt de til sykehus eller vært på celle over natten? Anonymkode: c1b73...b0c Den som har vært på celle over natten har noe på rullebladet vil jeg tro. Det er ikke et hotell.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Vet de om politiet har kommet hjem til noen å tatt de til sykehus eller vært på celle over natten? Anonymkode: c1b73...b0c Politiet i USA har ikke automatisk tilgang til ditt norske rulleblad. Anonymkode: d7786...c8b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Skrevet 1. november 2023 7 hours ago, theTitanic said: Den som har vært på celle over natten har noe på rullebladet vil jeg tro. Det er ikke et hotell. Vet om noen som var der fordi de ikke hadde noen plass å sove etter at de ikke fikk komme inn til familien sin Anonymkode: c1b73...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå