AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Jeg skal på et intervju førstkommende fredag og er veldig nysgjerrig på denne jobben. Men hvordan er det med lønn for de fleste forsikringsrådgivere? Jeg forsto det slik at denne jobben er i aller høyeste grad provisjonsbasert. Det trigger meg litt, men samtidig er jeg avhengig av en fast inntekt pga løpende utgifter hver mnd.. Jeg trodde det var slutt på ren provisjon? Er det noen som jobber med dette, så fortell meg gjerne litt om din arbeidsdag og dette med lønn 😊 Anonymkode: 52672...017
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Si Ja. Om det ikke fungerer, da kan du takke ja. Anonymkode: ae1f3...d23
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 "Rådgiver" er en eufemisme som betyr selger. Jeg hadde selv fast timelønn, ingen provisjon, da jeg jobbet for If for en del år siden. Da gikk jobben hovedsakelig ut på å ta imot innkommende samtaler fra eksisterende kunder, oppdatere polisene deres, svare på spørsmål, men også pushe flere forsikringer på dem. Det finnes også mer provisjonsbaserte jobber i samme bransje, hvor poenget er at man skal prøve å skaffe nye kunder. Timelønna var forøvrig grei. Anonymkode: d019f...8e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 Husk at nå er det ikke lov å kun jobbe for provisjon. Du SKAL ha fastlønn + evt provisjon. Så lønn får du uansett. Hvis et selskap skriver kun provisjon, så er det bare å melde inn til Arbeidstilsynet Anonymkode: 20e7c...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå