AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Jeg har en venn, som jeg anser som en relativt nær venn også, som nylig har forelsket seg totalt i selvorganisert selvhjelp (a la The Secret). Hun never det hver eneste gang vi snakker sammen, og det har blitt umulig for meg å ha en samtale med henne uten at dette kommer opp i en eller annen form da det er løsningen på alt. Jeg orker det rett og slett ikke mer. Jeg prøvde å være åpen i starten, men "det er ingen grunn til å være deprimert eller fysisk syk hvis man følger de riktige prinsippene om positiv energi" fungerer svært dårlig for meg, spesielt siden jeg har nære venner og familie som sliter med alvorlige sykdommer for tiden, så dette er det siste jeg vil høre. Prøvde så å ignorere det eller bytte samtale emner, noe som ikke gikk da det er alt hun vil snakke om. Til slutt sa jeg at dette var jeg ikke interessert i, men vi kunne godt snakke om noe annet, da ble hun veldig såret og sur og jeg fikk dårlig samvittighet - hun prøver jo tross alt bare å hjelpe (selv om jeg ikke vil ha hjelp oh har ikke bedt om det). Jeg beklager bablingen... Vet ikke helt hva jeg spør etter. Kanskje noen har noen tips til hvordan forholde seg til en venn som absolutt skal snakke om noe du ikke liker? Hun var ikke sånn for 3 måneder siden, men fant vel en bok eller hjemmeside og ble helfrelst... Anonymkode: ab40c...106
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 "The secret".... Åh herregud, for noe tull... Du må redde henne. Og ihvertfall deg selv. Anonymkode: 37f92...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Har hun roet seg med det etter at du sa fra at du ikke ville høre mer om det da? Anonymkode: a7af6...1f1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 On 2/6/2020 at 6:10 AM, AnonymBruker said: Har hun roet seg med det etter at du sa fra at du ikke ville høre mer om det da? Anonymkode: a7af6...1f1 Nei, det forsetter som alltid. Jeg har valgt å redusere kontakt... orker det ikke, men har litt dårlig samvittighet. Anonymkode: ab40c...106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå