AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 For omtrent et halvt års tid siden, fortalte jeg, på en vennekveld, den ekte årsaken til at jeg og mannen har flyttet fra hverandre. Jeg fortalte om år med psykisk og fysisk vold. Fire av fem par som var der, omfavnet meg, gråt med meg, støttet og støtter meg den dag i dag. Men dette ene paret, så på meg med skeptisk blikk, sa rett ut at dette klarte de ikke tro på. Jeg fortalte i detaljer hva jeg har opplevd med han, men de kunne ikke forstå at en så god og sjarmerende mann (utad ja...!) kan være slik på hjemmebane. Han er jo SÅ herlig, den mannen! Nå har tiden gått, og tross fraflytting har ting forverret seg. Det har vært flere episoder av vold også etter brudd. For en ukes tid siden satt politiet inn et besøksforbud mot meg. Han får ikke på noe som helst måte kontakte meg, det neste halve året. For meg er det en lettelse, da jeg sliter med mye frykt. Foreløpig vet veldig få venner om dette...men det vil jo komme for en dag, at slik er det nå. Mange vet vel at det skal veldig tungtveiende grunner til for å få et besøksforbud. Det er ikke bare å knipse, også får man det. Kan det tenkes at vennene vil få øynene opp? Og hva tror dere er sannsynlig å tro om deres reaksjon? Vil de komme og si unnskyld? vil de være så stolte at den unnskyldningen aldri kommer? Hvordan ville du har reagert hvis du oppdaget at du hadde tabbet deg skikkelig ut, og snudd ryggen til en veldig nær venn, som trengte deg i sin dypeste krise...for så å finne ut at du tok skikkelig feil av henne og situasjonen...? Anonymkode: d2efb...8ce
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Venner? De to er ikke venner av deg og dette må du innse kjapt. Vil du ha folk i livet ditt som ikke tror på deg fordi mannen din "er så sjarmerende og god" - de er jo manipulert og blendet for hvem han faktisk er. De er jo ofre selv for mannen din/eksen din og de aner det ikke engang... Anonymkode: b0d4d...ede 41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Så lenge de er sjarmert av den psykopaten så er de ikke dine venner. Husk, 1 av 5 trodde ikke på deg. 4 par trodde på deg, fokuser på de. Anonymkode: d57c4...da0 46
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venner? De to er ikke venner av deg og dette må du innse kjapt. Vil du ha folk i livet ditt som ikke tror på deg fordi mannen din "er så sjarmerende og god" - de er jo manipulert og blendet for hvem han faktisk er. De er jo ofre selv for mannen din/eksen din og de aner det ikke engang... Anonymkode: b0d4d...ede Ja dette er jeg veldig enig med deg i. Han har absolutt blendet dem med både sitt ytre og sin påtatte sjarm. Men jeg er villig til å tilgi mine venner, dersom de ber meg om det. Men jeg lurer så på om det kommer til å skje. Jeg for min del hadde skammet meg så ekstremt, dersom det var jeg som opplevde dette. Hadde det vært min venn, og plutselig fikk denne eksen besøksforbud, da ville jeg jo tenkt "i alle dager, hun må jo ha snakket sant!" ? Anonymkode: d2efb...8ce
Maleficenta Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette er jeg veldig enig med deg i. Han har absolutt blendet dem med både sitt ytre og sin påtatte sjarm. Men jeg er villig til å tilgi mine venner, dersom de ber meg om det. Men jeg lurer så på om det kommer til å skje. Jeg for min del hadde skammet meg så ekstremt, dersom det var jeg som opplevde dette. Hadde det vært min venn, og plutselig fikk denne eksen besøksforbud, da ville jeg jo tenkt "i alle dager, hun må jo ha snakket sant!" ? Anonymkode: d2efb...8ce Enig med de over. De er ikke dine venner når de velger hans parti 6
Neket Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 Jeg tror neppe de snur pga et besøksforbud. De vil nok lure på hvor langt du skal dra dette dramaet ditt. Om da ikke noen av de som tror deg, greier å snu dem. 19
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 Jeg synes du virker ekstremt opphengt i det venneparet som var skeptiske til det du fortalte. De reagerte ikke som du forventet, trodde og håpet at de skulle gjøre. Du kjente de tydeligvis ikke så godt. Du vet ikke hvorfor de reagerte som de gjorde. Kanskje exen din har fortalt de en annen historie? Kanskje de selv lever i et voldelig forhold? Dere er forskjellige. Jeg tviler på at de kommer krypende for å be om tilgivelse (slik du håper på). La det gå. Anonymkode: b71d4...f92 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du virker ekstremt opphengt i det venneparet som var skeptiske til det du fortalte. De reagerte ikke som du forventet, trodde og håpet at de skulle gjøre. Du kjente de tydeligvis ikke så godt. Du vet ikke hvorfor de reagerte som de gjorde. Kanskje exen din har fortalt de en annen historie? Kanskje de selv lever i et voldelig forhold? Dere er forskjellige. Jeg tviler på at de kommer krypende for å be om tilgivelse (slik du håper på). La det gå. Anonymkode: b71d4...f92 Er ikke "ekstremt opphengt" i venneparet på noen måte. Har nok av andre venner. Men det har likevel såret meg at noen som en gang sto meg nært, vender meg ryggen. Hadde du ikke blitt skuffet kanskje? Selvsagt har eks fortalt en annen historie, men han har også etterhvert innrømt noe...slik at de rundt kan forstå at dette ikke bare er påfunn fra min side. Ja selvsagt kan det tenkes at de har det på samme måten og derfor distanserer seg. Hva vet jeg. Jeg håper de vil be meg om unnskyldning ja, men skjer det ikke, så gir jeg bengen i dem for alltid. Anonymkode: d2efb...8ce 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 8 minutter siden, Neket skrev: Jeg tror neppe de snur pga et besøksforbud. De vil nok lure på hvor langt du skal dra dette dramaet ditt. Om da ikke noen av de som tror deg, greier å snu dem. Dette tror faktisk ikke jeg heller. Jeg antar det er slik de vil tenke, at jeg nok en gang lager drama. Når det er sagt....hvor lett er det egentlig å få politi og politiadvokater med på et slikt drama, tro...? det burde jo gå opp noen lys... Anonymkode: d2efb...8ce 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette er jeg veldig enig med deg i. Han har absolutt blendet dem med både sitt ytre og sin påtatte sjarm. Men jeg er villig til å tilgi mine venner, dersom de ber meg om det. Men jeg lurer så på om det kommer til å skje. Jeg for min del hadde skammet meg så ekstremt, dersom det var jeg som opplevde dette. Hadde det vært min venn, og plutselig fikk denne eksen besøksforbud, da ville jeg jo tenkt "i alle dager, hun må jo ha snakket sant!" ? Anonymkode: d2efb...8ce Du kan ikke, Ts, stole på dem. Du må ikke finne på å ta opp igjen kontakten - plutselig har de alliert seg med din ex og fortalt han at du skal på hytta i helga, og så er løpet kjørt. Du har nøyaktig null garanti for at de ikke fortsatt tror hans versjon. Eller for at de faktisk tror din versjon og har trodd den hele tiden, men gir bæng i at han er voldelig fordi de liker omgåes han (det siste er så vanlig i Norge at folk burde være mørkredd) Anonymkode: de96f...05e 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Du har hatt et dårlig forhold, ikke de. Du har opplevd han som voldelig, de har opplevd han som en god venn. Er det de som har vendt deg ryggen eller er det du som har vendt dem ryggen fordi de ikke valgte side? Anonymkode: b0eac...3a6 1
moho Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 Dette opplever de fleste som går gjennom konfliktfylte brudd, også når det ikke er snakk om vold. Enkelte velger side, og snur seg aldri tilbake. Man må nok bare akseptere at det er sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 Jeg tenker at man ikke bør være for streng mot sine venner. Jeg har opplevd det samme, mine venner klarer heller ikke å tro ordentlig på hvor ille en av eksene mine var, for han er jo så sjarmerende og skjønn. Jeg ser skepsisen deres og at de lurer på om jeg overdriver eller er for sårbar, men jeg tilgir dem, fordi jeg vet at nøyaktig dette var årsaken til at jeg ble for lenge i det forholdet. Jeg klarte jo heller ikke å tro at denne vidunderlige skjønne mannen faktisk var i stand til å være så kynisk og jævlig. Til slutt måtte jeg bare erkjenne det, men jeg sliter fortsatt med å tro på det og må minne meg selv på alle episodene og volden han utsatte meg for. Dine venner kan likevel være glad i deg, Ts. De er bare forblindet av en dyktig manipulator. Men bare du vet hva du kan takle, så klart ❤️ Anonymkode: 6c794...296 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 Herregud er det mulig!! Jeg er helt sjokkert!!! Vet du hva disse her hadde jeg ikke brydd meg døyt om! De bryr seg ikke om deg i en traumatisk krise, så ikke la de bety noe for deg heller! Om de angrer så javel det skulle bare mangle! Men ikke forvent at de gjør det for de høres ikke helt gode ut selv! Jeg hadde unngått de resten av mitt liv... Kjenner godt til hvordan psykopater ikke bare manipulerer offeret , men også de rundt så de er på hans side. Men at de tviler når du står fram sier noe om holdningene dems til voldsofre , og kan ikke unnskyldes med at de trodde han var snill og sjarmerende... Utrolig bra du har anmeldt forresten! Ta tilbake livet ditt og kast alle negative folk ut av livet! Du fortjener å få det godt nå! Anonymkode: b9357...994 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke "ekstremt opphengt" i venneparet på noen måte. Har nok av andre venner. Men det har likevel såret meg at noen som en gang sto meg nært, vender meg ryggen. Hadde du ikke blitt skuffet kanskje? Anonymkode: d2efb...8ce Jeg bruker ikke energi på folk som ikke vil ha mer med meg å gjøre, eller som sårer meg. Og jeg sitter definitiv ikke med åpne armer og venter på en unnskyldning. Anonymkode: b71d4...f92
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 Det er faktisk veldig lett å få besøksforbud. (Kanskje ikke for veldig lenge, men uker og noen mnd er lett) Så om disse virkelig ikke tror deg, hjelper ikke det. De kan tro du bare skaper ennå mer drama. Så disse folka mà du bare drite i. Som nevnt over her, de er ikke dine venner! Anonymkode: 67c03...917
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #17 Skrevet 6. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har hatt et dårlig forhold, ikke de. Du har opplevd han som voldelig, de har opplevd han som en god venn. Er det de som har vendt deg ryggen eller er det du som har vendt dem ryggen fordi de ikke valgte side? Anonymkode: b0eac...3a6 Beklager å si det, men du virker ikke helt god. Anonymkode: 12c80...7ed 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #18 Skrevet 6. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager å si det, men du virker ikke helt god. Anonymkode: 12c80...7ed Stopp med denne victimblamingen og å trykke allerede traumatiserte og nedtrykte folk enda mer ned! Angst er et vanlig symptom på PTSD man får av vold, og det er ikke så rart at hun tenker på dette her! Anonymkode: b9357...994 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #19 Skrevet 6. februar 2020 Vennene dine er ikke venner. De liker mannen bedre enn deg og derfor tar de alltid hans parti. Alt han gjør mot deg er i deres verden helt riktig. Om de hadde sett med egne øyne at denne mannen mishandlet deg så hadde de trodd det var noe du hadde funnet på. Anonymkode: e3f74...7d4 3
Maleficenta Skrevet 6. februar 2020 #20 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stopp med denne victimblamingen og å trykke allerede traumatiserte og nedtrykte folk enda mer ned! Angst er et vanlig symptom på PTSD man får av vold, og det er ikke så rart at hun tenker på dette her! Anonymkode: b9357...994 Victimblamingen? Tror ikke det var ment til ts. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå