Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lang tid en gjennomsnittskvinne bruker på å bli gravid etter å ha brukt p-piller i noen år? Jeg er klar over at dette varierer veldig mye fra kvinne til kvinne, men sånn i gjennomsnitt?

Vi har akkurat bestemt oss for å begynne å prøve og jeg lurer vel på om det er noen vits i å styre med eggløsningstester og greier allerede nå hvis det er sånn at f.eks. 90 % av alle graviditeter oppstår etter 3 måneders prøving, eller noe sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

80% i løpet av et år, 90% i løpet av to, mener jeg å ha lest. Hvor mange det er i løpet av 3 måneder vet jeg kke...

Skrevet

Husker ikke helt hvordan det var men mener å ha lest at 25% blir gravid på første forsøk. 1 av 4 altså. (guri, kanskje jeg er helt på viddene nå? :oops: )

Men altså; når det snakkes om at 90% blir gravid i løpet av et år er jo det et tall på HELE befolkningen. Inkludert de som sliter med uregelmessige sykluser, sjelden eggløsning, cyster, dårlig sædkvalitet +++.

Dersom alt står bra til med kroppen din er det sannsynlig at du blir gravid mye fortere.

Jeg tror ikke jeg ville begynt med el-tester med én gang ihvertfall. Dersom du har regelmessige sykluser kan du rekne med å ha el mellom 10-18 dager FØR mensen er ventet. Da er det bare å bruke kalenderen.

Lykke til! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...