AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hvilken fag er lettest i rekkefølge? Da mener jeg S-matte, R-matte, fysikk, biologi, kjemi osv i en sånn rekkefølge og ikke R1, s1, r2 osv 😬 kan velge 3 grupper å ta eksamen i, altså 6 fag 😬 Anonymkode: 03b76...f78
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Den siste på lista "informasjonsteknologi" er ikke relevant 😂 Anonymkode: 03b76...f78
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Stakkars han med potetgull- og nuggets-profilbilde som blir gjenkjent her på forumet da 😂 Anonymkode: 80306...996 3
Mrs Robinson Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Vi som sørger..? Greit at matte er kjipt, men come on! 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars han med potetgull- og nuggets-profilbilde som blir gjenkjent her på forumet da 😂 Anonymkode: 80306...996 Det er karbonade med sylteagurk 😂 Anonymkode: 03b76...f78 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Biologifagene er ren les - forstå - og pugg om du må, og kun gjengivelse av pensum, så de er enkle hvis man har puggekapasitet. Utfra læreplanene i geofag er det også på samme måten. Jeg hadde ikke muligheten for geofag på videregående, så jeg har bare lest læreplanen. Derimot har jeg studert geofag på universitetsnivå, så jeg vet jo hva det går ut på. De grunnleggende tingene er ikke vanskelig. Men selv om jeg sier at bio- og geofag er enkelt må man ha interesse, ellers blir det tungt uansett. Matte, kjemi og fysikk er fag der du må regne og løse problemstillinger; ikke bare reprodusere pensum. Derfor er de mer krevende. Kjemi er enklere enn fysikk. Matte er nødvendig for å bruke og forstå kjemi og fysikk, særlig fysikken er avhengig av matten. Personlig synes jeg matte var vanskeligere enn fysikk. Jeg har hatt R-matte. S-matte er enklere enn R-matte. Etter min mening blir rekkefølgen slik, fra enklest til vanskeligst: Biologi Geofag Kjemi S-matte Fysikk R-matte Anonymkode: 2e9c6...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er karbonade med sylteagurk 😂 Anonymkode: 03b76...f78 Stakkars han med profilbilde av karbonade med sylteagurk som blir gjenkjent her på forumet da 😂 Anonymkode: 80306...996 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 Det spørs helt hva man liker. Biologi og geofag er mer pugg, samt en del refleksjon på skriftlig eksamen. Resten av disse fagene er forståelse og "to streker under svaret". Personlig synes jeg matte er mer håndfast å jobbe med. Hadde S-matte, og det er ganske ok. Har også fordypning i både biologi og geofag. Det er ikke spesielt vanskelig, men man må absolutt investere en god del tid. Det er ganske mye pensum man skal ha oversikt over, helt ned på detaljnivå (avkrysning biologi 2 er super detaljfokusert!). Geofag er og mye pugg, men dette synes jeg personlig var mye kjedeligere enn biologi 😅 Skulle jeg valgt om igjen, hadde jeg tatt fordypning kun i matte og biologi. Anbefaler deg å velge ut i fra hva du er interessert i, det gjør det lettere å motivere seg selv til å studere. Sånn generelt sett tenker jeg at S-matte, geofag, informasjonsteknologi og biologi er de "lettere" realfagene - men igjen spørs det jo hva man har anlegg for. Anonymkode: 8b8f8...5df
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 Informasjonsteknologi og geofag er enklest. Anonymkode: 8b655...9ab
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 Etter min mening blir rekkefølgen slik, fra enklest til vanskeligst: Biologi Geofag S-matte Kjemi R-matte Fysikk Anonymkode: 34f23...7bf 2
abc123detvardet Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Hva skal du bruke fagene til? Hvis du skal studere realfag eller ingeniør burde du gå for R1 og R2, da Kalkulus 1 (som de aller fleste på realfag og ingeniør må ha) er en videreføring av grenseverdier, derivasjon, integraler og differensiallikninger som du lærer i R2. Hva som er enklest kommer vel litt an på hva man liker, synes fysikk er enklere enn biologi, det har mest med interessen. Dermed burde du velge fag du trenger videre og har interesse for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå