Gå til innhold

Frustrert, får ikke fri i vinterferien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 3 stykker i teamet vårt på jobben, og jeg søkte akkurat fri 2 dager i vinterferien da vi skal reise bort med barna. Fikk avslag da kollegaen min i teamet på 50 som er barnløs hadde bedt om fri de to dagene. Ergo, vi må bli hjemme med to barn som kommer til å bli så skuffet. 

Jeg tenker, hvorfor kan ikke hun ta seg fri utenom skoleferiene? Hvorfor trenger voksne mennesker uten barn å ta fri i skoleferiene? Merker jeg koker av irritasjon nå. 

Kjør debatt!

Anonymkode: e1fa3...517

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vinterferien er en skoleferie hvor barna har fri! Min kollega skal bare hjem og besøke sine gamle foreldre. Dette kunne hun gjort alle andre uker i året! Vi kan ikke ta barna ut av skolen når det ikke er ferie. 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, Emilie2019 skrev:

Okei, brannfakkel! MEN! 
Jeg var alltid den som ikke hadde barn. Den eneste. Og jeg måtte alltid legge mine ferier og fridager til dagene som passet resten av teamet. Ikke min mann, vår familie eller våre venner (vi skulle gjerne tilbringe ferie med noen av disse), men til de dagene som passet kollegaene. Hvorfor skal jeg måtte tilpasse meg DINE barn, alltid?

Fordi når man ikke har barn, kan man ta fri når som helst. 

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, Tessa12 skrev:

Har du tenkt på at hun kanskje har familie/slekt med barn som hun bare kan treffe i feriene? Du har ikke førsterett/enerett på fri fordi om du har barn. 

Hun har ikke familie/slekt med barn.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke noe med hva hun skal i ferien sin, så det er mulig du heller ikke vet alt

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Feil, man har venner å familie som har fri gitte datoer, da vil man ofte ha fri likt som de. Bare fordi man ikke har barn så betyr ikke det at man ikke har familie

• Liker 35
Skrevet

Jeg legger mine planer som det passer for MEG og det jeg skal, ikke hva som passer for evt kollegaer med barn. Ærlig talt, det å ha barn gjør deg ikke berettiget til å alltid få det som passer deg.

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om slekten/familien har barn er jo ett fett? 

• Liker 4
Skrevet

Alltid morsomt at mennesker som har valgt å formere seg tror de har en slags førsterett på å få tilpasset fri. 

Anonymkode: 2797e...8bc

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt korttenkt her....tror du barnløse alltid drar på ferie med andre barnløse,eller alene....? Ser du for deg at barnløse kanskje har en partner som allerede har barn?

Anonymkode: 53f82...c82

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Lillemorbare skrev:

Jeg nekter å tro man kan være så selvsentrert som deg. 

og hva mener du egentlig med det? Er jeg selvsentrert fordi jeg syns det er hyggelig å gi barna mine litt følelsen av ferie når skolen er stengt? Da jeg var barnløs tok jeg da aldri ferie i vinterferien. Det er en ganske stor kabal som skal gå opp med barn og to voksne som er i jobb. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor søkte du ikke bare før?!

Anonymkode: 76293...6a6

• Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...