Gå til innhold

Får ikke solgt bolig- tips?Bytte megler?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
På 6.2.2020 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg får ikke solgt leiligheten vår i Oslo. Har hatt to runder fellesvisninger, og skal ha tredje runde til helgen. Det går utover alt, utrolig stressende og vanskelig prosess. Vi har lagt ut prisantydning til flere hundre tusen til hva naboer har solgt for som har helt lik leilighet, men likevel ingen som byr.

Det er etter visning flere som sitter på gjerdet og som vurderer å komme med bud. "Alle" sier leiligheten er fin av de som har vært på visning. Men er det megleren som gjør en dårlig jobb siden hun ikke klarer å vippe de til å by når de er interesserte, men usikre, eller har ikke megler så mye å si, noen erfaringer? Vurderer å bytte megler om det ikke går neste runde, men det blir jo også dyrt. Men det er jo veldig bittert å selge så utrolig mye under hva naboene fikk. Tilsvarende leiligheter fikk fra 400 000 til 800 000 over hva vår prisantydning ligger på. Eneste forskjell er hvilken etg de ligger i, de andre har høyere etg.

Hva ville dere gjort? Leiligheten er stylet av stylist, så den ser bra ut slik, og den er ganske ny. Lurer også på om jeg selv burde ta visningene istedet for megler, siden hun ikke har lykkes så langt, eller er det dårlig ide?

Anonymkode: f9481...151

Sorry, men det har jo faktisk ALT å si!

Jeg hadde gladelig betalt 800.000,- bare for å slippe å bo i 1.etg., SPESIELT fordi det går et tog rett utenfor! Rart du ikke har fått informasjon av megler om at første etasje ved toglinje er utrolig negativt og jekket ned forventningene dine.

Det er en grunn til at "ikke 1. etg" er et eget alternativ på finn.no. Når toget dundrer forbi på natta, når man ligger på sofaen med migrene, når man leser en bok, når baby skal sove på ettermiddagen, når når når, så gjør det jo hele livet surt. Er dessverre derfor dere ikke får solgt.

Endret av loveli
Skrevet
1 time siden, loveli skrev:

Sorry, men det har jo faktisk ALT å si!

Jeg hadde gladelig betalt 800.000,- bare for å slippe å bo i 1.etg. Rart du ikke har fått informasjon av megler om at første etasje er spesielt negativt for veldig mange. Det er en grunn til at "ikke 1. etg" er et eget alternativ på finn.no.

Husk at folk har forskjellige preferanser. Jeg kjøper kun leiligheter som ligger i 1.etasje, fordi jeg har katter og da kan de lett gå ut og inn. Den leiligheten jeg bor nå er en høy 1.etasje,noe jeg tror er mer populært enn en som ligger rett på bakkeplan. 

Syns leiligheten il ts (hvis det er 4-romsen på Løren?) var fin jeg. Men vet om mange som er skeptiske til å bo i 1.etasje, og denne leiligheten er vel beregnet for barnefamilier. Ville egentlig stylet om leiligheten på nytt jeg, i stedet for å velge ny megler. Syns ikke møblene som er brukt er så innbydende. Hvis du har brukt et firma, så har du kanskje klagerett? Kan jo være verdt å prøve :) 

Anonymkode: fd1ac...a79

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husk at folk har forskjellige preferanser. Jeg kjøper kun leiligheter som ligger i 1.etasje, fordi jeg har katter og da kan de lett gå ut og inn. Den leiligheten jeg bor nå er en høy 1.etasje,noe jeg tror er mer populært enn en som ligger rett på bakkeplan. 

Syns leiligheten il ts (hvis det er 4-romsen på Løren?) var fin jeg. Men vet om mange som er skeptiske til å bo i 1.etasje, og denne leiligheten er vel beregnet for barnefamilier. Ville egentlig stylet om leiligheten på nytt jeg, i stedet for å velge ny megler. Syns ikke møblene som er brukt er så innbydende. Hvis du har brukt et firma, så har du kanskje klagerett? Kan jo være verdt å prøve :) 

Anonymkode: fd1ac...a79

Jeg vet jo det, men folk flest vil ikke bo i første etasje, derfor er det et eget valg på finn.no. Altså har man allerede mistet kjøpere flest ved å selge en 1.etg.

Når da toget kommer i tillegg er det ikke rart at salget går treigt.

Ville du bodd langs toglinja med katter som løper ute?

Nei. Tog er aldri en fordel.

Skrevet

Husk at å ha sånne luktepinner og/eller luktelys er meget, meget, meget negativt å ha fremme på visning! Det (kan) tyder på at det gjøres for å skjule en eventuell negativ lukt i leiligheten og det er dermed et veldig dårlig salgstriks!

Anonymkode: 0ea18...0cc

• Liker 3
Skrevet

Hei, dette er ts. Takk for råd og tips men ønsker nå ikke flere tips og råd. Vet hva jeg må gjøre, legger herved tråden død. God dag til dere alle:)

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, dette er ts. Takk for råd og tips men ønsker nå ikke flere tips og råd. Vet hva jeg må gjøre, legger herved tråden død. God dag til dere alle:)

Jeg synes det var frekt av folk å legge ut det de trodde var leiligheten. Og jeg syntes begge var kjempefine, om en av de var dine vil de snart bli solgt! Vi solgte en leilighet i Oslo for to år siden, den ble solgt etter 3. visning for det vi ønsket. Is i magen!

Anonymkode: 8d26b...689

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Edie, adm.

Skrevet
På 7.2.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Hvor lettlurte tror du egentlig folk som skal bruke millioner på ny bolig er?

Anonymkode: 1897c...d49

Mange styrer unna boligannonsene med ti bilder av frukt og nærbilde av en blomst.. Lett å tape potensielle kjøpere på feil bilder i boligannonsen. 2 grunner til at jeg klikket meg fort ut av slike annonser. 1. Hvorfor velger selger å ha 3 bilder av blomster og frukt istedetfor flere av rommene? Er det noe feil med leiligheten siden de fokuserer på nybakt brød og sitroner? 2.  annonsen virket amatørmessig. Pga slike bilder. Jeg mistenkte automatisk at megler da heller ikke har satt seg helt inn i det viktige med leiligheten. Ung nyutdannet megler som skal selge "kule" bilder men som ikke har satt seg inn i det tekniske. En proff megler viser det viktige, ikke sitroner og en brettet missonihåndkle. 

Klikket meg og ut av boligannonser der det var klart at det var tatt med ekstrem vidvinkel. Ble så ofte skuffet når jeg kom på visning. 

Anonymkode: a3fba...f16

Skrevet

Ville kanskje trukket annonsen, og lagt den ut igjen om 2 eller 3 uker. Boligprisene er på vei opp i Oslo, og det ser ut som de skal stige ganske bra i år. Du får sikkert solgt, og tiden står på din side i et oppadgående marked.

Anonymkode: d9ba6...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...