AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Noen som husker den ifra 2004? Det kommer tydeligvis en 2er. Slik jeg forstår det handler det om Jesus i helvete i 3 dager før han oppstår igjen. Noen som skal se den? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Passion_of_the_Christ#Sequel Anonymkode: ca3b5...4b6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Så originalen. Husker bare piskeslagene og jeg så den vel kun fordi jeg hørte at den var veldig voldelig. Tviler på at jeg kommer til å se Jesus 2. Synes generelt ikke slike amerikanske kristenfilmer er noe gode. Anonymkode: dc3fd...f9a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Gibson er en syk mann. Jeg visste at jeg ikke ville se den filmen, og så så jeg intervju med Stålseth etter han hadde sett den, og han var bare helt sjokkert etterpå. Det kunne jeg fortalt deg tenkte jeg. Jeg tenker man må være sadist for å lage slike filmer, og hva har det med Jesu budskap å gjøre? Jeg er ikke kristen men jeg syns det er avskyelig. Så nei, jeg skal ikke se den, ikke traileren en gang. Anonymkode: b044f...84e 2
Silva Pluvialis Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
Krok1 Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Sært. Synes filmen var veldig sterk, og ga en god fremstilling av historien om Jesu død, slik den står skrevet i Bibelen. Den forholdt seg såvidt jeg husker ganske direkte til teksten. Det er vanskelig å se for seg hva korsfestning innebærer bare ved å lese det i en bok. Det var definitivt ikke en film for alle, nei. Men en oppfølger, der noe skal foregå i helvete, blir jo mer en fantasy-film. En film om Jesu liv etter korsfestelsen har ikke mye tekst å hente fra 😛 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, Gorilla skrev: Det er den mest voldelige filmen jeg har vært vitne til i mitt liv. Helt horribel. Jeg så ti minutter, gråt i flere timer, fikk ikke sove fordi jeg var redd djevelen var i rommet. Helt forferdelig. Den filmen skal jeg ikke se igjen! Jeg er kristen, og vissheten om at dette har skjedd gjør filmen enda tøffere å fordøye. Man kan ikke distansere seg, for dette er ikke fiksjon, men sannheten om hva Jesus måtte gjennomgå. Ja nettopp, det er denne effekten regissøren er ute etter, han er ikke god: Anonymkode: b044f...84e
Gjest Familytree Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus i helvete i 3 dager før han oppstår igjen Er det verdt det? Jeg lurer på hvorfor folk lager en simulering av korsfestelsen av Jesus, og jeg synes det er dumere for dem å lage en full film om det.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Dere er passe skjerma hvis dere synes den filmen var så ekstremt voldelig og måtte i tillegg gråte etterpå. For real ? http://replygif.net/1580 Anonymkode: 76c73...58e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er passe skjerma hvis dere synes den filmen var så ekstremt voldelig og måtte i tillegg gråte etterpå. For real ? http://replygif.net/1580 Anonymkode: 76c73...58e Så kult at du er så herdet da. Anonymkode: b044f...84e
Silva Pluvialis Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Just now, Gorilla said: Eller vært vitne til vold som barn som gjorde at jeg ble trigget..? Særlig, hvor beleilig. Hvis det var sant, så hadde du ikke sett slike filmer. Blir som om en vietnam veteran skulle finne på å leke lekekrig Anonymkode: 76c73...58e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 12 timer siden, Gorilla skrev: Det er den mest voldelige filmen jeg har vært vitne til i mitt liv. Helt horribel. Jeg så ti minutter, gråt i flere timer, fikk ikke sove fordi jeg var redd djevelen var i rommet. Helt forferdelig. Den filmen skal jeg ikke se igjen! Jeg er kristen, og vissheten om at dette har skjedd gjør filmen enda tøffere å fordøye. Man kan ikke distansere seg, for dette er ikke fiksjon, men sannheten om hva Jesus måtte gjennomgå. Og noen sier fremdeles at religion ikke er psykisk mishandling.. Anonymkode: 8557a...cfb 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Særlig, hvor beleilig. Hvis det var sant, så hadde du ikke sett slike filmer. Blir som om en vietnam veteran skulle finne på å leke lekekrig Anonymkode: 76c73...58e Det er sant, jo, og jeg så ikke særlig mye av filmen. Klarte det ikke, ble bare ekstremt dårlig, trigget og fikk ikke sove.
Silva Pluvialis Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og noen sier fremdeles at religion ikke er psykisk mishandling.. Anonymkode: 8557a...cfb Det er ikke psykisk mishandling. Var ingen som tvang meg til å se filmen, og jeg så ikke så mye av den heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå