Gjest Gjest M 35 Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 er helt fantastisk på alle måter! Men jeg har et lite problem som jeg håper noen av dere kan svare på: etter fødselen er hun blitt vid i skjeden og det har blitt ett problem for meg (og dermed indirekte for oss). Jeg vet at dette kan trenes, men vet ikke hvordan jeg skal legge det fram for henne. Hun er (med god grunn!) veldig stolt, og jeg vil ikke såre henne eller få henne til å føle seg utilstrekkelig overfor meg. Jeg er takknemelig for alle råd.
biuq Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Snakk med henne om det! Venter du at hun skal klare å plukke opp tankene dine rundt det fra intet!? Jeg er langt ifra noen samlivsekspert, men jeg har lenge vært en forkjemper for at; hvis det er noe, SI DET! Kanskje du burde prøvd du også? Er sjeldent så farlig som det kanskje virker til å begynne med. Hva skal hun gjøre, kappe av deg hode for å komme med en ærlig tanke? Kjenner hun deg, er like hypp på deg som alltid før, og har båret fram avkommet ditt, tror jeg nok hun setter pris på åpenhet og kommunikasjonen. Grattis med småttis, forresten.
Iskvinnen Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Er |det lenge siden hun fødte da?? Det vil jo stramme seg noe av seg selv å, som regel iallefall.
Gjest mamma også Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Som du sier, dette er et LITE problem. Say no more........
biuq Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Forresten! Link Hvis fødselen gikk normalt, tror jeg mannen din kan være optimist med henblikk på senere samliv, men det krever altså at du trener. Samleie er god trening for bekkenbunnsmuskulatur når du selv er aktiv! Lykke til! Så det er bare å fortsette det.
Gjest LikkjePia Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Stapp en melom opp i rompa hennes! Da blir hun garantert trang i dåsa!
Annie Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 Alle kvinner burde knipe etter en fødsel. Og ellers også. Det hjelper bl.a. mot inkontinens. Kan gjøres når som helst også!
Miss Marple Skrevet 9. juni 2005 #8 Skrevet 9. juni 2005 Alle kvinner burde knipe etter en fødsel. Og ellers også. Det hjelper bl.a. mot inkontinens. Kan gjøres når som helst også! At det kan gjøres når som helst er ikke sant. Har alltid hørt at du kan gjøre det mens du er på jobb, på bussen, spiser middag osv, for ingen ser det. Men jeg må bare innrømme at jeg klarer ikke å føre en samtale mens jeg kniper eller gjøre noe i det hele tatt nesten (TV osv funker da), utenat det vil bli lagt merke til. Jeg kjenner at jeg på en eller annen måte også anstrenger ansiktet ved knipeøvelser, noe som ser litt smårart ut...
Gjest Gjest M 35 Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Svaret er selvfølgelig å ta opp saken (men der ligger utfordringen = sagt er sagt gjelder utvilsomt på dette området, og det er lett gjort å såre på en måte som ikke kan gjøres godt igjen) Men, jeg trengte en liten push i riktig retning...Takk for råd!
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 At det kan gjøres når som helst er ikke sant. Har alltid hørt at du kan gjøre det mens du er på jobb, på bussen, spiser middag osv, for ingen ser det. Men jeg må bare innrømme at jeg klarer ikke å føre en samtale mens jeg kniper eller gjøre noe i det hele tatt nesten (TV osv funker da), utenat det vil bli lagt merke til. Jeg kjenner at jeg på en eller annen måte også anstrenger ansiktet ved knipeøvelser, noe som ser litt smårart ut... Jeg gjør det i hvert fall hvor som helst og når som helst (når jeg husker på det) og det synes garantert ikke i ansiktet eller andre steder.... jeg bruker jo ikke ansiktsmuskulaturen til å stramme skjedemusklene med... kontroll veitu, kontroll...
biuq Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Svaret er selvfølgelig å ta opp saken (men der ligger utfordringen = sagt er sagt gjelder utvilsomt på dette området, og det er lett gjort å såre på en måte som ikke kan gjøres godt igjen) Men, jeg trengte en liten push i riktig retning...Takk for råd! Skulle bare mangle. Gjerne si ifra hvordan det går videre. (Merk; selvfølgelig ikke om din frus elastisitet, men hvordan hun reagerte når du tok det opp)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå