Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa ja til å forskyve jobbhelgen min slik at jeg jobber natt til lørdag, søndag og mandag. Men så kom jeg på at jeg er meldt til nyansattkurs som begynner kl 8 på mandag. Noe som betyr at jeg kommer til å jobbe nattevakt og gå rett over på kurs... Nå vet jeg ikke om jeg burde ringe og gi beskjed, eller passe på å sove hele dagen før vakta natt til mandag slik at jeg holder ut kurset i tillegg.. Det var visst krise på avdelingen, derfor jeg ble spurt om å forskyves.. 

Anonymkode: fc70a...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går an å bare legge seg litt senere på søndagen, sånn at du sover til du skal på jobb. Det passer jo veldig fint at du skal på kurs etter siste nattevakt, så går det fortere å snu døgnet. 

Anonymkode: 9e282...ec3

Skrevet

Du har faktisk ikke lov til å jobbe etter nattevakt. Da skal du ha hviletid. De forventer heller ikke du skal gå på det kurset. Så de får melde deg opp på neste nyansattkurs. Regner med dette er stort siden de har nyansattkurs og det er derfor flere sånne kurs. Uanset, så er det ikke livsviktig med dette kurset

Anonymkode: 19803...c98

Skrevet

Jeg hadde sagt at enten blir det jobbing, eller nyansattkurs. Ikke begge deler. De har helt sikkert flere kurs. 

Skrevet

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har faktisk ikke lov til å jobbe etter nattevakt. Da skal du ha hviletid. De forventer heller ikke du skal gå på det kurset. Så de får melde deg opp på neste nyansattkurs. Regner med dette er stort siden de har nyansattkurs og det er derfor flere sånne kurs. Uanset, så er det ikke livsviktig med dette kurset

Anonymkode: 19803...c98

Akkurat det avhenger av arbeidstidsbestemmelsene innenfor HI sitt yrke/jobbsituasjon. Er en del jobber som har til dels ganske omfattende unntak. 

Hvor langt er kurset, og hvor viktig er kurset? Du kan jo avtale med sjefen at du ser an formen mandag morgen. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 8d33b...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...