Gå til innhold

Bambus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere med bambus undertøy? Jeg tåler det, men syns det klør litt, men vil samtidig holde varmen da jeg jobber mye ute. 

Anonymkode: b62fc...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viskose er helt OK, men dersom du ønsker å holde varmen uten å bli svett bør du heller bruke tøy av ull eller silke. Grantrær er fine til jul, men har ikke fullt så stor nytte som varmende bekledning om vinteren. 

Anonymkode: b5a24...3cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis du virkelig har undertøy laget av bambus kan jeg forstå at det klør, for bambus er omtrent som hamp.

Jeg vil tro at undertøyet ditt er laget av viskose og det er ikke akkurat kjent for å varme noe særlig, tvert i mot er det stoff som brukes når det er varmt fordi det slipper varmen gjennom. Å bruke det som varmende undertøy ville ikke falt meg inn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lauv skrev:

Altså, hvis du virkelig har undertøy laget av bambus kan jeg forstå at det klør, for bambus er omtrent som hamp.

Jeg vil tro at undertøyet ditt er laget av viskose og det er ikke akkurat kjent for å varme noe særlig, tvert i mot er det stoff som brukes når det er varmt fordi det slipper varmen gjennom. Å bruke det som varmende undertøy ville ikke falt meg inn.

Bambus i denne sammenhengen er bambusviskose, ja. Og det har helt andre kvaliteter enn det som vanligvis går under navnet viskose.

Anonymkode: af559...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for avsporingen, men at man kaller viskose for bambus blir omtrent som å kalle printerpapir for gran, og å påstå at det er stor forskjell i kvalitet om cellulosen kommer fra gran eller furu. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bambus i denne sammenhengen er bambusviskose, ja. Og det har helt andre kvaliteter enn det som vanligvis går under navnet viskose.

Anonymkode: af559...e87

Hvilke kvaliteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...