Gå til innhold

Passion of the Christ 2 kommer i 2021

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så originalen. Husker bare piskeslagene og jeg så den vel kun fordi jeg hørte at den var veldig voldelig. 

Tviler på at jeg kommer til å se Jesus 2.  Synes generelt ikke slike amerikanske kristenfilmer er noe gode. 

Anonymkode: dc3fd...f9a

Skrevet

Gibson er en syk mann. Jeg visste at jeg ikke ville se den filmen, og så så jeg intervju med Stålseth etter han hadde sett den, og han var bare helt sjokkert etterpå. Det kunne jeg fortalt deg tenkte jeg. Jeg tenker man må være sadist for å lage slike filmer, og hva har det med Jesu budskap å gjøre? Jeg er ikke kristen men jeg syns det er avskyelig.

Så nei, jeg skal ikke se den, ikke traileren en gang.

Anonymkode: b044f...84e

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Skrevet

Sært. 

Synes filmen var veldig sterk, og ga en god fremstilling av historien om Jesu død, slik den står skrevet i Bibelen. Den forholdt seg såvidt jeg husker ganske direkte til teksten. Det er vanskelig å se for seg hva korsfestning innebærer bare ved å lese det i en bok. Det var definitivt ikke en film for alle, nei. 

Men en oppfølger, der noe skal foregå i helvete, blir jo mer en fantasy-film. En film om Jesu liv etter korsfestelsen har ikke mye tekst å hente fra 😛

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Det er den mest voldelige filmen jeg har vært vitne til i mitt liv. Helt horribel. Jeg så ti minutter, gråt i flere timer, fikk ikke sove fordi jeg var redd djevelen var i rommet. Helt forferdelig. Den filmen skal jeg ikke se igjen! Jeg er kristen, og vissheten om at dette har skjedd gjør filmen enda tøffere å fordøye. Man kan ikke distansere seg, for dette er ikke fiksjon, men sannheten om hva Jesus måtte gjennomgå. 

Ja nettopp, det er denne effekten regissøren er ute etter, han er ikke god:

Gjest Familytree
Skrevet

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jesus i helvete i 3 dager før han oppstår igjen

Er det verdt det? Jeg lurer på hvorfor folk lager en simulering av korsfestelsen av Jesus, og jeg synes det er dumere for dem å lage en full film om det.

Skrevet

Dere er passe skjerma hvis dere synes den filmen var så ekstremt voldelig og måtte i tillegg gråte etterpå. For real ?

http://replygif.net/1580

Anonymkode: 76c73...58e

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er passe skjerma hvis dere synes den filmen var så ekstremt voldelig og måtte i tillegg gråte etterpå. For real ?

http://replygif.net/1580

Så kult at du er så herdet da.

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
Just now, Gorilla said:

Eller vært vitne til vold som barn som gjorde at jeg ble trigget..? 

Særlig, hvor beleilig. 

Hvis det var sant, så hadde du ikke sett slike filmer. Blir som om en vietnam veteran skulle finne på å leke lekekrig

Skrevet
12 timer siden, Gorilla skrev:

Det er den mest voldelige filmen jeg har vært vitne til i mitt liv. Helt horribel. Jeg så ti minutter, gråt i flere timer, fikk ikke sove fordi jeg var redd djevelen var i rommet. Helt forferdelig. Den filmen skal jeg ikke se igjen! Jeg er kristen, og vissheten om at dette har skjedd gjør filmen enda tøffere å fordøye. Man kan ikke distansere seg, for dette er ikke fiksjon, men sannheten om hva Jesus måtte gjennomgå. 

Og noen sier fremdeles at religion ikke er psykisk mishandling..

Anonymkode: 8557a...cfb

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig, hvor beleilig. 

Hvis det var sant, så hadde du ikke sett slike filmer. Blir som om en vietnam veteran skulle finne på å leke lekekrig

Det er sant, jo, og jeg så ikke særlig mye av filmen. Klarte det ikke, ble bare ekstremt dårlig, trigget og fikk ikke sove. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og noen sier fremdeles at religion ikke er psykisk mishandling..

Anonymkode: 8557a...cfb

Det er ikke psykisk mishandling. Var ingen som tvang meg til å se filmen, og jeg så ikke så mye av den heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...