Gå til innhold

Kan lamper som står på 24/7 sette merke på veggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på noe. Jeg leier en leilighet og har siden jeg begynt å leie hatt to vegglamper som står på 24/7. Kan lamper lage merker på veggene når de står på hele tiden? Eneste gangen lampene har vært av har vært når jeg er bortreist, og det har ikke vært mange gangene. 

Anonymkode: 47651...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg. 

Anonymkode: 0b56b...f52

Skrevet

Jeg tror at det er mullig. Hvis du har sterk hallogen pære eller sånn 100w glødepære så kan varmen fra disse sette spor på veggen. Det avhenger også av materialet på veggen ,hvor nær veggen lampe er osv...

Anonymkode: f880c...ff7

Skrevet

Det kommer helt an på lampa. 

Anonymkode: 4cc84...f75

Skrevet
På 5.2.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Kom til å tenke på noe. Jeg leier en leilighet og har siden jeg begynt å leie hatt to vegglamper som står på 24/7. Kan lamper lage merker på veggene når de står på hele tiden? Eneste gangen lampene har vært av har vært når jeg er bortreist, og det har ikke vært mange gangene. 

Så lenge det er normale LED-pærer: nei.

Dersom det mot all logikk og sannsynlighet er satt inn gammeldagse pærer (altså halogen eller glødepærer) så er svaret ja. Og at du må bytte dem ut med LED.

Anonymkode: 5bc85...cdf

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er normale LED-pærer: nei.

Dersom det mot all logikk og sannsynlighet er satt inn gammeldagse pærer (altså halogen eller glødepærer) så er svaret ja. Og at du må bytte dem ut med LED.

Anonymkode: 5bc85...cdf

Ganske sikker på at det er LED, ja. Takk for svar! 

Skrevet
På 5.2.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet, slår du ikke av lys feks om sommeren når det er lyst ute? Eller når du skal på jobb eller slikt? 
Nei, jeg tror ikke LED pærer lager merker. 

Anonymkode: d5bc6...a61

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet, slår du ikke av lys feks om sommeren når det er lyst ute? Eller når du skal på jobb eller slikt? 
Nei, jeg tror ikke LED pærer lager merker. 

Anonymkode: d5bc6...a61

Jeg kan ikke snakke for TS, men jeg har også 1-2 lamper som alltid står på, så jeg slipper å komme hjem til kølsvart hus etter mørkets frembrudd og finner frem til do om jeg må opp på natta. Med LED-pærer er strømforbruket til dette helt mikroskopisk. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke snakke for TS, men jeg har også 1-2 lamper som alltid står på, så jeg slipper å komme hjem til kølsvart hus etter mørkets frembrudd og finner frem til do om jeg må opp på natta. Med LED-pærer er strømforbruket til dette helt mikroskopisk. 

... og det er dessuten lite naturlig lys i gangen, så uten disse lampene er det ganske mørkt selv midt på dagen i juni. 

Skrevet

Jeg tviler på at selve lyset fra pærene lager noen merker på veggen. Da er det nok større sjanse for at det blir merker eller avtrykk - rent fysisk - av lampene på veggen. Altså bare der de henger.  Men det kommer jo an på hva slags lamper det er, hvor tunge de er osv

Anonymkode: d2871...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...