Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #1 Skrevet 9. september 2002 Jeg har et vanlig hull i hvert øre, som de fleste andre jenter der ute. Men jeg har i mange år hatt lyst til å strekke disse hullene opp til ca. en cm diameter. Jeg lurer litt på om det er noen andre som har gjort dette, som har erfaringer å dele med meg? Jeg har sett noen jenter med store hull, men det er langt mellom dem. Jeg så ei jente i en kjøkkenutstyrsbutikk i grensen i Oslo i helgen som hadde flotte "øre-rør" (vet ikke hva de heter egentlig). I Trøndelag ser jeg så godt som ingen. Noen som vet litt om dette? Hva skjer feks. den dagen jeg ikke vil ha dem lenger, forsvinner hullene? Hva med akupunktur-punkter? Hvor vondt er det? Inger
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #2 Skrevet 9. september 2002 Hei! Dette er det ikke noe problem å gjøre selv, men du trenger følgende: tålmodighet rett utstyr Det du gjør er rett og slett å sette inn tykkere og tykkere ringer i hullet. Bruk masse olje og masser gjerne øreflippen litt når du holder på. Du kan strekke ca hver tredje uke eller ved kortere intervaller. Får du en rift (noe som kan skje hvis du går for fort fram eller tar for tykk ring i) så må du vente langre før du tar i en tykkere ring. Noen ganger vil du trenge en stang ment for dette formålet som i ene enden har tykkelsen til det smykket du har i, og i andre enden størrelsen til smykket du vil ha i. Denne lirkes / presses gjennom øret ved hjelp av olje, tålmodighet og sammenbitte tenner. Smykkene du bruker i slike hull er såkalte "flesh tubes" - hule rør som du fester med en O-ring i hver ende (gummiring som bla brukes av rørleggere). Andre typer smykker er bla plugger av plexiglass, glass, tre, stål etc. Jeg har hatt mine hull strukket opp til 5mm (hvis jeg ikke husker feil). Jeg måtte la de gro pga nikkelallergi som utviklet seg til at jeg ikke tålte noenting i hullene, ikke engang plexiglass. Tommelfingerregelen er at det tar like lang tid å krympe hullene som det tok å strekke dem opp. Hullene blir ikke like små og fine som før, men nesten. I forhold til akupunktur så *tror* jeg at det ikke betyr så mye hvorvidt du har vanlige hull i ørene eller oppstrukkete hull, men det kan jeg ikke svare sikkert på. Det eneste som i grunnen skjer er jo at du utvider hullet og slik kanskje "flytter" noen punkter, men de blir jo ikke borte. Spør mer hvis du trenger! Holder forresten til i Trøndelag selv :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå