ThePunisher Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hei! Jeg har endelig klart å sagt opp den forferdelige jobben jeg har hatet i 2 år, og skal begynne ett nytt, og bedre liv (håper jeg) I anledning av at jeg slutter så fikk jeg påtvunget meg avspasseringsdager, siden jeg hadde tilsammen 1 månde med ubetalt overtid, så de krever at jeg får fri med lønn i 1 månde. når siste lønningen blir utbetalt vil jeg da få lønningen for siste månde jeg avspaserte med lønn pluss feriepengene? Eller vil jeg bare få feriepengene? Litt usikker på hva som ble sagt under møtet, men vil i alle fall ikke få mindre utbetalt enn det jeg skal ha. Er det slik at de tar med de siste månedene i 2020 jeg har jobbet med i utbetalingene også? Takk for svar :) 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Man får normalt alt utbetalt innen siste lønn. Noen steder får man velge om man vil ha utbetalt årets feriepenger ved oppsigelse eller om man vil ha de året etter (pga skatt), men de fleste steder får man alt på siste lønn. Anonymkode: 25540...b82
ThePunisher Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2020 Ok, takk. Dette er vell også inkludert de siste 3 månedene av 2020 som er oppspart regner jeg med?
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Feriepenger er pliktig forå spare for deg. Dette er dine penger, bare at de trekker ca 10% av lønna de hver mnd, for at du skal spare. Har med historie å gjøre. Arbeidere før i tiden brukte opp alle sine penger og var blakke da de ikke jobbet. Ergo lage staten en ordning for å få samfunnsro feriepenger. Enkelt fortalt..🤐
ThePunisher Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2020 Ville gjerne ha overtiden. Men de tvang meg til å ta siste månde fri med lønn. Regnet litt på det, og jeg taper 19000 på det.. Men er tydeligvis noe de kan gjøre i følge advokaten, men det er ganske frekt å ikke la meg avgjøre selv tydeligvis
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Ingen dokumentasjon, ingen krav. Sorry 2 minutter siden, ThePunisher skrev: Ville gjerne ha overtiden. Men de tvang meg til å ta siste månde fri med lønn. Regnet litt på det, og jeg taper 19000 på det.. Men er tydeligvis noe de kan gjøre i følge advokaten, men det er ganske frekt å ikke la meg avgjøre selv tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 5 minutter siden, ThePunisher skrev: Ville gjerne ha overtiden. Men de tvang meg til å ta siste månde fri med lønn. Regnet litt på det, og jeg taper 19000 på det.. Men er tydeligvis noe de kan gjøre i følge advokaten, men det er ganske frekt å ikke la meg avgjøre selv tydeligvis Da kan du jo bruke den måneden til å jobbe andre steder. Du får fri en hel måned med full lønn, så du får jo utbetalt overtiden på en måte, hva du velger å gjøre den måneden er helt opp til deg. Anonymkode: 25540...b82
ThePunisher Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2020 Det er forsovet sant, og det hjelper at jeg får sluppet unna 1 månde før. Er så sabla lei at det er verdt det 😂 Men da er vell det blitt sagt da. Da skal jeg følge med på siste lønning, slik at jeg får utbetalt det jeg har krav til
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 Jeg satt med omtrent 390 timer innarbeidet da jeg sa opp i min gamle jobb. Jeg fikk de timene utbetalt, men det var ikke popuært. Anonymkode: 08fd7...e7d
MaestroR Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 46 minutter siden, ThePunisher skrev: Ville gjerne ha overtiden. Men de tvang meg til å ta siste månde fri med lønn. Regnet litt på det, og jeg taper 19000 på det.. Men er tydeligvis noe de kan gjøre i følge advokaten, men det er ganske frekt å ikke la meg avgjøre selv tydeligvis Hvilken advokat sier dette, din eller arbeidsgiver
ThePunisher Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2020 Ingen. Jeg kontaktet ett firma for å få bekreftet om dette er noe de kan gjøre. Er visst veldig vanlig praksis å gjøre slik i små bedrifter. De har vært på kanten til konkurs før. Tror ikke de har så lenge igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå