Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skriver et innlegg her, men vet ikke helt om det passer. Jeg og kjæresten har tenkt vi skal prøve i 2022, etter vi mistet i august. Har hatt regelmessig mens på 28 dager og har alltid fått positiv test på den 13/14/15 dagen. Tok en angrepille samme dag som positiv test, fikk syklusen på 29 dager og nå har jeg ikke fått eggløsning denne syklusen.  er nå på CD 15....hva skjer?

Anonymkode: e190c...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har blitt utredet hos gynekolog, alt er normalt, så vil ikke tro det er PCOS....

Skrevet

Det er vel bare å vente noen dager å se om den dukker opp. At den varierer noen ganger i løpet av livet, er jo helt vanlig. Men er det nødvendig å sjekke så nøye for eggløsning, hvis dere ikke skal prøve før i 2022? Er det for å unngå graviditet, så er det enklere å bruke annen prevensjon. 

Anonymkode: dc6d4...b9f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å vente noen dager å se om den dukker opp. At den varierer noen ganger i løpet av livet, er jo helt vanlig. Men er det nødvendig å sjekke så nøye for eggløsning, hvis dere ikke skal prøve før i 2022? Er det for å unngå graviditet, så er det enklere å bruke annen prevensjon. 

Vi brukte kondomer, men jeg reagerte på det😩 Derfor jeg bruker eggløsningstester for å finne ut syklus/eggløsning for å unngå gravidite til vi skal prøve.😊 men takk for svar.

Skrevet

Men hadde ikke stresset over eggløsningen ihvertfall. Se noen dager til, så brått er den der. Hør med en gynekolog ang annen prevensjon, så slipper du all den testingen. Blir lei testing etterhvert, og ikke minst dyrt. Har testet selv i maaange år.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hadde ikke stresset over eggløsningen ihvertfall. Se noen dager til, så brått er den der. Hør med en gynekolog ang annen prevensjon, så slipper du all den testingen. Blir lei testing etterhvert, og ikke minst dyrt. Har testet selv i maaange år.

Skal ringe gynekolog😊 ja, er veldig dyrt i lengden😩brukt veldig mye penger på tester, så har startet med å kjøpe fra eBay...kanskje jeg har hatt eggløsning, men de i fra eBay ikke er til å stole på?🤔

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ringe gynekolog😊 ja, er veldig dyrt i lengden😩brukt veldig mye penger på tester, så har startet med å kjøpe fra eBay...kanskje jeg har hatt eggløsning, men de i fra eBay ikke er til å stole på?🤔

Jeg har kun brukt fra apotekene, så de fra eBay har jeg aldri prøvd. Hvis du tester en gang om dagen, så kan du ha misset den å. Hos meg så varer den ikke alltid i et døgn engang, så hvis jeg ikke hadde gjort det 2 ganger om dagen, så hadde jeg ikke fått positiv test. Så kan være det som har skjedd å. Å noen ganger tester jeg positivt i nesten 3 døgn.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun brukt fra apotekene, så de fra eBay har jeg aldri prøvd. Hvis du tester en gang om dagen, så kan du ha misset den å. Hos meg så varer den ikke alltid i et døgn engang, så hvis jeg ikke hadde gjort det 2 ganger om dagen, så hadde jeg ikke fått positiv test. Så kan være det som har skjedd å. Å noen ganger tester jeg positivt i nesten 3 døgn.

Har pleid å få positiv test i over 24 timer før, kanskje jeg har misset eggløsningen? Hadde én test kvelden på CD 14, den var negativ....

Skrevet

Alle hopper over en eggløsning innimellom. Enkelte eggløsningstester er defekte. Enkelte sykluser har så kort/bratt LH kurve at den er over på timer og testen ikke fanger det opp. Innimellom er urinen for utvannet til å teste positivt selv om man har eggløsning. Angrepillen er proppfull av hormoner og kan forstyrre syklusen mye. Og en titalls andre forklaringer jeg ikke orker ramse opp. Ingen mister plutselig eggløsning.

Du har regelmessige sykluser. Det er to år til du skal prøve. Du har klart å bli gravid. 

Senk skuldrene. Slapp av. Ikke tenk mer på dette. Spar pengene.

Anonymkode: 07175...9b8

• Liker 2
Skrevet
På 5.2.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Hei, skriver et innlegg her, men vet ikke helt om det passer. Jeg og kjæresten har tenkt vi skal prøve i 2022, etter vi mistet i august. Har hatt regelmessig mens på 28 dager og har alltid fått positiv test på den 13/14/15 dagen. Tok en angrepille samme dag som positiv test, fikk syklusen på 29 dager og nå har jeg ikke fått eggløsning denne syklusen.  er nå på CD 15....hva skjer?

?

Anonymkode: a36fc...94c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: a36fc...94c

Tok angrepille samme dag som jeg fikk positiv eggløsningstest. Vi vil helst ikke ha barn før 2022, med hensyn av andre ting i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...