AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 I følge Google så koster en fange i Norge i snitt 2700kr dagen. Det er 961200kr i året. Hvor mye er den norske stat villige til å gi meg for å ikke gjøre noe, bortsett fra å ikke havne i fengsel? Staten kan F.eks gi meg 500k i året ellers så gjør jeg noe kjipt og blir satt i fengsel Anonymkode: c71d6...169
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Tenk hvor mye penger du kan få for hvert barn du ikke får!!!! 😱 Anonymkode: 2ad47...d02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 De driter i om folk sitter i fengsel. De tjener mer på å knekke sjela til folk og syns vel det er verdt pengene. Anonymkode: 38cf2...f6b
Hentacruel Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Den norske stat er bare glad for å investere i allmennpreventiv effekt ved å bure deg inne.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, Hentacruel skrev: Den norske stat er bare glad for å investere i allmennpreventiv effekt ved å bure deg inne. Ironisk nok så avler fengsel bare mer kriminalitet. God plass for å mingle med andre kriminelle og få nye planer Norske rettssystemet er en joke! Anonymkode: 38cf2...f6b
Hentacruel Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Ironisk nok så avler fengsel bare mer kriminalitet. God plass for å mingle med andre kriminelle og få nye planer Norske rettssystemet er en joke! Anonymkode: 38cf2...f6b Folk ser at livet til de innsatte bare går nedover fra første soning og blir motivert til å unngå hele prosessen. Det at kriminelle har høy tilbakefallsprosent er bare bra for det minner andre lovlydige borgere om at man skal være lovlydig hele livet hvis ikke så er livet ødelagt. Kriminelle er for dumme til å innse det selv, men de er nyttige eksempler som lar seg statueres igjen og igjen. Var det ikke nok dumme kriminelle som ble tatt så måtte staten ansatt skuespillere som fanger til å avskrekke resten av borgerne, men det trengs heldigvis ikke for det er nok av brødhoder som ikke forstår at samfunnet tjener på at de ofrer friheten sin.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge Google så koster en fange i Norge i snitt 2700kr dagen. Det er 961200kr i året. Hvor mye er den norske stat villige til å gi meg for å ikke gjøre noe, bortsett fra å ikke havne i fengsel? Staten kan F.eks gi meg 500k i året ellers så gjør jeg noe kjipt og blir satt i fengsel Anonymkode: c71d6...169 Du får allerede mer enn dette gjennom velferdsytelser og tjenster finansiert gjennom stjålne penger (skatter). Staten setter ikke folk i fengsel for morro, det er for å beskytte samfunnet fra farlige mennesker, en vel verdt investering Anonymkode: b5058...67a
Brunello Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ironisk nok så avler fengsel bare mer kriminalitet. God plass for å mingle med andre kriminelle og få nye planer Norske rettssystemet er en joke! Anonymkode: 38cf2...f6b Det er nettopp derfor vi bruker fengselsstraff bare der det anses som strengt nødvendig av sikkerhets- og/eller allmennpreventive hensyn. Svært få (om ingen) andre land i verden bruker fengselsstraff så lite som oss. Straffene er også lavest i verden.
Adrenalina61 Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får allerede mer enn dette gjennom velferdsytelser og tjenster finansiert gjennom stjålne penger (skatter). Staten setter ikke folk i fengsel for morro, det er for å beskytte samfunnet fra farlige mennesker, en vel verdt investering Anonymkode: b5058...67a Til din informasjon. Det er ikke alle som sitter i fengsel som er farlige. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får allerede mer enn dette gjennom velferdsytelser og tjenster finansiert gjennom stjålne penger (skatter). Staten setter ikke folk i fengsel for morro, det er for å beskytte samfunnet fra farlige mennesker, en vel verdt investering Anonymkode: b5058...67a Nåja jeg vet om uskyldige og ufarlige folk som politiet og kriminalomsorgen har brukt titalls millioner på. Det er gøy å leke monopol med statskassa og menneskeliv, skjønner du! Anonymkode: 38cf2...f6b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 On 2/6/2020 at 6:45 AM, Hentacruel said: Folk ser at livet til de innsatte bare går nedover fra første soning og blir motivert til å unngå hele prosessen. Det at kriminelle har høy tilbakefallsprosent er bare bra for det minner andre lovlydige borgere om at man skal være lovlydig hele livet hvis ikke så er livet ødelagt. Kriminelle er for dumme til å innse det selv, men de er nyttige eksempler som lar seg statueres igjen og igjen. Var det ikke nok dumme kriminelle som ble tatt så måtte staten ansatt skuespillere som fanger til å avskrekke resten av borgerne, men det trengs heldigvis ikke for det er nok av brødhoder som ikke forstår at samfunnet tjener på at de ofrer friheten sin. Ikke bare det, men ved å sleppe kriminelle gjenganger ut igjen gang på gang, så holder politiet mølla/hjulet igang. Det ser bra ut på papiret, oppklaringsprosenten holdes vedlike, politiet får økte midler fra staten, de mister ikke jobbene sine. Det er nok mye som foregår bak korridorene som folk ikke er klar over. Folk i Norge er temmelig naive! Anonymkode: 6d5ae...1db
Bix Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 Jeg ser for meg fremtidens bankran: En skikkelse med finlandshette kommer stormende inn i en av de få bankene som er igjen, og brøler: "Gi meg kredittkort for 200.000, ellers går jeg frivillig i fengsel, og dere må betale det tidobbelte ...!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå