AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hei, jeg sluttet på p-piller i midten av oktober, i begynnelsen av november fikk jeg mensen igjen, så i midten av november hadde jeg bare 2 dager med blødning (har ikke hatt mensen siden) , testet positivt på har fått både positive og negative gravidetstester, men har en del andre symptomer som kvalme, trøtthet, halsbrann, små murringer, tisser ofte og ømme bryter, lagt på meg 2 kilo, vond korsrygg og større bryster, har hatt jevnelig ubeskyttet sex, kan jeg være gravid når jeg tester både positivt og negativt på gravidetstester? Blir ikke klok på det, med symptomer og både negative og positive tester om hverandre. Kan jeg være gravid? Eller er det bare symptomer på p pille slutt? Anonymkode: f9226...485
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Det kan jo umulig vi vite.. Rart om testene er negative om du er gravid (hvertfall om du er et stykke på vei) ta evt blodprøver hos legen. Anonymkode: 0b091...e73
s0la Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Hm, blir testene mørkere eller er de kun svak? Har du tatt digital? Hvis strekene bare er svake hver gang og du i tillegg får negative ville jeg tenkt negativt. Men hvis du fortsetter å få svake, kanskje bestill legetime og ta blodprøve bare for å få et klart svar. Det ville jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Har du bilde av testene? Anonymkode: b84ef...b0b
Gidavmeg Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Du er nok gravid. At testene er negative betyr ikke at du ikke er gravid, men er testen positiv er du gravid.
Ebl93 Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Har tatt både strimmeltest å digital, får positiv på strimmel test, men negativ på digital, testene startet veldig svakt men på den 3 jeg tok var den ganske sterk så tok en digital som var negativ, blødde 2 dager etter 14 dager sist jeg hadde mens, så tenkte det kunne være festeblødning. I tillegg så har samboeren min sagt det ser ut som både mage og bryst har blitt større. Har bestilt time hos legen, men lest at folk har fått negativt svar der å alikevell har vært gravide. Å det at mensen er borte 3 mnd etter sist jeg hadde det er også rart, pluss de andre symptomene
snurk Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 At du får positiv på strimmel og negativ på digital kan indikere at du er veldig tidlig gravid. Digitale tester har ofte høyere sensitivitet 😊 du kan jo legge ut bilde av strimmeltesten? Lege kan forøvrig måle hcg via en blodprøve så da vil du få der veldig nøyaktig.
Ebl93 Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Har ikke noen tester her og nå, men viss man regner fra siste mens så skulle jeg sånn ca vært 2 - 2.5 mnd på vei, derfor jeg ikke blir klok på både negative og positive tester. Men 3 positive tester + ganske mange symptomer kan vell ikke tulle? Har fått positiv ene dagen, negativ den andre så positiv igjen, men aldri positivt på digital, kan det være fordi kroppen produserer lite hcg? Ingen gravidetet er lik så klart, har ei venninne som ikke testet positivt på noen, selv ikke når hu var 7 mnd på vei. Skal til legen på mandag, men har som sagt lest at folk har fått falsk negativt hos legen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Hcg dobler seg hver andre-tredje dag i begynnelsen av svangerskapet, så tester burde bli utvetydig positive om du er så langt på vei og alt er normalt. Vil ikke skremme deg, men dette kan være symptom på svangerskap utenfor livmoren - så støtter absolutt en tur til legen! Anonymkode: f2738...3e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Det er forskjellig hvor sensitive testene er (altså i merke), noen tester fungerer heller ikke som de skal. Og man kan få negative tester leeenge i ett svangerskap. Men sjeldent man får en falsk positiv test. Har du fått mange positive? Hcg nivået som testen måler er ikke like høyt hver dag. Du kan ta blodprøve med lege, og eventuelt komme tilbake noen dager etterpå og sjekke om nivået stiger som det skal. Det fikk jeg av eget ønske Anonymkode: fe742...89d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Min søster hadde negative tester i mange mange uker, før noen av testene ble positive. Anonymkode: fe742...89d
Ebl93 Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjellig hvor sensitive testene er (altså i merke), noen tester fungerer heller ikke som de skal. Og man kan få negative tester leeenge i ett svangerskap. Men sjeldent man får en falsk positiv test. Har du fått mange positive? Hcg nivået som testen måler er ikke like høyt hver dag. Du kan ta blodprøve med lege, og eventuelt komme tilbake noen dager etterpå og sjekke om nivået stiger som det skal. Det fikk jeg av eget ønske Anonymkode: fe742...89d Har testet 3 positive, men testet igjen i går, å den var negativ. Men skal til legen på mandag så får se hva de sier der, blir ikke klok når man tester positivt å negativt omhverandre
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Skrevet 8. februar 2020 58 minutter siden, Ebl93 skrev: Har testet 3 positive, men testet igjen i går, å den var negativ. Men skal til legen på mandag så får se hva de sier der, blir ikke klok når man tester positivt å negativt omhverandre Okei. Så de negative har ikke vert samme dag? Kan være du har testet negativt de dagene hormonene er lavest men er jo sjeldent falsk positiv. Men man vet ikke for sikkert før du har vert med lege hadde spurt om å teste med noen dager i mellom for å se om HCG verdien øker bra Anonymkode: fe742...89d
Alex_rude Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 Jeg synes det høres merkelig ut å få negative tester visst du er såpass langt på vei.. å hvordan ser de positive testene ut? Her inne ser jo folk streker i hytt og pine på tester der jeg ikke ser en antydning engang ihverfall😂. Men det beste er nok å sjekke hos legen ja så får du et endelig svar ! har du tatt en cb digital forresten?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #16 Skrevet 8. februar 2020 Du burde komme deg til legen mtp svangerskap utenfor livmor. Ikke drøy det for lenge! Anonymkode: 6da47...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #17 Skrevet 8. februar 2020 På 6.2.2020 den 18.45, Keikolina skrev: Eller en streifer. Et befruktet egg «streifer» ikke. Det fester seg, dør tidlig og aborteres. Anonymkode: 3c4b8...dac
Gjest Keikolina Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et befruktet egg «streifer» ikke. Det fester seg, dør tidlig og aborteres. Anonymkode: 3c4b8...dac Ok. Husker vennina mi hadde noe sånt Men ja, hun hadde en ubefruktet egg. Så det slo ut på test. Endret 8. februar 2020 av Keikolina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå