Gå til innhold

Karneval i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt er 2 år. Hvor mye energi legger man i kostyme til karneval på bhg? Jeg er helt blank! Vil ikke bruke masse penger på kostyme heller. Og mest sannsynlig så vil ikke barnet vårt ha på seg noe kostyme...

Anonymkode: f1c68...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Barnet vårt er 2 år. Hvor mye energi legger man i kostyme til karneval på bhg? Jeg er helt blank! Vil ikke bruke masse penger på kostyme heller. Og mest sannsynlig så vil ikke barnet vårt ha på seg noe kostyme...

Anonymkode: f1c68...7ee

Ansiktsmaling?

• Liker 3
Skrevet

Pirat. Stripete genser og lapp over øyet holder. Eventuelt bånd i panna. Stripete genser har de "alltid" billig på hm. Trenger ikke kjøpe på barneavdelingen, belte i livet fungerer. Bånd funner du noe som ligger hjemme. Lapp over øyet lager du i papp

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det er stas når det er arrangementer, så litt syns jeg man skal gjøre ut av det. Folk som leverer barna sine med null og niks syns jeg er kjedelig... Men er imot å kjøpe fullt karnevalkostyme. 

For barn mellom 1-5 år så syns jeg å kle seg ut som et dyr er god knall. Mine har vært katt, med sorte klær, sydde på en hale på buksen, lagde ører på en hårbøyle og tegnet værhår i ansiktet. Også gris, med rosa klær, ører og grisenese. Og bjørn! Brune klær, med ører og dott til hale. 

• Liker 7
Skrevet

Her skal han være dame/mamma. Låner klær av meg. 

Anonymkode: c14d3...42a

• Liker 3
Skrevet

Troll :) Buste til håret, litt «sot» i ansiktet og lage litt hull i noen klær som allerede er slitte :) 

• Liker 4
Skrevet

Vrang unge.

Ta genseren på vranga.

• Liker 5
Skrevet

Brannmann (2åring), 99kr for brannmannhjelm med tilbehør på lekebutikken, rød bukse og rød tsjorte som han kan bruke ellers også 👨‍🚒 bruker hjelmen hjemme nå, litt opphengt i brannbamsen bjørnis 😅

Anonymkode: 31758...5fb

• Liker 1
Skrevet

Til eldstemann brukte vi noen kostymer vi hadde fått med i en pose arveklær. Hadde nok ikke orka å kjøpe noe selv, heller gått for pirat, katt eller noe annet som er lett å fikse med enkle midler.

Nå har bhg her lagt mer føringer, så i år skal barna lage kostymer i bhg selv av ting/klær som foreldrene samler inn på forhånd. Jeg og samboeren min har ikke tid/ork til å legge så mye i et hjemmelaget kostyme, men vi ønsker heller ikke å kjøpe disse kommersielle Disney-kostymene som selges i fleng, så vi synes dette er en super løsning :) 

Anonymkode: 6636e...da4

• Liker 3
Skrevet

Husker mamma sydde Pippi kostyme til meg :) men ejg elsket å kle meg ut, så ble ikke brukt bare den ene gangen. Samme tenker jeg med prinsessekjole, det blir jo brukt flere ganger. Tenker å kjøpe en skikkelig prinsessekjole til dattera mi den dagen vi skal ha karneval. 

Anonymkode: e25e1...61f

Skrevet

Hos oss skriver de kan kle seg ut før de kommer i barnehagen, men at de har utstyr i barnehagen også. Nå virket det i fjor som om alle hadde kledd seg ut på forhånd, da, og det var prinsesser og spidermanner i fleng. Jeg husker ikke hva min var, men jeg tror jeg faktisk glemte at det var karneval. 😮😥 Så da ble h*n nok utkledd i barnehagen. I år vet jeg ikke hva vi gjør, er litt vanskelig å gå mot "normen".. Men liker heller ikke at alle skal være prinsesse eller spiderman... Men de vil jo det selv, samtidig så har de jo fått det fra et sted... 

Anonymkode: 5c2fc...9a1

Skrevet

Når jeg var liten hadde vi ikke karneval, men en dag alle i barnehagen kledde seg ut som troll! Da rufset vi til håret, fikk "sot"  i ansiktet og heftige fregner/føflekker, og en sånn striesekk som klesplagg. 

Anonymkode: ea77b...8e4

Skrevet

Søk på Diy toddler costume på pinterest. Kommer opp masse kult! Barnehagen vår har kuttet karneval pga kjøpepress. Synd at man skal alltid kjøpe noe nytt, dere ahr garantert et genialt kostyme allerede i form av gamle strømpebukser, sminke etc 

Anonymkode: 7f46f...683

• Liker 2
Skrevet

De kuleste foreldrene jeg vet om sendte barnet med julenisse-drakt. 

Santa  Lucia hadde også vært saker 😄

Anonymkode: db902...304

• Liker 3
Skrevet

Mine egne får pysjamas-kostymer. Eldste er som regel skjelett. Det byr meg i mot å kjøpe klær for å bruke én dag 

Anonymkode: db902...304

• Liker 2
Skrevet

Tror vår skal få kle seg ut som bestefar 😂 Rynker, buskete bryn, cardigan og bukseseler.

Anonymkode: f7cdf...06a

• Liker 1
Skrevet

En toåring trenger virkelig ikke avanserte greier, gjør det enkelt. Ta utgangspunkt i hva dere har. Første året var sønnen vår Mikke mus - t-skjorte med Mikke mus og caps med ører. Andre året var han pirat, med vest, strømpebukser og et par gamle bukser som var rufsete klippet. Andre småbarn har vært fotballspillere, rev eller kanin (strømpebukse på hodet blir kaninører, og så en liten hale) som jeg kan huske. 

Vet ikke hva vi skal finne på i år, han har sterkere meninger nå enn før. Men jeg haaaater de der billige, syntetiske kostymene som må "keep away from fire". 

Skrevet

Svarte/grå/brune klær, male svart nese og værhår. Mjau!

Anonymkode: 21f3f...ca2

Skrevet

I vår barnehage var temaet ganske smalt synes jeg... Og fant bare kostymer som var litt vel dyre og alt for varme å bruke der inne egentlig. Så i år blir det en litt enkel løsning for snart to-åringen som ikke bryr seg all verden - kjole med motiv som passer til temaet. Nyinnkjøpt, men litt romslig og kan brukes til sommeren, så det føles ikke så "bortkasta". 

Anonymkode: b268f...36a

Skrevet

Dinosaur-onesie. Kan brukes etter karneval heldigvis! Var bestemor som hadde lyst å overraske barnebarnet sitt med kostyme. Skal sminke ansiktet i tillegg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...