AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hva ville du kjøpt? Og hvor ville du handla? Med tanke på å ha plagga leeenge. Anonymkode: a10fe...09c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Jeg kjøper de tynne langerma genserne på cubus, og tanktoppene. T-skjortene føler jeg krymper i vask og kryper oppover magen, håpløst. jeg har de tynne genserne i en evighet. Den ene tror jeg jammen at jeg har hatt i 5-6 år, men fargen begynner å bli bra sliten, så den brukes til «husarbeid» som når vi maler huset feks. Anonymkode: 40473...000 1
Krok1 Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Hadde gått på match og kjøpt en solid jeans. Kanskje noen av de stødigere bomullsgenserne fra cubus, ja. Evnt tynn ullgenser fra apotek. Det er de eneste jeg har som ikke har raknet i bruk.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Kommer helt an på hva du mangler. Siste basis-plagg jeg kjøpte var en svart kjole man kan style opp til pynt eller bare bruke som hverdagskjole, men den kostet over 2000. For 2000, så kanskje en svart ensfarget bambus-t-skjorte, en ullgenser og et skjørt? Anonymkode: f171d...917 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Takker for tips:) holder på å rydde klesskap og skal lage en kapselgarderobe. Mangler igrunnen mye,men vil ikkje bruke så mye penger...planen er å kjøpe litt hvis eg får penger til bursdag🙊 Kor kjøper man t-skjorte i bambus? Skal sjekke ut genserne på Cubus,men har igrunnen syns at klærne derifra er av dårlig kvalitet. Ts😀 Anonymkode: a10fe...09c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takker for tips:) holder på å rydde klesskap og skal lage en kapselgarderobe. Mangler igrunnen mye,men vil ikkje bruke så mye penger...planen er å kjøpe litt hvis eg får penger til bursdag🙊 Kor kjøper man t-skjorte i bambus? Skal sjekke ut genserne på Cubus,men har igrunnen syns at klærne derifra er av dårlig kvalitet. Ts😀 Anonymkode: a10fe...09c jeg fant på europris, ellers har ofte apotekene og helsekostbutikkene Sunkost og sånn). Tufte eller Bambusa, for eksempel. Anonymkode: f171d...917
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på hva du mangler. Siste basis-plagg jeg kjøpte var en svart kjole man kan style opp til pynt eller bare bruke som hverdagskjole, men den kostet over 2000. For 2000, så kanskje en svart ensfarget bambus-t-skjorte, en ullgenser og et skjørt? Anonymkode: f171d...917 Hvilken kjole kjøpte du? Anonymkode: a10fe...09c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg fant på europris, ellers har ofte apotekene og helsekostbutikkene Sunkost og sånn). Tufte eller Bambusa, for eksempel. Anonymkode: f171d...917 Europris? Hadde aldri trudd dei selge det...er det god kvalitet? Anonymkode: a10fe...09c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Det får man ingenting for. Hadde kjøpt en god bukse kanskje, og noen t-skjorter for resten. Anonymkode: 89e9d...44e 2
GlitterGuri Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 Jeg handler ofte basisplagg på H&M, billige og gode t-skjorter, singlets og gensere. Bukser handler jeg på BikBok, di har god kvalitet og holder LENGE 1
Krok1 Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Skal sjekke ut genserne på Cubus,men har igrunnen syns at klærne derifra er av dårlig kvalitet. Ts😀 Anonymkode: a10fe...09c Ja, egentlig burde man droppe kjedebutikkene - uetisk, masseprodusert, og lite bærekraftig. Fair&square har etiske kvalitetsprodukter, også i bambus. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 Jeg har en del i den priskategorien, og det er ikke slik at verken pris eller merke nødvendigvis henger sammen med kvalitet. Og kvalitet er heller ikke konsistent innen ett merke. Min erfaring er at plagg som bukser for min del er forbruksvare, uansett merke. Det samme gjelder tynne/delikate bluser. Av basisplagg jeg har hatt i årevis i den priskategorien er eksempler; Blazere, formelle kjoler og blyantskjørt fra Tiger of Sweden T skjorter i bomull og ullgensere fra Filippa K. Sko fra Steve Madden og Michael Kors Anonymkode: 361a5...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 Jeg ville fulgt med på salg på gode kvalitetsbutikker, gjerne på nett. Selv handlet jeg nylig noen plagg på Arket, og fikk en bukse, en topp og en genser til under 2000 (salg) - alt i ull eller bomull. For meg er det viktig at materialene er gode om jeg skal bruke plagget mye, syntetiske stoffer blir fort liggende bakerst i skapet etter noen få ukers bruk. Anonymkode: 4e0ce...ff9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 Skal du bruke 2.000 kr på ett plagg, eller skal det rekke til innkjøp av flere plagg? Hvor lenge er forventer du at klærne skal holde? Jeg har klær jeg har brukt siden 80- og 90-tallet som fremdeles er like fine, men så god kvalitet er svært vanskelig å få tak i nå til dags. Anonymkode: 42968...e01
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du bruke 2.000 kr på ett plagg, eller skal det rekke til innkjøp av flere plagg? Hvor lenge er forventer du at klærne skal holde? Jeg har klær jeg har brukt siden 80- og 90-tallet som fremdeles er like fine, men så god kvalitet er svært vanskelig å få tak i nå til dags. Anonymkode: 42968...e01 Takk for svar. Har ikke bestemt meg egentlig...vurderer å kjøpe på Finn,så får jeg meir for pengene👍😀 kunne tenke meg et par tskjorter,men syns ofte dei er for korte... Anonymkode: a10fe...09c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #16 Skrevet 7. februar 2020 Hvis målet ditt er en kapselgarderobe så må du bestemme deg for hva du vil ha, ut fra hvilken stil du har/ønsker å bruke. Hjelper lite at jeg ville kjøpt en svart genser hvis du aldri bruker det. Jeg leter etter skjorter for tiden, men sliter med å finne noen jeg liker. En fin svart genser. Og gode strømpebukser. Så det ville jeg sett etter. Anonymkode: 48abc...62d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #17 Skrevet 7. februar 2020 Jeg ville kjøpt to bukser fra Floyd (en svart stretchbukse og en denim), og supplert med en rimelig genser og t-skjorte fra HM. Anonymkode: 3acd3...34e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #18 Skrevet 7. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har ikke bestemt meg egentlig...vurderer å kjøpe på Finn,så får jeg meir for pengene👍😀 kunne tenke meg et par tskjorter,men syns ofte dei er for korte... Anonymkode: a10fe...09c Dersom du har vansker med å finne klær som passer deg i vanlige klesforretninger vil jeg foreslå å få målsydd klær. Anonymkode: 42968...e01 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #19 Skrevet 7. februar 2020 Jeg kjøper undertøy, sokker, tank-topper og t-skjorter på Cubus. Synes kvaliteten er god og de varer lenge. Men kjøper alltid t-skjorter i herreavdelingen da. Føler det er mye bedre stoff og snitt i disse (og sitter fint på meg som er ganske flat🙈). Jeans, gensere, skjorter og yttertøy legger jeg gjerne litt mer penger i. Da er det om å gjøre å finne de perfekte plaggene, slik at man har dem lenge og virkelig trives med dem! Hvis man skal lykkes med en kapselgarderobe tror jeg det er helt essensielt med at man først planlegger ganske nøye hvilke plagg du vil ha i garderoben. Hva har du allerede? Hva liker du å gå i? Hva slags stil vil du ha? Lag deg en detaljert liste, både over det du har og det du savner: • X antall blå jeans (smale) • X antall svarte jeans (smale) • Ullgenser (grå) • Skjorte (hvit) • Skjorte (svart) Min garderobe er mye jeans, t-skjorter, skjorter og strikkede gensere. Kombinert med støvletter/enkle svarte sko, belte, fine smykker, og ulike jakker/kåper. Men det er min stil! Du må finne din! Anonymkode: 82866...306 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #20 Skrevet 7. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis målet ditt er en kapselgarderobe så må du bestemme deg for hva du vil ha, ut fra hvilken stil du har/ønsker å bruke. Hjelper lite at jeg ville kjøpt en svart genser hvis du aldri bruker det. Jeg leter etter skjorter for tiden, men sliter med å finne noen jeg liker. En fin svart genser. Og gode strømpebukser. Så det ville jeg sett etter. Anonymkode: 48abc...62d Joda skjønner det,bare artig å høre kva andre meiner😀👍 akkurat no er eg litt i tvil kva eg trenger...eller hvilken stil eg har😀Men som sagt noen gode tskjorter som ikkje er for korte...har nettopp begynt å lære litt om kapselgarderobe,og det å leve med færre ting...kjenner eg liker det😀 Ts Anonymkode: a10fe...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå