Gå til innhold

Brillestøtte over 18 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt briller siden jeg gikk i barnehagen, og er fullstendig avhengig av dem for å fungere i hverdagen. Frem til jeg ble 18 år ble brillene dekket av nav. Nå er jeg 20, og får ikke lenger støtte til briller. 
Jeg har flere synsfeil, men den som plager meg mest - og er dyrest, er skjult skjeling. Uten briller ser jeg dobbelt. Har forsøkt å trene opp synet i årevis, botox og operasjoner. Nå er jeg skrevet ut av øyeavdelingen på sykehuset, da de ikke har mer behandling/ hjelp å tilby meg, annet enn nye briller. Men det har jeg jo altså ikke råd til. 

Er det noen som vet om det er mulig å få støtte noen plass? Har tenkt på forsikring.. har barneforsikring, kunne det vært en plass å spørre? Finner ikke noe på nett. Studerer også ved universitet, men vet ikke om det gir noen rettigheter? 

Hilsen 20 år gammel fattig student, som sårt trenger nye briller 🙄

Anonymkode: 74912...1fd

Skrevet

Du kan få opptil 500kr i året dekket av studentsamskipnaden din! Eller, det var iallfall det jeg fikk for ti år siden da, men regner med at det fremdeles er en sånn ordning!😊 det er forresten en eller annen kjede som har aldersrabatt + 35% rabatt nå, da kan du jo få 55% i rabatt!

Anonymkode: 3cc31...660

Skrevet

Det så veldig bra ut. Studerer ikke i nord, men skal sjekke ut om det finnes noe lignende. Tusen takk for tips! ☺️

Og jeg vet at brilleland reklamerer for disse tilbudene, men det gjelder dessverre ikke spesialglass. Prismebriller er i seg selv spesialglass, men jeg har så høy styrke at jeg også må ha de tynneste glassene, for at brillen skal se ok ut og sitte greit på nesa. Men takk for at du tok deg tid til å svare🥰

Anonymkode: 74912...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...