Gjest Familytree Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Er det virkelig? Hvorfor? Og hvis du ventet til ekteskapet, var det verdt det?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Ja, jeg synes at det er verdt det. Hvorfor lurer du på det ? Anonymkode: 9e396...c54 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Ja kjenner mange som gjør det Anonymkode: cc2d6...6af 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Det er vel mange kristne som fremdeles venter til ekteskapet vil jeg tro. Hvorfor er nok pga de tror det er synd å gjøre det før, med noen man ikke er gift med. Jeg har alltid tenkt på at det må være kjipt å gifte seg med noen og deretter finne ut at man ikke er det grann kompatibel seksuelt og ikke tenner på mannen. Anonymkode: 366e6...218 2
Gjest Familytree Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lurer du på det ? Jeg lurer på fordi jeg virkelig kjenner noen mennesker i livet mitt som vil vente til ekteskapet for å ha sex med kjæresten sin, og jeg generelt har problemer med denne typen tanker. Så jeg ville aldri ventet til ekteskapet for å ha sex med kjæresten min, men jeg ville ventet med å møte personen jeg virkelig vil ha sex med. Så jeg vil vite noen erfaringer med dette. For meg, den betydningsfulle delen av ekteskapet er kompatibilitet i alle aspekter av livet. Ventet du til ekteskapet? Endret 6. februar 2020 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Jeg syns det er viktig med erfaring. Glad jeg har opplevd forskjellige ting seksuelt og vet sånn ca hva jeg kan forvente, og blitt trygg. Ville faktisk ikke giftet meg med en jomfru mann som ikke hadde peiling på hva han holdt på med i sengen. Dessuten minnes jeg mine første ganger med sex som vonde og med mye usikkerhet rundt kroppen, og ikke noe jeg ville forbundet med ekteskap og mannen jeg skulle delt livet med.. og tenk om man venter med sex til man har giftet seg, og så passer man ikke sammen seksuelt i det hele tatt. Nei, sex først og så får følelsene komme deretter spør du meg. Anonymkode: 2883d...fb3 3
Bamseklemmer Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Dæ, jeg har ikke tatt sjansen på nei. Alt for glad i sex, jeg vil ikke ha noe som jeg ikke har prøvd😉 Blir litt sånn når du kjøper klær, passer ikke, litt for trang, litt for vid, feil lengde, for kort. Ahhh, den sitter som et skudd!! 2
stan Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Det er jo fint at mennesker er forskjellige vel? Alle trenger ikke gjøre ting på samme måte. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 16 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Dæ, jeg har ikke tatt sjansen på nei. Alt for glad i sex, jeg vil ikke ha noe som jeg ikke har prøvd😉 Blir litt sånn når du kjøper klær, passer ikke, litt for trang, litt for vid, feil lengde, for kort. Ahhh, den sitter som et skudd!! Hvor gammel er du? Lurer oppriktig. Anonymkode: 469ce...db9 1
OnFire Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 Det er ikke noe man tror. Det er evt noe man mener. 2
Nattero Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Føles sikkert riktig for enkelte, men kunne aldri tenkt mg det selv. Er voksen og har litt erfaring med litt forskjellige opp gjennom- noen har vært bra, andre har vært helt elendig... Også et par sjeldne ganger vært borti noen jg følte mg mer " voldtatt" av eller behandlet som "ei dukke" av... De er jg ALLFALL gla jg ikke hadde giftet meg med først!!! Best bli litt kjent før mam har sex, og vente enda lengre før man gifter seg! 1
Bamseklemmer Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Lurer oppriktig. Spiller vel ingen rolle gjør det vel? Hvor gammel er du da? nei forresten, det spiller ingen rolle...
Krok1 Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 Ja, det finnes nok de som tror de må, for å gjøre ens Gud fornøyd. Og så finnes det mange som ønsker det. Det må vel være greit. "hva om de ikke har peiling? Om vi ikke er kompatible?". Vel... Når man gifter seg har man jo intensjon om at det skal bare en stund og at man har god tid til å finne ut av det og få peiling. Her inne er det stort sett bare én holdning: "sexen er litt dårlig" - > DUMP. Sex er faktisk noe man kan jobbe med, og bli bedre på, sammen også. Jeg tror faktisk ikke folk er født god i senga og har noen de er og ikke er kompatible med. Da handler det om dårlig kommunikasjon, og om man da har ventet til man er gift, så har man større insentiv for å kommunisere rundt det. Og så er sex faktisk ikke det aller viktigste for alle folk. Synes det er trist å lese at noen skal ha problemer med andres tankegang rundt sex. Så lenge du ikke er sammen med de som mener noe annet om sex enn deg, så er det vel ikke noe problem? 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 Jeg var sånn som skulle vente. Jeg ventet to år på å ha sex med første kjæresten min for ville liksom spare meg til ekteskap. Vi hadde sex allikevel og var virkelig ikke kompatible lenger i det hele tatt for å si det på den måten. Etter det ventet jeg flere år til med sex for å vente på den rette men så ga jeg faen og så mange dårlige elskere det er der ute så har jeg nå blitt en som skal prøvekjøre fortest mulig for å vite om jeg kaster bort tid eller ikke. Så mye god sex man også kan ha! Må være utrolig trist å vente til etter ekteskap også er han dårlig i senga også tror man at det er sånn sex skal føles, og egentlig aldri får oppleve et ordentlig ekstatisk himmelrystende sexliv Anonymkode: 66d9d...541
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel mange kristne som fremdeles venter til ekteskapet vil jeg tro. Hvorfor er nok pga de tror det er synd å gjøre det før, med noen man ikke er gift med. Jeg har alltid tenkt på at det må være kjipt å gifte seg med noen og deretter finne ut at man ikke er det grann kompatibel seksuelt og ikke tenner på mannen. Anonymkode: 366e6...218 Hvis man ikke har hatt sex tidligere har man ikke så sterke preferanser tenker jeg, og har man ikke hatt sex før, kan man utforske det sammen, noe som må være bedre enn å utforske det med ørten partnere. Anonymkode: b1b93...75d 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Familytree skrev: Jeg lurer på fordi jeg virkelig kjenner noen mennesker i livet mitt som vil vente til ekteskapet for å ha sex med kjæresten sin, og jeg generelt har problemer med denne typen tanker. Så jeg ville aldri ventet til ekteskapet for å ha sex med kjæresten min, men jeg ville ventet med å møte personen jeg virkelig vil ha sex med. Så jeg vil vite noen erfaringer med dette. For meg, den betydningsfulle delen av ekteskapet er kompatibilitet i alle aspekter av livet. Ventet du til ekteskapet? Du har problemer med den «type» tanker? Vel, hva du har problemer med spiller ikke så stor rolle for andre enn deg og din partner. Anonymkode: b1b93...75d 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #17 Skrevet 6. februar 2020 Selvsagt finnes det fremdeles slike. Jeg forstår ikke helt tankegangen, dog. Jeg har ekstremt høy terskel for å ligge med en kvinne, vi må bli godt kjent først, men å vente til man gifter seg er uaktuelt. Å ha en kjæreste man ikke kan ha sex med er tøvete, og man bør jo være sammen mange år før man gifter seg. Å gå rundt i flere år og være kåt rundt en person minner mest av alt om tortur. Anonymkode: 74b5f...467
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 6. februar 2020 #18 Skrevet 6. februar 2020 Religion. Så ja. 2020 endrer ikke religiøse overbevisninger?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #19 Skrevet 6. februar 2020 Foreldrene mine forventer at jeg skal være jomfru til jeg er gift, men jeg bor alene og har gått over den streken lenge siden. Kan aldri fortelle dem sannheten eller så kommer de til å benekte meg inn i familien. Og ja, det er fortsatt religiøse kristne og muslimer som venter med sex før ekteskap. Jeg kjenner mange som gjør det. Anonymkode: f11b1...42c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #20 Skrevet 6. februar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gammel er du? Lurer oppriktig. Anonymkode: 469ce...db9 Har også lurt på det. Enten veldig ung eller 50+ 💁♂️ Anonymkode: 0387a...b80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå