AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Hei er en mann på 19 som skal kjøpe gave til en venninne som betyr mye for meg og har hjulpet meg gjennom hele livet. Hav har dere å foreslå? Prisklasse 0 -15 000kr Anonymkode: 4afb9...075 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Er det en spesiell anledning, bursdag f eks? Er det en kjæreste, en du håper skal bli kjæreste eller bare en venninne? Er det kjæresten din og bursdag, kan du slå til med 1000-1500 kr kanskje. Er det bare en venninne, må du ikke bruke for mye penger. For store gaver setter folk i forlegenhet (dvs at det føles kleint). Da må "størrelsen" heller ligge i omtanken gaven er valgt med, og ordene på kortet eller hva du sier når du gir bort gaven. For dyr gave kan støte henne bort fra deg, så rart det enn høres ut. Anonymkode: 600ed...92f 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 On 2/5/2020 at 8:30 PM, AnonymBruker said: Hei er en mann på 19 som skal kjøpe gave til en venninne som betyr mye for meg og har hjulpet meg gjennom hele livet. Hav har dere å foreslå? Prisklasse 0 -15 000kr Anonymkode: 4afb9...075 Jeg håper for din del at du ved et uhell kom til å skrive et 0-tall for mye. En slik sum vil være for mye. Jeg skjønner veldig godt hvordan det føles å være i en evig takknemlighetsgjeld til noen, der man føler at man aldri vil klare å veie opp for det den andre har gjort for deg, økonomisk sett. Likevel tror jeg det er minst like viktig at du husker på denne personen i dine positive stunder: Invitere til dine bursdager (uten å forvente gave), takke henne ved høytidelige taler som hvis du skal feire din 30/40/50-årsdag og lignende. Jeg tenker også at det er veldig lett å trå veldig feil på kjøp av smykker. Man har så ulik smak. Kanskje et gavekort hos en gullsmed heller hadde vært noe? Men da heller til 1000 kr maks, tenker jeg. Det kommer også veldig an på hvilken anledning du skal gi det i. Har hun en rund dag? Anonymkode: bcfda...c81
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Ikke kjøp noe til 15000 iallfall. Kan bli for mye, og følelsen av for mange forventninger kan plutselig oppstå. Om du skal kjøpe gave til noen, så bør du ta utgangspunkt i hva venninnen din liker. Anonymkode: 1293c...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå