Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt det faget før? Jeg trenger veldig hjelp og jeg har ingen jeg kan spørre. Noen som vil hjelpe litt? Eller om det er noen steder jeg kan henvende meg hvor jeg kan betale eller lignende. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du kan jo først legge ut problemstillingen her, så ser vi hva vi kan få til. :) Fra tittelen aner jeg en hint av Excel problem.

Skrevet

Ja er et ganske omfattende ( i mine øyne) haha arbeidskrav hvor jeg skal ved hjelp av excel finne vinningspunktet og litt forskjellig greier. For å være helt ærlig så har jeg aldri i mitt liv lest så mye og skjønt så lite. Men første oppgave er slik 

Sak 1: Utvikling av en enkel Excel modell som kan benyttes ved ulike problemstillinger rundt markedstilpasning.

Du skal utvikle en enkel regnearkmodell der bedriften kan legge inn forventninger om salgsmengde, kostnader og pris som inndata, og få frem et enhetsdiagram (utdata) som kan brukes til å gjøre vurderinger rundt markedstilpasningsspørsmål.

Modellen skal være dynamisk, det vil si at en endring i noen av inndatene fører til en oppdatering (endring) i utdatene. Du må altså legge inn formler og cellereferanser der det er mulig (unngå å legge inn tall i formlene).

Skrevet

Ok, er det alt? Ingen info om produktet og de punktene som nevnes? Står man fritt til å velge alt det selv? Selve oppsettet er nok ikke så vanskelig å lage, men syns er mangelfull info her. Men nå er det 15 år siden hadde bedøk faget, så ting kan ha forandret seg. Måtte sjekke opp hva enhetsdiagram er for noe.

Generelt forstår jeg du har et produkt og skal lage markedsprognose. Legger inn salgsmende, salgspris og produksjonskostnader i en tabell og beregne lønnsomheten av produktet og vise det i et diagram. Beregningen må skje i egne celler med bare referanser, slik at når cella brukes til diagrammet, oppdaterer utdataen seg automatisk når du endrer inndata.

Det dukket opp noen YT-videoer når søkte opp enhetsdiagram så kan se på dem også og se om du forstår mer av oppgaven. :)

Beklager at kunne ikke være til mere hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...