AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #21 Skrevet 6. februar 2020 10 minutter siden, Geirfuglen skrev: Koker? Jeg vasker alt fra Nøstebarn på ullprogram sammen med annet ulltøy. Har aldri opplevd problemer. Hvis det derimot har lurt seg inn i 40 graders vasken blir det ødelagt; tovet og krympet. Ja, har en egen kasserolle til ull. Så lenge man ikke rører så går det fint. Føles litt mer som jeg får drept alle bakterier når ting er kokt, enn sånn 20 graders ullvask i maskinen. Hender jeg bruker gallesåpe på flekker, men stort sett holder det å koke. Anonymkode: ad3f5...52a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #22 Skrevet 6. februar 2020 Har en hel haug med nøatebarn jeg elsker de. Men så er lille varm av seg og det er veldig varmt i barnehagen så han greie faktisk ikke å ha er på seg dessverre. De bare ligger på vent i skapet:( Anonymkode: a4342...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #23 Skrevet 6. februar 2020 Vår tåler ikke ull rett på kroppen, så det meste utgår. Men har hatt flere ribbebukser derfra, og de har vi brukt masse som mellomlag. Likte også ullfleecedressen vi hadde da h*n var spedbarn, veldig deilig! Hadde dog aldri kjøpt den selv på fullpris - vi fikk vår i barselgave. Ribbebuksene har jeg kjøpt (nesten ubrukt) på finn.no til en tredjedel av nypris. Anonymkode: 75c36...aea
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #24 Skrevet 6. februar 2020 Elsker Nøstebarn, ungene har nesten utelukkende klær derifra hele vinterhalvåret. ❤️ Vasker med Sonett ullvask på 40 grader ullprogram, aldri opplevd noe problem, og selv Seksåringen klarer å sy små hull hvis det skulle trenges. Bruker mest ull/silke, siden ungene er varme av seg, men de også luner godt som innerlag i minusgrader. Elsker fargene, at de ikke har kjønnsdeling, at ulla ikke er superwash (og dermed dekket med plast), og miljøfokuset. ❤️ Har kjøpt flere plagg brukt uten problemer, og pleier å kjøpe en del på salget. De trenger sjeldent å vaskes, bare flekkfjernes og luftes, det er jo det beste. Anonymkode: e0c74...df7 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #25 Skrevet 6. februar 2020 Nøstebarn sine klær er jo virkelig ikke noe pes å vaske. Kjører dem på 40 grader ullprogram med 1200 i sentrifugering og to timer etter at de er hengt opp er de tørre og kan ryddes bort. Her i huset er 95% av alle klær (til voksne) fra Nøstebarn og vi har enda, etter tre år med Nøstebarn, ikke ødelagt et eneste plagg av annet enn ren slitasje. Anonymkode: 1d4b0...c87 2
Stjerneku Skrevet 6. februar 2020 #26 Skrevet 6. februar 2020 Veldig glad i nøstebarn sine klær, brukt mye til min ene. Dyrt, men vel brukte penger. Og man får kjøpt mye pent brukt til en billig penge. Nøstebarn scorer høyt her pga økologi og null plast. Har ikke opplevd at det blir så fort slitt heller som en del andre ullklær. Jeg kjøpte nylig ny mielemaskin. Inntil da vakset jeg all nøstebarn for hånd, var ikke nøvdneig veldig ofte da. Men med Mieles ullprogram, 900 automatisk innstilte omdreininger på sentrifuge osv så har mine nøstebarnklær vært like pene etter vask som de jeg tidligeer vaska for hånd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå