Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er nå 26 år. Han har jobb og jeg er ferdig utdannet til neste år. Vi skal prøve å bli gravid i løpet av neste år. Er det noe man burde tenke på på forhånd? Noen forberedelser jeg burde gjøre før jeg ønsker å bli gravid? 

Anonymkode: b2c52...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en normal bmi, ta folat/jod, spar opp litt buffer-penger, ha en trygg plass å bo.

Anonymkode: dbb59...15f

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på foreldrepenger? Nå vet jeg ikke om du har jobb nå eller har ordnet jobb til studiene er ferdig, men lurt å ha opparbeidet seg rett til foreldrepenger først. Lykke til 🥰

Anonymkode: fd64f...f04

Skrevet

Ikke begynn på folat enda, men tre måneder før prøving.

Anonymkode: ab265...67d

• Liker 1
Skrevet

Ville stoppet med p-piller og brukt kondom i minst 3 mnd før dere begynner med prøvingen. Bare for å få i gang kroppens egen syklus 😊

• Liker 4
Skrevet

Når dere går i gang burde dere begge ha et sunt kosthold og ha litt mosjon daglig. Når man prøver å bli gravid kan man ta slike pakker med kosttilskudd for gravide, der er alt man trenger under prøving og svangerskapet. Mannen din burde ta sink under prøvingen da det er bra for sædkvaliteten. 

Anonymkode: deb19...2d4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer er nå 26 år. Han har jobb og jeg er ferdig utdannet til neste år. Vi skal prøve å bli gravid i løpet av neste år. Er det noe man burde tenke på på forhånd? Noen forberedelser jeg burde gjøre før jeg ønsker å bli gravid? 

Anonymkode: b2c52...d92

Er planen din å bli gravid rett etter utdanning? Hvilken utdanning tar du?

Det er ikke så populært hoa arbeidsgivere med nyutdannede damer som bli gravide med engang etter ny jobb.

Anonymkode: 7c048...d64

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så populært hoa arbeidsgivere med nyutdannede damer som bli gravide med engang etter ny jobb.

Nettopp slike meninger bremser likestillingen. Det er bare mor som kan gå gravid å føde, sånn er det bare.

Anonymkode: 5f0f6...05b

• Liker 6
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke lov å diskriminere på bakgrunn av graviditet. Uansett hva din personlige mening å har man loven på sin side.

Noen må jo få barn til Norges neste generasjon og jo tidligere jo bedre mtp. hvor mye utgifter både staten og privatpersoner bruker på IVF behandlinger fordi man har ventet for lenge (sier ikke dette gjelder alle men ofte er alder en issue).

Så hva arbeidsgiver måtte mene burde han eller hun holde seg for god for. Sånn er det i Norge 2020

• Liker 2
Skrevet
På 5.2.2020 den 22.15, sommerfugl154 skrev:

Det er ikke lov å diskriminere på bakgrunn av graviditet. Uansett hva din personlige mening å har man loven på sin side.

Noen må jo få barn til Norges neste generasjon og jo tidligere jo bedre mtp. hvor mye utgifter både staten og privatpersoner bruker på IVF behandlinger fordi man har ventet for lenge (sier ikke dette gjelder alle men ofte er alder en issue).

Så hva arbeidsgiver måtte mene burde han eller hun holde seg for god for. Sånn er det i Norge 2020

For TS sin egen del ville jeg ha ventet til jeg hadde vært i jobb noen måneder, man vet aldri hvordan formen blir som gravid. Om det blir aktuelt med sykemelding er det greit å ha opparbeidet rettigheten til det😊

Skrevet
1 hour ago, Bahir said:

For TS sin egen del ville jeg ha ventet til jeg hadde vært i jobb noen måneder, man vet aldri hvordan formen blir som gravid. Om det blir aktuelt med sykemelding er det greit å ha opparbeidet rettigheten til det😊

Akkurat det er jeg enig i, men da handler det om hva hun selv velger å gjøre for sin egen del og ikke at hun skal vente av hensyn til arbeidsgiver. Eller i frykt for å bli diskriminert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...