AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Del Skrevet 6. februar 2020 Altså jeg har sikkert vært innom 1000 med forskjellige barneklesmerker, men nå i det siste har jeg begynt å ELSKE klærne til nøstebarn. De er så sinnssykt fine og ser så naturlige ut samtidig uten å se "dollete" ut (noe jeg har likt en stund mini a ture osv.) Jeg er egentlig i ferd med å svi av noen tusenlapper på nøstebarn nå, men hva syntes dere? Er det verdt det? Hva har Nøstebarn som dere liker og vil anbefale? Og er det noe dere vil anbefale å IKKE kjøpe derfra? Og hva syntes dere om designet, klærne? Anonymkode: ba0f6...37f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Del Skrevet 6. februar 2020 Ser ut som helt streite barneklær? Ikke noe jeg hadde lagt merke til, men så kikker jeg sjelden så nøye på klærne til andres unger heller. Anonymkode: 4f448...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg orker ikke det vaskestyret som er med nøstebarn. De må vaskes så skånsomt at jeg har gitt dem opp. Har mange bodyer som har blitt mindre. Så ikke fan. Anonymkode: 138a7...f4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Del Skrevet 6. februar 2020 Elsker nøstebarn, har det til både meg og barnet. Varmer mye bedre enn den plastbelagte superulla, man trenger oftest bare å vaske flekkene og ikke hele plagget. De har ofte litt dårlig passform i at plaggene generelt er korte og vide, men finnes ikke mer behagelige klær. Jeg har ribbe-buksene både til meg selv og barnet, ullfrotte-jakker, silkeull-cardigans, silkeull singleter, silkeull nattkjole, hettegenser, langermede trøyer i både ren ull og silkeull, ullfleece, og saueskinnslue. Anonymkode: ea768...cd9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 6. februar 2020 #5 Del Skrevet 6. februar 2020 Vi liker heller ikke nøstebarn pga vaskingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Del Skrevet 6. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg orker ikke det vaskestyret som er med nøstebarn. De må vaskes så skånsomt at jeg har gitt dem opp. Har mange bodyer som har blitt mindre. Så ikke fan. Anonymkode: 138a7...f4b Må forresten legge til at jeg ELSKER ullfleecen derfra. Den kan jeg gidde å håndvaske, men dagligklær er uaktuelt Anonymkode: 138a7...f4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Del Skrevet 6. februar 2020 Ullfleecedressen til nøstebarn er kanskje det eneste derfra jeg orker bruker penger på. Fine klær, for all del, men ingenting megaspesielt. Og håndvasking er ikke noe jeg noen gang ever kommer til å prioritere. Anonymkode: 665e7...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Del Skrevet 6. februar 2020 Har masse Nøstebarn til ungen (kjøp brukt). Vasker på ullprogram uten problem. Men syns det blir lett småhull, dessverre. Vet ikke om det varmer bedre enn andre ullmerker? Men foretrekker Lanullva, de har gratis reparering av klærne. Jeg kan ikke sy så det er gull verdt. Anonymkode: 305b5...42c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Del Skrevet 6. februar 2020 Nøstebarn har veldig fine klær som er umulig å få vasket. Styrer unna. Foretrekker ullklær som kan vaskes på ullprogram i maskin. Anonymkode: 63862...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Del Skrevet 6. februar 2020 Hmmm. Ikke vært borti nøstebarn, men har ei deilig ulltrøye fra garnius. Anonymkode: e000d...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #11 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg elsker Nøstebarn siden det er et av de få klesmerkene som oppfyller mine krav. Jeg håndvasker klærne med sitronsåpe, eventuelt kjører en liten maskin på 20 graders ullvask. Lanoliserer ved behov. Det er viktig for meg å ta vare på miljøet, legger derfor pengene mine i bedrifter som bidrar til dette. Nøstebarn er litt små i str når du kjøper til barn. Bodyene til baby synes jeg er store, men barnegensre er små. Så kjøper alltid litt stort. Også kjøper jeg mye brukt, men aldri Nøstebarn. Folk ødelegger ulla med at de hiver klærne i trommel, vasker med vanlig vaskemiddel, bruker skyllemiddel osv, så Nøstebarn kjøpes nytt. Anonymkode: 1d6c2...059 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Del Skrevet 6. februar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker nøstebarn, har det til både meg og barnet. Varmer mye bedre enn den plastbelagte superulla, man trenger oftest bare å vaske flekkene og ikke hele plagget. De har ofte litt dårlig passform i at plaggene generelt er korte og vide, men finnes ikke mer behagelige klær. Jeg har ribbe-buksene både til meg selv og barnet, ullfrotte-jakker, silkeull-cardigans, silkeull singleter, silkeull nattkjole, hettegenser, langermede trøyer i både ren ull og silkeull, ullfleece, og saueskinnslue. Anonymkode: ea768...cd9 Hehe, og jeg skulle akkurat til å s at de har så god passform fordi de er korte og vide Men ja kommer jo an på "passformen" til ungen. Liker klærne veldig godt, men de er såpass dyre at jeg sjeldent kjøper de selv, har dog en mormor og en farmor til barnet som elsker å kjøpe ting derfra. Liker at de ikke er så inndelt i jente- og guttefarger. Føler alle klærne derfra bare er for barn og ikke kjønn. Anonymkode: ad3f5...52a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Del Skrevet 6. februar 2020 Hva er problemet med å vaske de? Jeg koker all ull jeg, alt mitt fra nøstebarn har tålt det fint. Anonymkode: ad3f5...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 6. februar 2020 #14 Del Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet med å vaske de? Jeg koker all ull jeg, alt mitt fra nøstebarn har tålt det fint. Anonymkode: ad3f5...52a Koker? Jeg vasker alt fra Nøstebarn på ullprogram sammen med annet ulltøy. Har aldri opplevd problemer. Hvis det derimot har lurt seg inn i 40 graders vasken blir det ødelagt; tovet og krympet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #15 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg synes de er fine og virker deilige, men jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på barneklær. Ungene har holdt seg varme nok med andre klær, og om vi heller bruker pengene til oppussing, aktiviteter, ferier osv, så får ungene bedre nytte av det enn av å ha dobbelt så dyre klær som kanskje er bittelitt bedre. Jeg er riktignok villig til å bruke litt penger på naturlige eller kortreiste materialer, men det finnes grenser. Anonymkode: 6837a...758 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #16 Del Skrevet 6. februar 2020 2 minutter siden, Geirfuglen skrev: Koker? Jeg vasker alt fra Nøstebarn på ullprogram sammen med annet ulltøy. Har aldri opplevd problemer. Hvis det derimot har lurt seg inn i 40 graders vasken blir det ødelagt; tovet og krympet. Hvis du ikke rører ulla i gryta kan du koke ull. Hvis det blir bevegelse, ødelegges ulla. Anonymkode: aaffc...47b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #17 Del Skrevet 6. februar 2020 Fine klær, og det er bra for miljøet at ulla er ubehandlet, men vær oppmerksom på at de nettopp derfor klør litt mer enn annet ulltøy. Prøv det ut en stund før du kjøper mye, mange barn takler det, men ikke alle. Anonymkode: f2c2f...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #18 Del Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de er fine og virker deilige, men jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på barneklær. Ungene har holdt seg varme nok med andre klær, og om vi heller bruker pengene til oppussing, aktiviteter, ferier osv, så får ungene bedre nytte av det enn av å ha dobbelt så dyre klær som kanskje er bittelitt bedre. Jeg er riktignok villig til å bruke litt penger på naturlige eller kortreiste materialer, men det finnes grenser. Anonymkode: 6837a...758 Bruker 200 kr på å kjøpe ribbukser på Tise eller Finn. Den første buksa passet et år siden beina kunne brettes. Tror ikke de 200 kr i året gjør så mye fra eller til på sydenturen 😊 Anonymkode: aaffc...47b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 6. februar 2020 #19 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg pleide å kjøpe endel på salg da junior var liten, men nå hater han alt av ull (også ull/silke). Dermed har det begrenset seg til at jeg bare kjøper klær til meg selv. Er veldig glad i ullribbuksen min, og klærne i ull/silke. Ull rett på kroppen tåler ikke jeg heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellFrua Skrevet 6. februar 2020 #20 Del Skrevet 6. februar 2020 Frem til 3-4 års alder så bodde mine unger i nøstebarn. Pysjene om natten, og om dagen var det enten ullbody + sparkebuksen derfra, eller ullbody + ribbeull bukse. Jentungen brukte mye body + strømpebukse med kjolene over. Veldig fornøyd med alt vi har hatt derfra, spesielt ribbebuksene, da de kunne brukes LENGE. Jeg tror den ene var i daglig bruk fra eldstemann var 7-8 mnd og til yngste var 3 år, først til han, også til henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå