AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Jeg er 31 uker på vei og har ikke kjent noe liv de siste 24 timer. Har prøvd alt, har spist, drukket cola og ligget på siden. Prøvd å spille høy musikk og ligge på siden. Men kjenner ingen ting. Nå er jeg veldig bekymret, hva gjør jeg. Har ringt jordmor på føden og hun sier at vi skal vente til i morgen. Anonymkode: 407fa...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Prøvd kaffe? Typisk Norge at alt skal ventes med. Jeg hadde forlangt en sjekk. Anonymkode: 92eba...ea4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Rart at de ber deg vente så lenge? På den tiden i graviditeten hadde jeg to opplevelser med null bevegelse på et døgns tid. (Alt bra med baby begge gangene:)) Jeg ringte føden og fikk komme inn med en gang. Ring de tilbake og si at du er bekymret og vil inn nå for å sjekke. Anonymkode: d1a8c...8fe 16
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Ikke finn deg i å vente!! Hvis noe er galt kan det være for sent i morra! Anonymkode: 86091...7f0 12
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Er forresten 30+5 selv, og jeg kjenner liv mange ganger om dagen og hadde blitt rasende om de hadde bedt meg vente. Jordmor på helsestasjonen har sagt jeg skal kjenne liv hver dag. Ring tilbake og forlang en sjekk. Anonymkode: 92eba...ea4 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Nå sparka baby et par ganger, etter at jeg har vært på do. Men det var veldig svakt, overhode ikke slik det pleier. Har i tillegg til dette utrolig vondt i vaginaen min, har vondt hver gang jeg beveger meg og det gjør ekstremt vondt å bevege på bena eller stå. Jordmor sa at dette er bekkenløsningssmerter, men jeg kjenner det kun i vaginaen. Har dere noen råd? Dette er mitt første barn, så vet ikke hva jeg kan «forlange» eller forvente av jordmor og andre instanser. Kjenner jeg er bekymret. Har ingen andre å rådføre meg med... Anonymkode: 407fa...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart at de ber deg vente så lenge? På den tiden i graviditeten hadde jeg to opplevelser med null bevegelse på et døgns tid. (Alt bra med baby begge gangene:)) Jeg ringte føden og fikk komme inn med en gang. Ring de tilbake og si at du er bekymret og vil inn nå for å sjekke. Anonymkode: d1a8c...8fe 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke finn deg i å vente!! Hvis noe er galt kan det være for sent i morra! Anonymkode: 86091...7f0 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er forresten 30+5 selv, og jeg kjenner liv mange ganger om dagen og hadde blitt rasende om de hadde bedt meg vente. Jordmor på helsestasjonen har sagt jeg skal kjenne liv hver dag. Ring tilbake og forlang en sjekk. Anonymkode: 92eba...ea4 Takk for råd, kjente som sagt et par svake spark nå, etter nesten 26 timer. Har i tillegg skikkelig smerter i vaginaen. Kjenner at det er veldig vondt å bevege seg og noe trykker nedover når jeg bøyer meg. Bør jeg fremdeles be om en sjekk? Eller er det normalt. Synes det er rart at baby plutselig har blitt mye mindre aktiv, samt at disse smertene har dukka opp. Anonymkode: 407fa...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Ikke normalt, ring rett til føden, ikle gå via jordmor, Anonymkode: fda93...ed5 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Ring opp igjen. Noen ganger vurderer man en ting, som at man kan se an, men hvis personen ringer opp igjen og er mer bekymret tas det alltid en sjekk. Ikke vær redd for å ringe de. Anonymkode: 88c52...576 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke normalt, ring rett til føden, ikle gå via jordmor, Anonymkode: fda93...ed5 Jeg ringte jordmor på føden. Anonymkode: 407fa...312 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Ring og si at du kommer til sjekk nå. Ikke la dem prøve å si at du kan vente til i morgen. Håper alt står bra til med den lille. Oppdater gjerne. Anonymkode: 2db64...349 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring opp igjen. Noen ganger vurderer man en ting, som at man kan se an, men hvis personen ringer opp igjen og er mer bekymret tas det alltid en sjekk. Ikke vær redd for å ringe de. Anonymkode: 88c52...576 Men nå kjente jeg faktisk et par svake spark, er redd for å fremstå som hysterisk førstegangsfødende hvis jeg ringer igjen. Men er samtidig veldig bekymret... Anonymkode: 407fa...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå kjente jeg faktisk et par svake spark, er redd for å fremstå som hysterisk førstegangsfødende hvis jeg ringer igjen. Men er samtidig veldig bekymret... Anonymkode: 407fa...312 De er vant med å få mye tlf, og når noen ringer flere ganger vil de som regel ta en sjekk. Forklar følelsen du har av nedpress og at det er svakere spark. Anonymkode: 88c52...576 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå kjente jeg faktisk et par svake spark, er redd for å fremstå som hysterisk førstegangsfødende hvis jeg ringer igjen. Men er samtidig veldig bekymret... Anonymkode: 407fa...312 Dra å få det sjekket nå uansett. Om alt er som det skal er det kjempeflott og du får ro i sjelen. Om ikke så er det viktig at du får kommet deg der så fort som mulig. Du plager dem ikke med å komme, det er jobben deres, men noen ganger gjør de seg litt vanskelig. Man skal være obs på om bevegelsene endrer seg. Anonymkode: 2db64...349 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er vant med å få mye tlf, og når noen ringer flere ganger vil de som regel ta en sjekk. Forklar følelsen du har av nedpress og at det er svakere spark. Anonymkode: 88c52...576 Får man komme med en gang å få en sjekk? Eller er det ventetid, timesbestilling osv.? Og sjekker de med ultralyd? Eller på annen måte... Beklager mange spørsmål Anonymkode: 407fa...312
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får man komme med en gang å få en sjekk? Eller er det ventetid, timesbestilling osv.? Og sjekker de med ultralyd? Eller på annen måte... Beklager mange spørsmål Anonymkode: 407fa...312 Her får man beskjed om å komme med engang, så tas det ultralyd. I allefall når det er snakk om ekstra sjekk for å se at alt er bra. Anonymkode: 88c52...576
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #17 Skrevet 6. februar 2020 Her sjekker de med ctg, bånd på magen i ca 30min. Bedre å dra en gang for mye Anonymkode: 42b02...0a1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #18 Skrevet 6. februar 2020 Hei igjen TS, meg som er 30+5 her. Ring tilbake og si det som det er, du får jo ikke sove på grunn av dette heller:( Klokken er 4, og det er vel teknisk sett «i morgen»:) Jeg er sikker på at baby har det fint, men man bør ikke ta noen sjanser! Overdriv gjerne, og henvis til at JM på helsestasjonen har sagt at du skal kjenne liv hver dag. Gjør deg streng og ikke unnskyld deg for å være hysterisk o.l., det er mye lettere å avvise forsiktige gravide. Du trenger ikke å nevne de forsiktige sparkene, man må overdrive litt for å få adekvat hjelp i dette landet, dessverre. Se bare på erstatningssummene fra Norsk Pasientskade... ikke for å skremme deg, men det kan faktisk være noe galt og det er vår jobb som mødre å kjempe for å få den hjelpen vi har krav på. Hvis alt er bra med baby så skal du bare være glad, ikke flau for å være «hysterisk». Husk at den som skriker høyest... Du har ALL rett på en sjekk etter 24t, og minn gjerne JM på føden om at HUN står ansvarlig dersom hun nekter deg hjelp og det skjer noe med baby. Tenker pipa får en annen lyd, jeg. Lykke til og jeg er sikker på at alt er bra, men nå ringer du og forlanger helsehjelp for din lille baby. Hilsen medgravid og sykepleier ❤️ Anonymkode: 92eba...ea4 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #19 Skrevet 6. februar 2020 Du er ikke en hysterisk førstegangsfødende. Jeg sier som de andre, ring en gang til g be om å få komme nå! Anonymkode: 1c10a...11e 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #20 Skrevet 6. februar 2020 Det er ingen grunn til at de ikke skal ta deg imot. Det er for slike situasjoner som nettopp din at de er nødt til å ha et tilbud 24/7, ting kan skje. Når jeg selv var gravid i fjor var det superekkelt å ta kontakt selv ved fødsel. Men nå som jeg sitter her med babyen er det så mye lettere enn når han var i magen, og jeg tror det vil bli lettere ved neste graviditet også. Du kommer til å bli takknemlig for at du sjekket en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: 35c15...04c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå