AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Jeg har nettopp begynt å jobbe i blomsterbutikk. Syns det er så morsomt! Jeg har lært å binde buketter og det går veldig fint. Men jeg sliter skikkelig med å snitte roser. Klarer fint å snitte andre stilker som er litt mykere, men på litt tjukkere rosestilker må jeg gjerne lage to «kutt» for å komme gjennom. Får litt følelsen av at de jeg jobber med blir oppgitt, fordi de gjør det lett. Er det vanlig å kløne med det i starten? Eller er jeg ikke sterk nok? Tar gjerne imot tips 😊 Roser snitter vi hele tiden, så vil gjerne få det til snart.. Anonymkode: 52d54...9c0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 De du jobber sammen med er nok de beste til å gi deg tips, men i og med stilkene er ganske harde trengs det mer kraft enn andre stilker. Anonymkode: 81f21...e82 2
Mymlen Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Jeg fikk det heller ikke til i starten, men nå går det helt glatt. Bare å gjøre det ofte, så går det seg til!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Det viktigste er å alltid ha en skarp kniv, og øvelse. Når du ikke er på jobb kan du gå ut å finne tynne kvister du kan øve deg på for å få inn en teknikk du får til. Ellers kan du jo få tips med dine kolleger. Det går seg til 😊🍀🌹 Anonymkode: f7d43...03f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Det går seg til ja Be om å få øve på de rosene som er blitt dårlige kvelden før, det er rett og slett øvelse som må til! Anonymkode: cefa2...229
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 det krever jo ikke så mye styrke - de skal bare skråsnittes, ikke kuttes helt over. Viktig med en skarp, god blomsterkniv. Det er bare teknikk og øvelse som trengs - handler ikke om styrke. Anonymkode: 39299...11e
Hoppetaujenta Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Barberbladskarp ren kniv kun til dette formålet, et kjapt snitt (overrask stilken), ca 2 cm på skrå så vannopptaksflaten er optimal og det må være et helt rent kutt uten "trevler" i kanten, ellers får uhumskheter lett grobunn i de trevlene. Øvelse, øvelse, øvelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå