AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Har planer pm å rydde og vaske litt idag...men det er et skikkelig ork. Har du noen gode tips?😀Hvordan gjøre husarbeid til noe lystbetont..... Anonymkode: 2bb0c...c8e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Lydbok eller podcast, og å bare sette i gang. Anonymkode: 6b1fe...b1a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Setter på musikk, og tar meg selv i nakken og begynner. Anonymkode: 7c0bd...30e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Vent til du har lyst, er mitt beste råd. Da blir det skikkelig bra gjort og. Setter du igang uten motivasjon så blir det bare halvgjort. Anonymkode: b031e...4eb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Sett på favorittspillelista og kjør på! Begynn med ett rom eller område feks, så kommer resten av seg selv 😊 Tok meg selv i å faktisk kose meg glugg ihjel under husvask i går, enda jeg hadde «gruet» meg litt til dette timene i forkant. Anonymkode: f2884...53c 2
GlitterGuri Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Musikk på anlegget, eller på headset! Pleier å motivere meg selv ved å tenke på hvor digg det er når det er ferdig, at det lukter digg med nyvaska hus osv.. 😌 1
Hjerte Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Venter ikke på motivasjon, den kommer ikke. Venter til unga er på sitt mest masete, sier at mamma er utilgjengelig den nærmeste timen, plasserer headset på hodet og nyter alenetiden. Og ikke minst, legger lista lavt. Vi går for rent og ryddig nok, ikke perfeksjon. 4
S4050-R40B Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Kommer an på humøret. Musikk er noe jeg må ha på, gjerne på full guffe. Stort sett deler jeg det opp i diverse oppgaver på en liste, og tar små pauser mellom oppgavene, hvor jeg gjør noe koselig. Leser litt, strikker litt eller spiller litt. Også tar jeg neste oppgave andre ganger er det bare å ta seg sammen og ta alt med en gang^^
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Direkte gøy blir det kanskje aldri, men noen triks funker. Her tar samboer og jeg "helgevasken" hver fredag ettermiddag. Da setter vi på noe god musikk, og går i gang med klut og mopp - pleier som regel å sette av en time. Setter gjerne på en maskin med klær også. Når vi er ferdige, setter vi fram friske blomster, tenner lys og nyter et glass vin i en ren og ryddig leilighet. Det har blitt et rituale som markerer at nå er det helg, og er i grunnen veldig deilig - som en renselse etter en travel uke. Anonymkode: dd544...d07 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 Jeg liker faktisk å vaske og rydde, så det går av seg selv. Men det er ekstra kos når vi tar i et skikkelig tak sammen. Vi skriver liste over alt som må gjøres, setter på musikk, så plukker vi og stryker ut oppgaver etterhvert. Nærmest som en konkurranse om å ikke sitte igjen med det du liker dårligst å gjøre Anonymkode: c3f33...bf0
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Sett på noe du liker, som det de ovenfor har foreslått. Ta bare ETT rom av gangen. Feks sier du, jeg er fornøyd med meg selv hvis jeg går på kjøkkenet og setter inn ting i oppvaskmaskinen. Før du vet ordet av det, så hører du på en ting du liker, og glemmer helt hva du gjør, og gjør enda mer enn det du skulle. Det vanskeligste er å starte.😉
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 Podcast, lydbok eller musikk på øret er et must. Er det mye som må gjøres kan det hjelpe å lage liste med alle oppgavene, så man kan krysse av småting etterhvert. Noen ganger når vi har dårlig tid kan vi også si at nå rydder/fikser vi det vi kan den neste halvtimen, og så får det være nok. En kan bli utrolig effektiv om en må! Anonymkode: 5e158...43d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 Jeg liker egentlig vasking og rydding, men av og til klarer jeg bare ikke komme i gang. Da drar jeg meg opp av sofaen, og begynner på noe jeg liker. For eksempel rydde husets minste rom, eller vaske det miste badet. Da kommer ofte motivasjonen etter hvert. En annen strategi er å ta det som liksom stopper meg, først. Da føles alt mye lettere etterpå. Som regel er det vask av hovedbad og gjestedo som er et ork.... Ellers tar jeg husvasken som trim, det hjelper også veldig på motivasjonen Anonymkode: e0ab7...beb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 Jeg mopper når jeg gidder. Bretter klær når jeg må. Vasker aldri hele badet, men vasker do. Har egentlig veldig lite å gjøre rent (34 kvadrat) men er nok lat ja. Hater husarbeid. Vasker klær ofte, men gidder sjelden brette dem. Hiver dem som baller inn i klesskapet. Anonymkode: 2ccbb...756
Perelandra Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 Podcast eller lydbøker, og den deilige følelsen av å ha det reint. 1
Shimogamo Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 (endret) AirPods er tingen. Ledningsfri musikk eller podcast uansett hvilket rom du går i. Storkoser meg med oppvask/husvask etter at jeg skaffet meg AirPods. Anbefaler også å meditere mens du gjør dette. Ta inn sansene og vær i nuet. Lukt på duftene og føl konturene av kluten. Endret 6. februar 2020 av Shimogamo
Mymlen Skrevet 6. februar 2020 #17 Skrevet 6. februar 2020 Inviter en venn på besøk (som du føler du må ha det litt ryddig og pent for), og sørg for at du bare har en time på deg. Da går det unna! 1
sholmjohn Skrevet 6. februar 2020 #18 Skrevet 6. februar 2020 Å se resultater er alltid motiverende! Som andre sier, ta på musikk og prøv å ha det gøy imens du vasker. Ett steg om gangen
Gjest Keikolina Skrevet 6. februar 2020 #19 Skrevet 6. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har planer pm å rydde og vaske litt idag...men det er et skikkelig ork. Har du noen gode tips?😀Hvordan gjøre husarbeid til noe lystbetont..... Anonymkode: 2bb0c...c8e Jeg tar meg 3-4 øl og en redbull. Blir fort mer artig 😀
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #20 Skrevet 7. februar 2020 Sette på musikk du liker. Også tenker du på hvor deilig det er etterpå når det er gjort 😃 Anonymkode: b2300...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå