Gå til innhold

Homofil bror og homofob far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min er homofil og faren vår har totalforandret seg mot han etter at han kom ut for runst 8-9 år siden. Broren min har slitt med den psykiske helsa og rus siden. Har forsøkt å ta livet sitt, og vært i koma for det. 

Han har en flott kjæreste som ikke blir inkludert i familien vår, men det blir dama mi. Synes dette er forjævlig. Mamma synes også det, men setter ingen grenser for pappa. Jeg mener at han burde ekskluderes fra selskap og samværssituasjoner til han lærer å oppføre seg. Ingen er sånn i 2020. 

Tanker? 

Anonymkode: bc55d...928

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Tenker at dere får begynne å gå i mot deres far på det området. Han får bli hjemme og du, din mor, din bror pluss deres kjærester kan vel møtes hjemme hos deg? Hvis ikke din mor klarer å stå for det hun mener så klarer kanskje du det, og det er en start. 

Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet

Gode venner ER familie. Mine beste venner er homofile.

Tips:må bare skape sitt eget liv, og kutte navlestrengen altså.

Skrevet

Selv om jeg ikke syns det er rett å leve som homofil, syns jeg ikke man kan behandle dem dårligere enn andre. Har mine tanker om det, men kunne aldri falt meg inn å behandle folk dårligere enn jeg ville gjort med andre. Folk lever de livene de vil uansett hva jeg måtte mene om det. Syns det er veldig trist at det har gått så langt som det har gjort her. Håper han får den hjelpen han trenger, og slutter å ruse seg.

Anonymkode: f0850...341

Skrevet

Jeg har også en homofob far og en homofil bror. "heldigvis" er mine foreldre skilt (i denne sammenhengen heldigvis..), så det gjør det enklere å kutte ut min far. Så lenge han har de holdningene han har ovenfor min bror, så ønsker jeg ikke å ha noe med han å gjøre. Det er ikke greit å kutte ut sin egen sønn fordi han er homofil. Etter at min bror kom ut som homofil sluttet faktisk min far å si at det var hans sønn, men om det var noe så sa han til mamma "sønnen din"... 

Hadde mamma og pappa fortsatt vært gift hadde det jo vært vanskeligere å kutte ut min far, men hadde kanskje ikke dratt like ofte på besøk og heller invitert alle utenom han hjem til meg om det var noe. 

Anonymkode: 3d8d3...65c

• Liker 2
Skrevet

Men inviterer familie, men er også HELT KLAR på forventningene man har rundt adferd og kommunikasjon. Hvis deres far ikke kan oppfylle disse, etter å ha fått dem kommunisert, så bør han vite hva som blir konsekvensene. Ja selvfølgelig kan man da unnlate å invitere han. 

Skrevet

Veldig trist sak. Desverre kan man ikke bare konkludere med at denne holdningen ikke hører 2020 til, for i hans verden, er ikke homofili akseptabelt. 

Har du prøvd å sette deg ned med din far å spørre nøyaktig hva han har problemer med ift at din bror er homofil? Å rett slett forklare til han hvordan dette får din bror til å føle seg? Kanskje han ikke under alvorlighetsgraden i det han driver med. 

Anonymkode: ab0a2...4c1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig trist sak. Desverre kan man ikke bare konkludere med at denne holdningen ikke hører 2020 til, for i hans verden, er ikke homofili akseptabelt. 

Har du prøvd å sette deg ned med din far å spørre nøyaktig hva han har problemer med ift at din bror er homofil? Å rett slett forklare til han hvordan dette får din bror til å føle seg? Kanskje han ikke under alvorlighetsgraden i det han driver med. 

Under= skjønner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...